Akai S950

lloydwebster

hans werrekmeester
Hallo,

Mijn akai is een beetje naar de ratten en ik zou graag hem gefixt willen zien. In eerste iunstantie had ik zelf een nieuwe led scherm geplaatst. En toen ging het scherm veelal rare tekens geven en liep hij vast., Maar ik dacht dat dit ook te maken had met hjet feit dat ik een gotek erin had gezet(die ik voerigens ook niet aan de praat krijg)
omdat als ik die eruit haal hij dit niet doet.

Maar ik heb onlangs de ram uitgebreid en nu krijg ik na 1 x samplen, diut kan overigens met vol geheugen, daarna bij een pogiong nog een sample op te nemen
te zien dat er 0,0 ruimte meer is.

totaal gefreakt istie dus, wie o wie weet raad?

Een wilde gok, google eens hoe de gotek zijn jumpers moeten staan. Dit was nl bij mijn makker zijn s900 de reden dat hij de gotek niet aan de praat kreeg. Jumper(s) verzet en go.

Mogelijk,is je akai toe aan verse voeding(scaps)?

dat had ik al geprobeerd, alhoewel ik niet weet hoe de jumpers moeten staan. ik heb overigens een s950/ ik las ook iets over solderen ofzo dus ik word er eigenlijk een beetje moe van en wil hem gewoon naar iemand brengen die hem fixt en dat ik hem dan kan ghebruiken :)

Mogelijk,is je akai toe aan verse voeding(scaps)?
waar baseer je dit op? los van dat het natuurlijk een oud ding is, maar ik bedoel zijn de mankementen die ik omschrijf te linken aan oude caps?
ik heb geen gesprongen units gezien.

miss heb ik het eld scherm er wel gewoon niet goed ingezet i dont know, maar toen ik dat modifiede, ging hij gek doen. en laatst viel dus een ramgeheugen pcb eruit 1 vd 2 en die heb ik toen teruggeplaatst, en vanaf toen ging de memory ook gek doen./

Ik ben geen tech maar mijn tech zegt vaak dat rare dingen beginnen met caps die afwijken. Wie weet trekt je nieuwe scherm wat andere spanning en scheelt dat of is t net ongelukkig toeval.

Het is wat lastig te onderzoeken omdat je 3 dingen min of meer tegelijk hebt veranderd: scherm, gotek, ram.

Met de gotek eruit is het scherm OK. Is het ram/samplen dan ook OK? Als dat dan OK is, dan denk ik toch dat de gotek een foute hardware of software config heeft. Met verkeerde jumpersettings kan je bv het floppysignaal naar ground kortsluiten. Weet je zeker dat je HxC firmware en je cfg file de juiste zijn voor de S950? Dat kan ook gedoe met het RAM opleveren.

Ik heb hier geen S950 voor me, maar een test zou kunnen zijn dat je 1 van je floppy images op je gotek formatteert met de S950. Als het RAM probleem dan opgelost is voor die image, ligt het aan de gotek (config).

Ik ken de procedure voor het wisselen van het scherm niet, in hoeverre je daar fouten bij kan maken.

Laatst gewijzigd:
Als je schaamte nog steeds in Kutrecht geurt dan raad ik je forum-lid etaion uit Vleuten-Leidsche Rijn aan. Hij mijn S950’s ook weer lekker strak getrokken.

Het is wat lastig te onderzoeken omdat je 3 dingen min of meer tegelijk hebt veranderd: scherm, gotek, ram.

Met de gotek eruit is het scherm OK. Is het ram/samplen dan ook OK? Als dat dan OK is, dan denk ik toch dat de gotek een foute hardware of software config heeft. Met verkeerde jumpersettings kan je bv het floppysignaal naar ground kortsluiten. Weet je zeker dat je HxC firmware en je cfg file de juiste zijn voor de S950? Dat kan ook gedoe met het RAM opleveren.

Ik heb hier geen S950 voor me, maar een test zou kunnen zijn dat je 1 van je floppy images op je gotek formatteert met de S950. Als het RAM probleem dan opgelost is voor die image, ligt het aan de gotek (config).

Ik ken de procedure voor het wisselen van het scherm niet, in hoeverre je daar fouten bij kan maken.
het sample tijd probleem is later gekomen toen ik de ram terugplaatste, nadat hij eruit was gevallen. dit is dus n losstaand probleem wat erbij is gekomen, miss is de chip daar ergens beschadigd ofzo.

als de gotek eruit is doet ht scherm het idd normaal. ik heb flashfloppy en geen hxc.
of ik de gotek goed heb opgezet weet ik helaas niet, want dat kan ik nergens vinden. ik heb hem destijds kant en klaar voor de s8950 gekocht.
er zit een zoemer in, een sc herm met letters niet zoals n ouwe wekker. een draaiknop en euhm qua pinnetjes en waar ik zon zwart dingetje op moet doen om er 2 te verbinden weet ik ook niet.

maar soms herkent de s950 heb wel in het menuutje, soms niet. maar het is nooit gelukt om daadwerkelijk ioets op de gotek te saven. hij zegt altijd dat de floppies geformatteerd moeten worden. :s

o maar je moet die USB stick voorzien van 'floppies' die je maakt met je computer. Want daar bewaard de gotek dan je sounds op. Dus leer / lees je even in hoe je op die USB stick 'floppies' zet.
En pak er een 10 tal of zo.
Ik kan niet vertellen hoe want dat ben ik alweer vergeten, maar als ik t kon googlen, jij ook.

Jup, je moet inderdaad virtuele floppies in je gotek maken op een pc. Als je een lege floppy maakt en die voor de zekerheid nog eens formatteert in je s950, zit je goed.

Ik zal mijn s950 eens testen en ik zal de usb floppy inhoud via internet delen. Dan kan je dat op n usb stick zetten, misschien zijn we dan wijzer.

Mocht je 'm nou niet aan de praat krijgen of dat het heel duur uitvalt dan kan je eventueel voor de plugin gaan voor 19 euro;RX950 en dan map je de controls via midi, heb je het hardware gevoel een beetje.
Ze hebben een combodeal ook, dan heb je behalve de 950 ook de 1200 erbij samen voor minder dan 4 tientjes.

Had je de usb stick eerst op de computer fat32 geformateerd?

Er is hier ergens op het forum een draad waarin er images staan. Als ik me goed herinner. Nu moet ik wel zeggen dat de GoTek hier op de S900 gebruikt kon worden, maar er problemen waren of zijn als je ze te vol schrijft, dan wordt zo een image "corrupt" zeg maar, dat was toch hier iig het geval. Het luistert of luisterde vrij nauw. Ergens op het internet heb ik destijds ook images gevonden. Ik snorkel de draad even op.

S950 is lastig met Gotek. Heb je OG RAM of third party aftermarket? Voor welkd display heb je juist gekozen? Hoewel ik denk dat het nieuwe RAM en/of Gotek de problemen veroorzaakt. Rotte cap(s) zou ook kunnen ev. Bij een Virus had ik dat voor: 1 rotte cap -> gibberish op 't scherm en toestel lockte na boot

Van zo`n oude Akai (er zijn er in soorten) gebruik ik alleen het beroemde crunchy audiosignaalpad wat op een of andere manier toch onnavolgbaar is en een soort compressie over zich heeft. En een versimpeling van klank. Ik dacht dat de ruis er ook minder uit kwam dan die er in ging.

Laatst gewijzigd:
Back