iomega zipdrive aan Akai s2000 probleem

RezonatoR

Ik hang wat rond..
Hallo, ik voor een paar weken terug voor een habbekrats een s2000 kunnen kopen. Nu ben ik niet van plan om alles op floppy te saven dus heb ik een iomega zipdrive gekocht van 100MB en een schijf om de programs uit de s2000 hierop te bewaren. Nu is het probleem alleen dat de s2000 de zip niet ziet. Nu heb ik gehoord dat m eerst moet formateren in het akai formaat. Maar ook dit wil niet slagen. De sampler ziet de zip niet. Doe ik iets fout? Of is het gewoon niet mogelijk, en kan ik beter een harddisk kopen?

De S2000 werkt standaard op SCSI nummer 4
Verder een terminator (stekker die de 2e uitgang op de zip drive afsluit) gebruiken.
Moet lukken

Groet Erik

je kan die zip gewoon op terminated zetten met die schakelaar achteraan de zipdrive zelf. Zet em dan nog even daarnaast op ID 5 of 6 en in GLOBAL(scsi hd) op de akai hetzelfde, navenant je de zip op 5 of 6 hebt staan natuurlijk en dan zou dat moeten gaan.

apropoo: twee zips in chain zetten met de s2000,voor bvb klanken en multi apart te draaie vergeet dat, het werkt langs geen kanten bij mij met de laatste OS en al dus... gewoon 1 ZIP ,heb hier een 250 nu ook en die is nog sneller dan de 100. Vroeg of laat zijn we natuurlijk wel allen de klos met die scsi------>word niet meer gemaakt! okkazie word ook moeilijker te vinden, of je moet ze beginnen inslaan op stock van her en der 2nd hnd, ben je gewapend voor de toekomst ;)

Goh slightly O/T, maar misschien heeft iemand nog een idee waar zo'n SCSI zipdrive kabel (DB25->DB25, maar dan wel in 't smaakje SCSI) te krijgen is?
Had laatst namelijk dezelfde brainwave (Zipdrive voor 7,50 Euro, maar de kabel bleek zoek) en heb 't ding dus nog niet kunnen gebruiken...

Dank! :biertje:
Maar die site kende ik al: een uitermate vreemde tent waarin verschil wordt gemaakt tussen "zakelijke" en "prive" kopers en dan verschillen de prijzen en soms ook het assortiment... :confused:
Maar had al eerder eens gekeken wat zo'n "prive" kabel kost incl. verzendkosten en watdenkje?
MEER DAN 50 EUROPIEK! Kabelprijs ging 100% omhoog door de verzendkosten.

Dus maar weer weggeklikt... jammer hoor! :stupid

www.alternate.nl ?

[edit]
laat maar, ik heb zelf ff gekeken, en hoewel ze best veel scsi kabels hebben, hebben ze niet de 25-25 pins variont, sorry...
[/edit]

Back