Standalone Moog Voyager editor

cult45

011110111000
MoogVoyagerSA-V01A.jpg

download MoogVoyagerSA-V01A

Voor nu OSX only.
Leest geen patches uit de Voyager
Wel 2-wegs communicatie
4 presets per patch die weggeschreven en geladen kunnen worden als .xml
Presets reageren op program change 1-4

Is gebaseerd op MOSCO Moog Voyager 1.0 Ik heb de presets en XML zelf toegevoegd voor gebruik binnen Ableton (daar worden de presets in project opgeslagen). Deze standalone is een manier om in Protools etc. toch met de editor te werken. Het kan allemaal gebruiksvriendelijker en mooier, maar dit is wat ik nodig heb om zelf aan het werk te kunnen ermee.

Het kan handig zijn om een synth op afstand met de computer te editen terwijl er toch veel knoppen op zitten. De Voyager heeft ook menu's en sommige knoppen hebben dubbele functies.
Maar gelijktijdig merk ik dat ik met anaologe synths eigenlijk nooit editors gebruik.
Maar goed, nu heeft Pro-Logic misschien meer een idde wat je er mee kan:)

Het kan handig zijn om een synth op afstand met de computer te editen terwijl er toch veel knoppen op zitten. De Voyager heeft ook menu's en sommige knoppen hebben dubbele functies.
Maar gelijktijdig merk ik dat ik met anaologe synths eigenlijk nooit editors gebruik.
Maar goed, nu heeft Pro-Logic misschien meer een idde wat je er mee kan:)

..of de patch die je in een nummer hebt gebruikt in je project op te kunnen slaan, duidelijk overzichtelijk en gelabelde automation te kunnen gebruiken, meerdere patches in 1 nummer simpel af kunnen wisselen, patches laten veranderen met scene changes..

ik vind het overigens prima als je een andere werkwijze hebt, maar vond de eerste elitaire-analoog-only post geen informatieve reactie waard. Deze patch kon ik prima niet delen en voor eigen gebruik houden, maar misschien dat er hier anderen zijn die wel wat erin zien of als basis voor hun eigen patches kunnen gebruiken.

Back