Welke geluidskaart... voor deze behoeften

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Hoi,

ik ben nieuw in de geluidskaartenerij, en ik ben op zoek naar een kaart met de volgende mogelijkheden:

- 2 XLR microfooningangen met phantom power
- 1 maal line-level stereo ingang
- 1 maal stereo uitgang

eventueel vind ik digitale ins/outs ook wel leuk ivm combinatie met minidisk, maar echt noodzakelijk; nope.

En natuurlijk een beetje okay AD/DA converters... ik ben nog geen audiofiel, maar het moet gewoon voor het gehoor acceptabel lage ruislevels hebben. Tot nu toe heb ik gewerkt met de geluidskaart die op het moederbord vast zat, en die voldeed prima, maar de ingang is opgeblazen.
Tevens wil ik veelvuldig van de microfoon gaan sample'n.
Ow ja en mijn PC is niet meer de jongste. Pentium 2 667 Mhz. Win2000.
Mijzelf lijkt een USB geval wel wat, Plug&Record, maar is dit aan te raden? Ook in het kader van eventuele "veldopnames" als ik ergens een geschikte en niet te dure lap op de top kan tikken ;)

Wat heeft dat ding voor microfooningangen? Da's geen XLR, maar ik heb dit ook wel 's gezien... altijd al afgevraagd wat dat weer voor systeem is.
Maar verder inderdaad precies wat ik zoek! Thnx! Met een link naar de SOS review. Nice.

volgens er kan zowel xlr als jack in die vage ingangen!

Druid

PS deze aansluitingen zitten ook achter op mijn monitor speakers...

Hmmm.... goedzoo..... die review zegt eigenlijk
"dit is een straight-forward no-shit bak die doet wat er op de doos staat"
Dat moet ik hebben.

Wel duur...

Origineel geplaatst door bambamstudio
nee, das gewoon jack!

geen combinatie van jack en xlr!!!!!!!!!!!!!!

Zeker weten? Ik zie bij bandjes wel 's van die vage pluggen die geen jack zijn en geen XLR. Ik vind ze er altijd uit zien alsof er water doorheen moet. Maar iets anders blijkt meer waar.

Origineel geplaatst door dob