my first dj gig - TIPS AUB

edhal

Ouwe rot
Elektronische muziek heb ik wel vaker live geproduceerd, maar nu ben ik gevraagd om binnenkort te dj-en op een ebm-festival. Een beetje in de stijlen ebm/electro/indie/minimal. Beatmixen (zoals bij dance) is zeker niet de bedoeling.

Heeft iemand tips voor mij voor zo'n dj-gig?:
-vwb opbouw
-keuze van tracks
-variatie in tracks (ik heb een grote collectie van snoeiharde ebm tot ambient)
-omdat doormixen/beatmixen niet de bedoeling is, laat je dan pauzes vallen tussen tracks?
-zou ik er mee weg komen toch stiekem een acid-techno-achtig dingetje te draaien? :luv:
-en natuurlijk: suggesties voor tracks, platen

thnx

Als je niet gaat mixen, zou ik er tussen kletsen, of iets raars tussen doen / draaien dat er totaal los van staat. Dat kletsen, kan uiteraard ook een opname zijn van een nieuwsuitzending uit rusland of zo :)
Wees origineel. Kick ass.
Maak een indruk, wees anders. Dat zou ik doen. Ik zou 't niet laten stilvallen, tenzij je stilte moet maken omdat ze niet stoppen met applaus ;)
Een beetje pro dj beluisterd zijn andere affiche genoten en schat zo die hun muziek in, en doet iets anders. Al dan niet "erg" anders. Niemand zit te wachten op alweer dezelfde klassiekers op één avond.
Laat die andere namen een richtlijn zijn, youtube het event vorige jaren, doe huiswerk. En opnieuw, probeer er eens uit te springen. Ik merk op festivals (oa pukkelpop) dat in de boiler niemand merkt die er binne stap wie er draait, wanneer ze wisselen enz tenzij dat vermeldt wordt. Ik zie soms dj's hun set eindigen en krijgen amper respons voor hun werk. Maak zelf een entree en einde. Dat kan dus best met iets live zijn, of wat eigen huiswerk.

3ga niet van de hak op de tak. voel de sfeer en ga er in mee. en als het publiek ook maar een beetje tanzbereit is draai dan lekkere stampers. geen pauzes maar intro in outro mixen. open met track die een spannende opbouw heeft OF meteen lekker pakkend is. als je niet gaat beatmixen...dan toch niet teveel wisselen van bpm.
als dansen geen factor is draai dan opvoedkundig ☺

Witte broek, privéjet, veel eisen stellen, blonde lok, handen in de lucht alsof je een doelpunt gescoord hebt.
Paar wijven naaien in de kleedkamer, naar huis en dan lekker huilen op de bank.

Ik verwarde Ebm in eerste instantie hiermee. :)

Esm.png

Back