[FL] VST sound met een lange release inspelen zonder dat het door elkaar heen loopt

Hoodbeats

Stamgast
[FL] VST sound met een lange release inspelen zonder dat het door elkaar heen loopt

Sorry voor de amateuristische titel, heb geen idee hoe je dit noemt.

ik bedoel het volgende: (soort envelope aanpassing)

ik gebruik bijvoorbeeld een sine subbase van Refx nexus met een lange release, als ik dan ga inspelen dan lopen de noten door elkaar heen, ik wil gewoon dat de ene note stopt met spelen als ik de volgende inspeel.

maar wel de langere relase behouden.

ik werk met fl studio.

alvast bedankt

hey bedankt voor de reactie,

Dat heb ik allemaal geprobeerd maar het lukt helaas niet,

ik doe nu heel onhandig de sound exporteren en hem gewoon als een audio file openen dan kan het wel, maar ik wil gewoon dat het werkt met de vsti zelf.

zelfde als met een akkoord inspelen, deze mag van mij vaak een wat langere release hebben alleen als ik dan vervolgens weer een ander akkoord inspelen moet het vorige akkoord wel meteen stoppen,anders loopt het door mekaar heen.

Je kunt bij veel vsti's het aantal stemmen aangeven. dus als je akkoorden speelt met 4 stemmen, dan zet je hem op max 4 stemmen. dan kapt ie automatisch de vorige noten af. Soms kun je nog first of last ( en/of low-high) note priority aangeven, dat zou je dan op last moeten zetten. In het geval van een bas sound zou je dus inderdaad monofoon ( max 1 stem) aan moeten geven met last note priority.

Als je releasewaarde groter dan 0 in je envelope hebt dan lopen verschillende noten per definitie (release!) door elkaar heen als je niet monofoon speelt.

Gaat niet bij de Nexus. Ik werk met Cubase en daar gebruik ik in dit soort gevallen de GA voor. De noten die je wilt spelen sample jaar de GA, play mode op hold en klaar.

Dank jullie wel voor de reacties! @DR.van lansberg , wat bedoel je met de GA?

Volgens mij is het net als wat Vinnieq en audiocollage hier schrijven, de afstelling van je ADSR. Je Release zou dan naar beneden moeten. de contour van de Decay en Sustain kan je dan naar smaak instellen. Zie Amp plaatje van de Nexus.

Attachments

• Nexus Amp.jpg
    Nexus Amp.jpg
    9,8 KB · Bekeken: 153
Back