Mixtur Trautonium modulaire simulatie

Ja ik zag ze al van andere merken maar ik heb het liefst die doepfer dan blijft het een beetje strak qua hoe het er uit ziet (ipv bv een ander merk pimpelpaarse met gele stippen module opeens kwak zo er tussen :D )

Inmiddels geverfd en eerste testjes gemaakt, het klinkt niet echt als de orginele mixtur trautonium maar het is wel cool met die ribbon controller en de quantizer en rare verschiltonen te freaken.

trautonium2.png

die subharmonic generator heeft dus een square wave input moet dat perse een square wave zijn altijd?
Want het werkt ook gewoon met een sinus ofzo

En zou het uitmaken als de subharmonic generator wordt aangestuurd door een chiquere high end oscillator? (Ik heb nu de doepfer staats standard basic euroshopper osc die doet zijn werk maar echt smooth klinkt die niet op zich zelf)

ach, een doepfer vco zou de klus moeten kunnen klaren.
en sinus op de subharmonic aan te sturen, als het werkt , dan is het goed.
je zou nu toch wel trautonium geluiden ( De Groot, zet ff de Trautonium geluiden aan....) moeten kunne produceren.
je hebt in principe bijna hetzelfde als dhr Sala.
op het klavier na dan.
en echo heb je nodig, veel echo...cho,,...cho
:mega:

Ipv de doepfer subharmonic generator zou je ook eens naar de Erthenvar patch chord kunnen kijken. Die is niet mooi zilverkleurig, maar kan wel sinussen, zagen en blokgolven tracken en produceren. Hij reageert zelfs op pwm. Ik ben er erg tevreden over.

Uiteindelijk is het een Mixtur Trautonium - Theremin en nog heel wat meer HYBRID geworden ;)

Hier wordt die getest door Elektrovolt

Heb 't eens even opgezocht, frequency shifter was een custom 'Kamphausen', geen Bode dus.

Mocht je het eens willen proberen, ik heb in m'n portable Asys system een Bode shifter zitten.
Met de noodzakelijke delay erbij (een Roland zo te zien... ;)) moet het aardig in de buurt kunnen komen.
Natuurlijk hoort er ook een tube vca bij... :D en dan maar rondpompen, Eventide style...

Qua divider lijkt de (nieuwste versie) Erthenvar Patch Chord me inderdaad super geschikt, veel flexibeler met waveforms.
Ik ga zelf es kijken of ik met 'n 4ms RCD de divider kan benaderen. Moet lukken, maar die spuugt dan wel alleen squarewaves uit. Eventueel zou je dan met een PLL osc (bijv. Mutable Tides) of pitch follower (Asys RS-35) ook 'n eind moeten komen.

Laatst gewijzigd:
Back