Cubase 5.0 probleem

dione

hardkoor
Wil ik m'n Cubase 5.0 VST opstarten,krijg ik deze foutmelding :

CUBASE heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in
module KERNEL32.DLL op0167:bff7a125.
Registers:
EAX=0140b7e8 CS=0167 EIP=bff7a125 EFLGS=00010216
EBX=0fc0b260 SS=016f ESP=010df230 EBP=010df270
ECX=0140000c DS=016f ESI=0140b7e8 FS=3ae7
EDX=00100000 ES=016f EDI=0e7ffa78 GS=0000
Bytes in CS:EIP:
8b 03 a8 01 74 25 25 fc ff ff 0f 8b 53 08 03 f8
Stackdump:
010df270 0e7ffa78 0140b260 00000588 bff7a3a0 01400000 0140b7e8 0e7ffa78 00000000 0140000c 01400000 0140b260 00000000 00000000 0000fc0b 0000140c

Iemand die hier verstand van heeft ??
Want ik kan geen muziek maken zo,Cubase opent gewoon niet.

En ja,het is een officiële gekochte versie met dongle.

Rotte hardware wellicht?

Fout geheugen of een of andere driver die niet helemaal doet wattie moet doen.

Ik heb ooit eens min of meer dezelfde problemen gehad met Wavelab.....opnieuw installeren hielp toen niet...maar dat probleem is spontaan opgelost en nooit meer teruggekomen.....maar nu maak ik me meer zorgen,zonder Cubase kan ik niks beginnen...

Maar weet niemand welke driver of welke hardware/software dit probleem veroorzaakt ?

( Ik word helemaal radeloos van computers onderhand....d'r is altijd wel iets wat niet goed functioneerd...)

Laatste tijd niet een belangrijk onderdeel van je pc geupdate of iets dergelijks (drivers geluidskaart, videokaart, besturingssysteem of hardware zelf?)... En versie 5.0 lijkt me nogal oud... heb je update 5.1 ook geprobeerd?

Hoe dan ook, hoop dat je de boel snel weer draaiende krijgt, want 'tis enorm frustrerend :( Weet er alles van! :r

Succes ermee!

De problemen worden steeds erger.....Wavelab geeft ook foutmelding,maar werkt wel...
Winamp gaf net ook foutmelding bij afsluiten,computer liep toen vast....

Ik heb verschillende dingen veranderd op m'n computer,maar niets wat te maken heeft met Cubase : Internet Explorer 6 en zo gedowned,Firewall geinstalleerd...

Maar wat is KERNEL32.DLL ?? want dat is elke keer de boosdoener....

Heb het zelf trouwens ook weleens gehad,ik heb alles toen van mijn computer gegooid.:)

Origineel geplaatst door dione
De problemen worden steeds erger.....Wavelab geeft ook foutmelding,maar werkt wel...
Winamp gaf net ook foutmelding bij afsluiten,computer liep toen vast....

Ik heb verschillende dingen veranderd op m'n computer,maar niets wat te maken heeft met Cubase : Internet Explorer 6 en zo gedowned,Firewall geinstalleerd...

Maar wat is KERNEL32.DLL ?? want dat is elke keer de boosdoener....

je zou deze .dll wel kunnen gooien ( eerst wel saven op een diskette bv ) en dan kijken wat ie doet.

Origineel geplaatst door bambamstudio
je zou deze .dll wel kunnen gooien ( eerst wel saven op een diskette bv ) en dan kijken wat ie doet.

dat lijkt me niet verstandig.
ik weet niet veel van computers, maar ik weet wel dat Kernel32 een van de allerbelangrijkste files is om uberhaupt iets te laten werken.
niet doen dus! niet!

dit klinkt aardig als een windows die helemaal verkloot is geraakt door............god knows what (blijft windhoos he ;) )

heb dit soortd ingen ook wel eens 1 keer per anderhalf jaar en wat dan heel erg heeft geholpen was gewpoon harde schijf formateren en windows plus alle software plus drivers opnieuw instaleren....

is wel een kutkarwei , maar dan werkt je pc gewoon meteen weer lekker vlot ff :D

Origineel geplaatst door endonyx
dit klinkt aardig als een windows die helemaal verkloot is geraakt door............god knows what (blijft windhoos he ;) )

heb dit soortd ingen ook wel eens 1 keer per anderhalf jaar en wat dan heel erg heeft geholpen was gewpoon harde schijf formateren en windows plus alle software plus drivers opnieuw instaleren....

is wel een kutkarwei , maar dan werkt je pc gewoon meteen weer lekker vlot ff :D

Inderdaad, gewoon helemaal schoon en overnieuw. Wel natuurlijk even je files backuppen, maar dat had je natuurlijk al lang gedaan 8o)

Kernel32 is zoals de naam al zegt de kernel, de basis, het hart, van windows, en dat ding raakt wel eens verrot na een updeetje oid. Eigenlijk moet je je muziek pc gewoon niet aan het net hangen en updates pas een 1/2 jaar na het uitkomen installeren als gebleken is of die updates geen (nieuwe) problemen opleveren.

