Fabrikant om indruk te maken, of een instrument ontwikkeld door een muzikant?

Mark-T

Budget lid
Zie hier een film van een onschuldig uitziend Chinees keyboard, maar ik mag de passie die de Duitse ontwerper er ingestopt heeft graag zien. Dit is eens wat anders dan wat standaard presets doorlopen.
Hier kan geen Tyros-demo tegenop. En dat voor een keyboardje van slechts 833 euro.

Last edited by a moderator:
Alsof ik naar een slechte jaren 70, net iets teveel haar film aan het kijken ben...

Dit was wel zo zeldzaam slecht / erg dat ik er een uur na het kijken van een stukje er nog misselijk van ben.

En da's geen grapje.

Het begin met die Wersi-orgel nummers moet je even skippen. Het gedeelte waarin de losse geluiden worden gedemonstreerd vond ik goed voor een keyboard van 833 euro. En er zitten dingen in die je bij andere toetseninstrumenten niet kunt vinden. Dat is de eigen inbreng van de ontwerper.

Wie weet... Die Duitser heeft een instrument ontwikkeld dat aan zijn eisen moest voldoen. En daardoor ontbreken er ook overbodige dingen, waardoor de prijs laag kon blijven. En het is natuurlijk slim om de hardware in China te laten maken. Het uiterlijk lijkt veel op modellen van Medeli en keyboards van sommige 'huismerken'.

Wat is tegenwoordig nog de scheidslijn? Hij heeft pcm instrumenten en draaiknoppen om de klank te veranderen. Dus is het ook een synth. Ik denk niet in hokjes, maar in: is het bruikbaar of niet? Maar die discussie is al eens eerder gevoerd.
Ik vond het een vermakelijk filmpje en als je het niet leuk of interessant vindt, is het ook prima.

Alsof ik naar een slechte jaren 70, net iets teveel haar film aan het kijken ben...

anti lang haar brigade meld zicgh;[]]*D

id spelen daargaat t om niet t mer k;]

Dé Sterren.nl machine

Prima ding toch, als je muzak maakt in die styl....Heb je er meer aan dan een Jupiter8 so to say.

Moet je persé muziek maken in een bepaalde stijl, omdat de demonstrateur dat toevallig doet? Je hebt 61 toetsen en een hoop instrumenten. Dan moet je er in principe elk nummer op kunnen spelen.

Moet je persé muziek maken in een bepaalde stijl, omdat de demonstrateur dat toevallig doet? Je hebt 61 toetsen en een hoop instrumenten. Dan moet je er in principe elk nummer op kunnen spelen.

Jij maakt op zeker geen muziek....

Back