Newbee track

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
vers lid?

vers lid?

Hmm ben een vers lid, interresse dames?

hoi.
welkom.

p.s. lid-grappen zijn uit, grappen over tuinieren zijn in

hmmm

hmmm

Okey sorry.

Ik zal voorthaan braaf zijn.

beooreel mij niet maar mijn muziek.

laters

De track begint okee.

Totdat de eerste break komt en de tweede lead enorm vals is. ( bleepjes lead )
Die bleepjes lead gaat daarna door, en stamt niet echt met de rest.

verder 1 maat rust bij de tweede break vind ik te lang.

De mix is erg droog.
Hier en daar war reverb en wat delay zou geen kwaad kunnen, zeker niet op de lead.

En over de lead: erg monotoon en te hard in de mix.

Vocalen zijn goed verzonnen, arrangement ook, alleen qua productie mag er nog enorm veel aan gesleuteld worden.

Er zitten goede ideëen in en is zuiver opgenomen. Toch ontbreekt er af en toe wat punch. De pauze in het nummer duurt echt te lang. Op de duur begint het ook wat eentonig te worden, wat inkorten zou misschien beter zijn. De vocals zijn wel leuk geïntegreerd.

:okdan:

:doei:

Origineel geplaatst door bambamstudio
De track begint okee.

Totdat de eerste break komt en de tweede lead enorm vals is. ( bleepjes lead )
Die bleepjes lead gaat daarna door, en stamt niet echt met de rest.

verder 1 maat rust bij de tweede break vind ik te lang.

De mix is erg droog.
Hier en daar war reverb en wat delay zou geen kwaad kunnen, zeker niet op de lead.

En over de lead: erg monotoon en te hard in de mix.

Vocalen zijn goed verzonnen, arrangement ook, alleen qua productie mag er nog enorm veel aan gesleuteld worden.

Hier ben ik het helemaal mee eens :)
Toch zijn de vocalen ubergeil ...
Succes er nog mee bartje :)

Neem het arrangement nog eens goed onder handen. Wat ik hoor is alleen maar vals! Verder zeker mooie vocals!. Maar zou bij deze tracks nog eens even stilstaan. Zou dat toontje wat continu afspeeld bij 4.14 ook niet te lang door laten lopen. Of zoek daarvoor wat anders. Er zitten zeker goede stukken in,maar had alles toch wat anders opgezet,met hier en daar een wat ander geluid.

Ga alles eens rustig bij langs en luister goed. :)

Origineel geplaatst door Danny
Er zitten goede ideëen in en is zuiver opgenomen.

Heb ik een andere versie nu dan?
De versie die ik hier heb is zwaaaaar overstuurd opgenomen.

Ok mijn review.
WAT EEN KILLERVOCAL !!! doe je ook leuke dingen mee in het nummer. Al die vocals staan als een huis. De drum opbouw vind ik ook niet slecht. Het is wat langdradig maar het kan het hebben in mijn optiek. De mastering is niet echt geweldig. Het is te vaak overstuurd. Wat betreft de melodietjes is het inderdaad vals. Je kan beter als je nog niet zo goed met akkoorden overweg kan een paar akkoorden neerzetten. Wat je dan kan doen voor je thema's is noten uit dat akkoord pakken in een bepaalde volgorde. Of je gebruikt een arpeggiator. dat werkt ook prima.

Maar je bent absoluut goed op weg. :)

Vocaal samples zijn super !

De melodie klopt zo nu en dan muziektechnisch gezien voor geen kant. Ik weet niet of dit bewust is gedaan, maar ik vind dat niets. Sorry.

Verder blijft het sawleadje(dat inderdaad vrij droog klinkt) maar doorgaan. Het geheel flink inkorten zou al flink schelen.

Al met al vind ik het geen lekkere track. De bassdrum stampt ook niet echt, het geheel maakt gewoon een hele rommelige indruk op me.

Waar heb je dit eigenlijk mee gemaakt ?

vals?

vals?

Lead is zeker niet vals, maar omdat het tegen de wetten van akkoorden gaat klinkt het minder, maar dan zal ik de enige zijn die het verrassend nieuw is.
Deze reactie had ik al verwacht.
Vinden jullie dat het ook na 2:40 minuten ( de lange break) nog steeds vals klinktwant da ken niet.
Break vink zelf niet te lang, nummer zelf is gewoon lang, is geen radio edit.

Accoorden weet ik wel redelijk wat van.
Lead vond ik zelf droog het mooiste, dan klinkt deze goed mono naar voren, en lead vind ik trouwens ook niet saai, omdat er best veel veranderingen in zitten.
Wat betreft de mastering klopt het inderdaad dat het niet goed goed afgemixed is, kick valt soms zelf zeg, is bug van supernova II
Kick klinkt over stuurd, maar zo heb ik hem gemaakt, zou inderdaad ook meer aan die kick moeten sleutelen.

Zelf blijf ik het liedje interresant vinden, klinkt elke keer leuk, kijken hoelang dat gaat duren. :)

Heb liedje met cubase sx gemaakt, (ikke maar denken van als ik cubase sx koop ik goeie ondersteuning krijg pfff, koop nooit meer software van steinberg, die laten nix van zich horen).

