Synth meet-ups Amsterdam

Synth meet-ups Amsterdam

• Totaal aantal stemmers
    11

dreamer

herkauwbaar
So, ik zit al een tijdje met het idee om een maandelijkse meet-up/hangout te organiseren in het locale hacklab hier in Amsterdam: ]LAG(

Voor eenieder die geïnteresseerd is om onder het genot van een biertje :biertje: / club mate :baco: / koffie / thee :koffie: te prutsen en ouwehoeren met/over audio-gear.

In het lab hebben we een electronica-hoek met soldeer-spul, analog scope en legio onderdelen (en anders stapels kapotte gear waar onderdelen van te recyclen zijn). Verder is er een crappy behringer-mixer en een stoffige Formant waar mee gespeeld kan worden. De intentie is daarom ook vooral BYO en meer faciliterend.

Nu rest de vraag: wanneer?
Welke dagen zouden voor mensen het beste uitkomen? ik dacht zelf aan do/vrij/za (donderdag en zaterdag zijn de reguliere 'open' avonden, dus op zich ligt mijn voorkeur bij de vrijdag).

Suggestie voor eerste datum: 16 oktober

groetjes,
je dreamer

:kimono:

Oh, dus. Omdat er verder 0 suggesties (of uberhaupt reacties) zijn zal ik lekker in m'n remi in het lab zitten prutsen. Waarschijnlijk vanaf ergens in de middag tot ergens tegen de nacht.

Je kunt eventueel op de site zien of de boel open is.

Het was gezellig, maar hopelijk de volgende keer wat meer opkomst.

Durft iemand al een November-datum voor te stellen?

Hmm, helaas zijn er geen uitgebreide parkeermogelijkheden. Het is binnen de ring van Amsterdam vlak naast het Vondelpark (achter de OCCII), dus daar heb je het al.

Wel schijnt het vlak buiten de ring (is niet ver) iets makkelijker te zijn (ik heb geen auto dus kan niet uit ervaring spreken).

Parkeren en Amsterdam zullen nooit vrienden worden. Maar het OV is doorgaans goed te doen.

Qua meet, wellicht is het beter iets specifieker te zijn dan algemeen meeten en hangen. Dat trekt vaak sneller volk, en dan heb je direct iets om over te lullen :)

True, ik sta open voor voorstellen hoor :)

Activiteiten als demo, workshop, presentatie etc. lijkt me bijvoorbeeld erg tof.
Johannes Taelman wilde bijvoorbeeld een keer langs komen voor een Axoloti patching-workshop. Als ik daar meer info over heb zal ik het hier sowieso posten.

Het ligt natuurlijk ook maar net aan wat de interesse van de gegadigden is.

Ok, ik zet het in mn agenda...

Is het meer iedereen neemt soldeerwerk mee en gaat solderen? En kan ondertussen van elkaar leren oid?
Ben wel geinteresseerd namelijk. Maar niet dat ik straks in mijn badpak verschijn en we helemaal niet gaan zwemmen :D

Haha, ik hou me meestal voornamelijk bezig met solderen en patches proberen op de Axoloti.
Soms een beetje met de formant pielen (beetje tekort aan patch-kabels helaas) en algemeen praten over gear en muziek luisteren natuurlijk ;)

Een 'show and tell' lijkt me ook leuk, dus als iemand een leuk projectje heeft om te laten zien: go your gang!

Solderen voor sukkelaars schrijf ik me ook graag voor in, eigenlijk.

Kan je er makkelijk met de auto komen en parkeren zonder failliet te gaan?

Amsterdam kent de P+R regeling. Je parkeert je auto in een garage langs de ring, vaak er net binnen. En je reist met de tram verder richting centrum. Je betaalt dan slechts 1 euro per 24 uur als je na 10 uur 's ochtends de garage inrijdt. Je moet om voor het goedkope in aanmerking te komen, wel kunnen aantonen dat je met de tram heen en terug bent gereisd. Dat kan als je bijvoorbeeld gewoon je OV-card gebruikt. Je kunt ook voor 5 euro een tramkaartje kopen (voor 2 personen) en dat laten scannen bij het ophalen van de auto. het systeem ziet dan dat je ermee hebt gereisd (naar het centrum, en "centrum" is een redelijk breed begrip, alles binnen de Frederik Hendrik straat - Bilderdijkstraat - Van Baerlestraat, etc, S110 dus). Enige punt is dat je met eventuele gear moet slepen :).

http://www.parkeren-amsterdam.com/pr-regeling

EDIT: Hhmmm, ik zie nu dat Lag aan de 1e Schinkelstraat zit. Dan zul je dus eerst naar de S110 moeten reizen op een gekocht kaartje, dan weer terug op een ander kaartje (of lopend een rondje Vondelpark bij mooi weer) of je OV-card. En bij vetrek dezelfde route... Mja... Maar dan is het wel goedkoop :D.

Amsterdammers staan doorgaans erg positief tegenover modulars, dus volgens mij overleef je het makkelijk!

Ik zie dat de zaterdag populairder aan het worden is, maar morgen kun je ook terecht bij LAG voor ~dingen.

Van 3pm tot laat komt er geluid uit de speakers, dus tot morgen :)

Dat was productief gister.
Heb de DSO138 scope in elkaar gezet:
BRRIJiA.jpg

En het lab nog een beetje opgeruimd:
Os81bnV.jpg

9GPVouY.jpg

Deze vrijdag dus weer he.

Ook wacht ik nog op voorstellen voor een zaterdag, omdat dit volgens de enquête blijkbaar gewenst is.

Back