Welke geluidskaart... voor deze behoeften

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Hoi,

ik ben nieuw in de geluidskaartenerij, en ik ben op zoek naar een kaart met de volgende mogelijkheden:

- 2 XLR microfooningangen met phantom power
- 1 maal line-level stereo ingang
- 1 maal stereo uitgang

eventueel vind ik digitale ins/outs ook wel leuk ivm combinatie met minidisk, maar echt noodzakelijk; nope.

En natuurlijk een beetje okay AD/DA converters... ik ben nog geen audiofiel, maar het moet gewoon voor het gehoor acceptabel lage ruislevels hebben. Tot nu toe heb ik gewerkt met de geluidskaart die op het moederbord vast zat, en die voldeed prima, maar de ingang is opgeblazen.
Tevens wil ik veelvuldig van de microfoon gaan sample'n.
Ow ja en mijn PC is niet meer de jongste. Pentium 2 667 Mhz. Win2000.
Mijzelf lijkt een USB geval wel wat, Plug&Record, maar is dit aan te raden? Ook in het kader van eventuele "veldopnames" als ik ergens een geschikte en niet te dure lap op de top kan tikken ;)

Wat heeft dat ding voor microfooningangen? Da's geen XLR, maar ik heb dit ook wel 's gezien... altijd al afgevraagd wat dat weer voor systeem is.
Maar verder inderdaad precies wat ik zoek! Thnx! Met een link naar de SOS review. Nice.

volgens er kan zowel xlr als jack in die vage ingangen!

Druid

PS deze aansluitingen zitten ook achter op mijn monitor speakers...

Hmmm.... goedzoo..... die review zegt eigenlijk
"dit is een straight-forward no-shit bak die doet wat er op de doos staat"
Dat moet ik hebben.

Wel duur...

Origineel geplaatst door bambamstudio
nee, das gewoon jack!

geen combinatie van jack en xlr!!!!!!!!!!!!!!

Zeker weten? Ik zie bij bandjes wel 's van die vage pluggen die geen jack zijn en geen XLR. Ik vind ze er altijd uit zien alsof er water doorheen moet. Maar iets anders blijkt meer waar.

Origineel geplaatst door dob
Zeker weten? Ik zie bij bandjes wel 's van die vage pluggen die geen jack zijn en geen XLR. Ik vind ze er altijd uit zien alsof er water doorheen moet. Maar iets anders blijkt meer waar.

ja dat weet ik 100% zeker.
Roland gebruikt veel van dit soort pluggen.

( heb in een muziekzaak gewerkt en ben er ook een keer ingetrapt en heb de klant de verkeerde kabels meegegeven )

dus ipv jack, xlr

nee, das gewoon jack!

geen combinatie van jack en xlr!!!!!!!!!!!!!!

Helaas Bamse, ik moet je toch echt ff tegenspreken, die aansluitingen zijn wel degelijk gecombineerde jack-xlr aansluitingen. Is een produkt van Neutrik.

http://www.neutrik.com/start.asp

Kijk maar eens bij de combo-series.

Origineel geplaatst door Cornerman
Kijk anders ook eens naar de M-audio firewire 410.

Jamaar wat moet ik met 10 uitgangen? 2 voor naar de versterker is all I need!
De PC is het eindstation van mijn geluid.
Dus ik wil ook geen kaart met allemaal functies die ik toch nooit gebruik want dat maakt het allemaal onnodig gecompliceerder.
De ingangen, daar gaat het me om. En het full-duplex karakter.
Zodat ik wel het uitsignaal naar een analoge geluidsbewerker kan sturen en weer kan opvangen.

Mocht het zo zijn dat Roland aansluitingen gebruikt die verdacht veel op de Neutrik combo's lijken, erken ik mijn meerdere in Bamse............

En als het trouwens idd gewoon jack in 'n ander jasje is, hoe zit dat dan met die phantom-power ??
Wordt 'n moeilijke combinatie, vrees ik....

helaas gemmetje, het gaat echt niet werken.
Er zijn idd van neutrix pluggen maar die gebruiken ze bij rol;and niet

ik ben toen door dit gezeik een klant verloren

Hmmm... ik dacht dat ik de enige was die niet precies wist wat met die pluggen was.

Ksal die dudes bij Edirol 's mailen.

Back