Setup is, dsp2000c,ddx3216(beste koop van me),supernova 2,jp8080(the best),jv1080(eerste synth),mc505(iemand kopen?), eurorack mx 2804.
natuurlijk een pc. :) p4 2,4 512mb.
speakers zijn van jbl pg-9 ofzo was het.

http://members.chello.nl/veenstra2/ <-------mijn setup in het midden van de pagina.

vorig jaar mijn eerste plaat uitgebracht, stupasonic.

Zal binnenkort weer een nieuwe sound van me uppen, en bedankt voor de reacties! met nog extreme vocals!!!

Re: vals?

Re: vals?

Origineel geplaatst door darkxceed
Lead is zeker niet vals, maar omdat het tegen de wetten van akkoorden gaat klinkt het minder, maar dan zal ik de enige zijn die het verrassend nieuw is.
Deze reactie had ik al verwacht.
Vinden jullie dat het ook na 2:40 minuten ( de lange break) nog steeds vals klinktwant da ken niet.
Break vink zelf niet te lang, nummer zelf is gewoon lang, is geen radio edit.

Accoorden weet ik wel redelijk wat van.
Lead vond ik zelf droog het mooiste, dan klinkt deze goed mono naar voren, en lead vind ik trouwens ook niet saai, omdat er best veel veranderingen in zitten.
Wat betreft de mastering klopt het inderdaad dat het niet goed goed afgemixed is, kick valt soms zelf zeg, is bug van supernova II
Kick klinkt over stuurd, maar zo heb ik hem gemaakt, zou inderdaad ook meer aan die kick moeten sleutelen.

Zelf blijf ik het liedje interresant vinden, klinkt elke keer leuk, kijken hoelang dat gaat duren. :)

Heb liedje met cubase sx gemaakt, (ikke maar denken van als ik cubase sx koop ik goeie ondersteuning krijg pfff, koop nooit meer software van steinberg, die laten nix van zich horen).

Setup is, dsp2000c,ddx3216(beste koop van me),supernova 2,jp8080(the best),jv1080(eerste synth),mc505(iemand kopen?), eurorack mx 2804.
natuurlijk een pc. :) p4 2,4 512mb.
speakers zijn van jbl pg-9 ofzo was het.

http://members.chello.nl/veenstra2/ <-------mijn setup in het midden van de pagina.

vorig jaar mijn eerste plaat uitgebracht, stupasonic.

Zal binnenkort weer een nieuwe sound van me uppen, en bedankt voor de reacties! met nog extreme vocals!!!

Nou ja,
het belangrijkste is dat je het zelf goed vindt. Echter, je vraagt hier om een mening van andere mensen. Unaniem heb je zo'n beetje dezelfde reakties van een ieder gehad. Akkoorden kennen is niet genoeg. Je moet als je gaat experimenteren met atonale toonladders toch een beetje de theorie blijven volgen om het een beetje lekker te laten klinken. Nu vind iedereen het vals. En laten we eerlijk zijn. Het klopt werkelijk waar van geen kanten. Het is allemaal eenvoudig te verhelpen, maar ja, daarvoor moet je weer terugvallen op de theorie. Het grote probleem in jouw song is, dat hoewel de melodietjes op zichzelf niet vals zijn, ze totaal niet bij elkaar passen volgens harmonisatie. Daardoor krijg je dus dat extreme valse luistergevoel. In het form hier zijn genoeg threads waarin linkjes staan naar pagina's waarin dit wat beter uitgelegd wordt.

Mochten termen als Ionian, Dorian, Phrygia, Lydian, Mixolydian, Aeolian, Locrian (modes van bijvoorbeeld de major scales) voor jou inderdaad gesneden koek zijn, dan kun je inderdaad gaan experimenteren. Mocht je dat dus nu in je song gedaan hebben, dan vind ik het prima, maar dan gaat het mijn experimentele petje te boven. :geslaagd:

Wat betreft mastering, het is niet alleen je kick wat niet goed is.

Al met al denk ik dat je toch wat kritischer naar je eigen producties moet luisteren. Als ik je reply zo lees vind je het zelf allemaal zeer verantwoord. En dat is prima. Tenslotte maak je muziek voor je eigen plezier 8)

hmmmz

hmmmz

............

over dat vals..

het is idd vals hoor, geloof me maar.

Het spelen met akkoorden is natuurlijk prima, maar het moet wel klinken, en tja...daar schort het ff aan.
En dat vind ik niet alleen kennelijk, dus zal er wel een kern van waarheid in zitten toch?

Ik snap wel wat jullie onder vals verstaan, misschien moet het wennen, maar ik wilde iets anders dan een jp8080 supersaw, met c,e,g accoorden.
Misschien moet ik wel wat gaan leren over accoorden, altijd op mijn manier gedaan maar niet zo extreem als dit liedje.

Ik weet trouwens ook wel dat niet alleen de kick niet goed is, heb het liedje met koptelefoon gemasterd dus... :S

laturs.

sorry

sorry

Nja , meeste zeggen hetzelfde dus leg ik het erbij neer.

Maar nieuwe song hek weer geupload.
Geen plaats meer op mijn ftp ruimte.

http://members.chello.nl/veenstra2/adnil2.mp3
of kijk voor meer info naar mijn nieuwe 'tread' newbe2.

opmerkingen over adnil kunnen daar worden gemaakt.

grtls.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back