Elka Synthex om te samplen

Marcel D

weer in Venlo
Is er iemand in bezit van een Elka Synthex waarvan ik een aantal fabrieks presets samples mag hebben/maken?

Het gaat om de beruchte presets die Jarre gebruikte op Rendez Vous ;)

En nogmaals bedankt! :halleluja

Er zitten inderdaad een aantal sounds in die ik goed kan gebruiken, al zijn de Kontakt geluiden wel heel erg slordig geprogrammeerd (geen geluid op zwarte toetsen bij veel presets) dus er is nog het een en ander te tweaken.

Cheers, :mega:
Marcel

Elka synthex

Elka synthex

Hallo ,is het een beetje wat , ben ook met jarre muziek bezig , en zou ook graag eens wat in de sampler willen uitproberen
groetjes gert :)

De laserharp preset zit erin en die HPFilter sweep. Voor de rest heb ik nog niet veel bekends kunnen ontdekken.
Wat me wel stoorde was dat bij veel sounds alleen de witte toetsen gemapped zijn in Kontakt, dus die moest ik nog allemaal fixen om ze speelbaar te maken. Ik weet niet of deze slordigheid ook in EXS24 of Reason zit.

Al met al een redelijk aardige set sounds voor niet al teveel.

Mocht er nog iemand zijn met een Synthex die ik mag komen bezoeken met een WAV recordertje hou ik me nog steeds aanbevolen. Ik neem koekjes mee voor bij de koffie ;)

Ik speelde met de XLabs plug-ins en ze zijn inderdaad een zeer krachtige soundind software.

Maar dat gezegd zo, enige tijd geleden een vriend van mij heeft een notitie-voor-noot bemonstering sessie voor de echte beest. Het resultaat: verschillende gigasaudiobestanden in kaart gebracht op Kontakt, het zou een aantal HD ruimte nodig. In vergelijking met de plug-ins is het een ander dier helemaal 8)
Persoonlijk gebruik ik beide, maar voor authenticiteit, gebruik ik de Synthex samplen!

Marcel, voel je vrij om een privé bericht te sturen als u meer informatie nodig

Groeten

Back