Soundscape video

trigg

Brass Intelligence
Samen met een bevriende gitarist een ambient/soundscape improvisatie gedaan. Ik heb m'n best gedaan zo serieus mogelijk te kijken tijdens het inspelen :D

Gebruikte gear:

Fender Rhodes Mark II
Electro Harmonix Memory Man Hazarai
Zvex Instant Lofi Junky
Electro Harmonix Pulsar
Dunlop Cry Baby
EarthQuaker Devices Afterneath Reverb
Maxon OD808
TC Electronic 2240 preamp
UAD Lexion Reverb
UAD EP-34 Tape Echo
UAD Fatso
Ableton Live 9
Novation Zero SL
Diamond Strat
TC Electronic Ditto looper
Digitech Whammy V
Zvex Fuzzolo
Xotic SP compressor
TC Electronic Polytune mini noir
Electro Harmonics Soul Food
Zvex Box Of Rock
Strymon Mobius
Strymon El Capistan
TC Electronic Flashback delay
TC Electronic Hall Of Fame
TC Electronic Ditto X2 stereo looper
Thermionic Culture - Culture Vulture

Fantastisch! Zo sfeervol en beeldend, van lieflijk tot dreigend, geweldig. In het begin had ik vooral Pink Floyd- of Porcupine Tree-associaties, die later naadloos overgingen in herinneringen aan de meer ambientesque filmmuziek van Vangelis.

En ik wil ook zo'n Rhodes voor Sinterklaas. Zo warm als dat ding kan klinken, maar tegelijk ook zo ijl en sereen, dat is welhaast orgastisch. De prijs van zo'n ding zal ook wel een hoogtepunt zijn, overigens.

Hoe dan ook: driewerf hulde! :halleluja

Klinkt zeer prettig. Leuke 24 minuten!
De video erbij maakt het nog iets interessanter, dan enkel audio.

:okdan:

Fantastisch! Ik kan hier uren naar luisteren. De beste improvisaties zijn die de luisteraar inspiratie geven, daar is hier zeker sprake van!

Hoeveel camera's liepen wel niet mee zeg, met zoveel verschillende camera shots :D

Top hoor, graag meer van dit :okdan:

Thanks guys, erg tof dat jullie dit kunnen waarderen! :okdan:

@Quif> er lopen 3 camera's mee, maar op een gegeven moment komen er wat psychedelische effecten meedoen waardoor het er meer lijken

We gaan dit zeker vaker doen, ook met wat andere instrumenten erbij.

We gaan dit zeker vaker doen, ook met wat andere instrumenten erbij.
ben enorm benieuwd wat het resultaat is met andere instrumenten. Wat ik me afvroeg, welke reverb gebruik je over de rhodes, die reverb is echt gaaf zeg, is dat die uad reverb?

ben enorm benieuwd wat het resultaat is met andere instrumenten. Wat ik me afvroeg, welke reverb gebruik je over de rhodes, die reverb is echt gaaf zeg, is dat die uad reverb?

Het zijn er meerdere. Direct op de Rhodes zit de Afterneath Reverb die een hele lange tail heeft en die ik zo nu en dan aanzwengel *D
Daarnaast fungeert de Memory Man Hazarai ook als soort van verb.

Via de Novation draai ik dan ook nog de UAD Lexicon erbij; die maakt het allemaal heel ruimtelijk en groots. Schitterende verb.

Dus ja, het is uiteindelijk een combinatie van die 3 die de sound maakt zoals hij is.

Het zijn er meerdere. Direct op de Rhodes zit de Afterneath Reverb die een hele lange tail heeft en die ik zo nu en dan aanzwengel *D.
ik denk dat het deze is, hij heeft zo'n mooi karakter op die rhodes sound.

Inventief trouwens om drie reverbs te combineren tot een unieke sound, zou ik zelf niet zo snel aan denken, maar past heel mooi bij deze stijl

We hebben nog een paar nieuwe!

Dit is toch dik hoor:okdan::z:z:z:z

white lodge vind ik weer bloedmooi!

goed bezig hoor :halleluja

Wauw, lekker hoor :-)
Ook mooi om te zien hoe jullie de sounds maken.

Back