Mooi,ik heb het probleem gevonden :
Ik had vanmiddag van 't Synthforum de E-Phonic Lo-fi plug-in gedownload en geïnstalleerd,toen ik deze verwijderd had,werkte Cubase weer.......

Via Google kwam ik terecht bij een pagina die iets zei over conflicten van Kernel32 met .dll files....waarschijnlijk heeft die plug-in dus ook problemen daarmee...
Enkele Prosoniq plug-ins hebben er ook problemen mee,maar die heb ik niet op m'n PC....

updaten naar versie 5.1 wellicht ?! die was net ff beter met plugins heb ik wel eens gehoord... !?

Het klopt wat Dione schrijft, dat een geinstalleerde plugin vaak die Kernel32.dll error geeft bij het opstarten van een programma dat bij het laden op zoek gaat naar die plugins (en dat is wat Cubase en Wavelab doen als ze opstarten).....

Echter, wat ik me dus afvraag is WAAROM de zooi dan toch crashed, waar dat vanaf hangt.... is het gewoon een rotte versie van de plugin? Ligt het aan een combinatie van programma's e.d. dat je geinstalleerd hebt, ligt het aan je geheugen, of aan je geluidskaart, weet ik veel....

Ik heb ook vaak plugins die ik installeer om uit te testen..... vandaag nog de Bass-Station van Novation, maar WEER crashed Cubase met die Kernel32.dll error...

Iemand die wat meer informatie heeft over dit soort crashes? Want het is zonde denk ik als je bepaalde plugins niet zou kunnen draaien, terwijl andere mensen dit wel kunnen

Ik gebruik ook cubase, maar toch, gewoon overstappen op logic, heb je die problemen niet.
ik begin zo de laatste tijd een beetje een hekel te krijgen aan die steino's... breng eens software uit die bug-vrij is.

Dat betekent dus als ik jou goed begrijp dat als een VST Instrument of Effect niet werkt binnen Cubase dat het dus door Cubase komt, en niet door de DLL van de plugin?

De KERNEL32.dll is er bij mijn weten voor de geheugen toewijzing van Windows... Op het moment dat Cubase start worden die plugins in het geheugen geladen, en daarbij gaat dus iets mis... Cubase (?) wil zo'n plugin dan aan een geheugenplaats toewijzen, terwijl die volgens Windows niet vrij is?

Un theorie?

Logic maar eens uittesten dan..... Ben toch net over op Cubase VST/32 V5, dus dat kende ik toch eigenlijk nog niet, en ik vind het tot nu toe een ballenpakket om mee te werken, veels te onoverzichtelijk en ongebruikersvriendelijk qua aanpassen van noten, Sysex data, effecten naar mijn idee... dat ben ik veel beter gewend van XG Works.... maar dat ondersteunt weer geen VST, dus op den duur schiet dat pakket ook te kort...

Weet iemand of je deze plugin-bugs nog hebt in Cubase SX?

kernel is van windows idd. maar cubase haalt het overhoop denk ik
;)

cubase sx is ook buggy.

kernell32.dll beheert niet het geheugen daar heeft men andere programma's voor als I386.sys en meerdere dingen. maar goed dit soort dingen liggen nooit aan de kernel zelf. altijd aan het programma. die veroorzaakt een fout in windows (in kernel32.dll) waardoor je die error krijgt. Alle niet NT technologie gebaseerde windows versies hingen gelijk en kon je booten. met xp en 2k hoeft dat niet (NT4 ook niet sommige oudere nog wel) en 2003 server dus ook niet (maja wie draait daarnu cubase op 8o) )

maar goed probleem is opgelost. maar mensen wat je ook doet blijf uit je windows/system en windows/system32 mappen (of WINNT/system resp. WINNT/system32 voor 2000 en geloof ook XP)

Origineel geplaatst door virkaz
kernel is van windows idd. maar cubase haalt het overhoop denk ik
;)

cubase sx is ook buggy.

hmm eerste versie wel ja 1.05 niet meer :) loopt lekker stabiel. vooral onder 2000 en meestal XP (maja xp... daar noem je wat ;) hier ist niets anders als Xtra Problemen en dat meen ik serieus...)

kreeg zoeven ook leuke error overigens. mooi blauw venster maar donker blauw. met daarin tekst beginning memory dump en dan wat bytes weet ik het... hehehe werd door een of andere emu chip/driver veroorzaakt... SBlive levert met 2000 vaker dit soort problemen op...

er zijn 3 mogelijkheden :
- oftewel is er iets corrupt gegaan (systeem-files : dll, vxd, exe, ...) in cubase of in windows
- oftewel is er een conflict met andere software en/of drivers (of nog iets anders)
- oftewel heeft een virus of een worm je cubase.exe of gebruikte dll's gecorrupteerd (->gebruik virusscanner)

Gebruik dus gewoon de eliminatiemethode om te achterhalen wat er aan de hand is. Los dan het probleem op.

Hoogsts waarschijnlijk deïnstalleer je best cubase even volledig om het dan terug vanaf scratch te installeren.

Back