PWOG - 1989

vet! PWOG zit gewoon op sf :okdan:

Je moest er maar op komen in tilburg in 1989 (of zaten jullie daar toen niet)

Wat voor spulletjes gebruikten jullie toen om dit te maken?

Zag ooit bij een Live-gig(Ekko?) een Akai, die analoge rackversie van de AX-serie? Maakte toen flink indruk :)

Hohoho, ik ben PWOG niet hoor! :D

Deed wel hun geluid. Deze demo is echter nog van voordat ik erbij kwam.

Als ik in mn geheugen graaf zie ik deze apparatuur:
Akai s900
Akai vx600
Yamaha tx81z
Roland SH101
Ibanez delay unit
Yamaha spx-90

Later is er nog wat bij gekomen zoals Roland r8, Juno 106, betere akai samplers, etc.

Ah, het was een VX600, mooie synth is dat toch...

Joris kom ik nog wel eens tegen, die is Amsterdammer tegenwoordig.

Ja heel tof ding die vx. Was in mijn herinnering wel een beetje zweverig qua pitch vaak...maar dat gaf dan weer een lekker wringende sound.

Doe Joris maar de groeten als je m ziet! Hij was overigens ook nog niet bij pwog toen deze demo gemaakt werd. Maar speelde later wel een cruciale rol in PWOG, zeer getalenteerde kerel.

Volgens mij is de VX redelijk identiek aan de Oberheim Xpander, maar dan met toetsen en wat compacter.

Groeten zal ik doen, van dadaman? En inderdaad, het is een schat :)

Serieus? Cool, dat wist ik niet.

Dadaman zal m niks zeggen vermoed ik ;) Tim (pwog's mixer) wel. Als t goed is.

Cool, PWOG. Groundbreaking stuff, destijds. Live ook erg goed, een paar keer gezien o.a. in Ekko. Later heb ik nog een MMT8 van ex lid Robert overgenomen.

Ekko was toch wel zo'n beetje het beste podium voor electronisch pionieren in die tijd. Goeie herinneringen.

Ja heel veel toffe dingen gezien in Ekko en zelf ook regelmatig gespeeld en gedraaid. Tegenwoordig zijn het vooral hipster bandjes met lange baarden die er optreden, geloof ik. Maar nog steeds een fijne locatie.

Helaas enkel als bezoeker geweest, of wacht, ooit daar in het raam gestaan met een Delsin ding geloof ik. Maar dat mag geen naam hebben.

Tegenwoordig wel aan de baard, dus wie weet!

Was er ook niet weer iets aan de hand met de Connection Machine? Ook fijn uit Utrecht :)

The Connection Machine blijft een smeulend vuurtje, je weet nooit wanneer het weer oplaait.... ;-)

Ik verkoop momenteel een aantal van hun vroege releases -uitgebracht op U-Trax- op Discogs. Net als de meeste andere releases op dat label. Misschien moet ik daar een speciale post hier op Synthforum voor aanmaken. http://www.discogs.com/seller/ZeroZone/profile?q=connection+machine

En heb je niet ooit met Delsin in het Ekko cafe gedraaid op een van mijn feestjes?

Ja, dat was wat ik bedoelde, het cafe. Wilde avond :)

Mmm, die U-trax heb ik nog niet...

Back