roland promars op marktplaats

promars.jpg

ff een foto.
Ik weet niet of 400 euro veel is....

ik weet ook niet wat ze kosten aangezien ze bijna nooit te koop staan
een liefhebber heeft er denk ik wel 400 voor over

dit is de 2de promars die ik ooit hier in nederland te koop zie staan

Van vintagesynth.org:

The ProMars CompuPhonic is essentially a classic, monophonic version of the Jupiter 4. It has 10 preset sounds (not too great) and 10 user programmable preset patches. The preset sounds include Bass, String, Clavi, Piano, Voice, Trombone, Sax, Trumpet, Synth I and Synth II. A very standard and well laid out set of knobs, sliders and edit controls give you the power to create some really cool sounds.

There are two individual VCO oscillators that can be de-tuned, a nice VCF filter with its own ADSR, a typical VCA envelope section, a nice LFO and a pitch/mod wheel that can effect the LFO, VCF or VCA. It even has a noise generator.

The Promars Compuphonic makes a unique alternative to other Roland SH-type synths since, although it has very SH-type controls and layout, its sound and preset capabilities are more like the famous Jupiter synths and at a fraction of the cost. Nice wood casing and Vintage appeal. It has been used by Add N To (X).

Op ebay zie je ze af en toe wel eens. Maar is het dan niet slimmer om gewoon een Jupiter-4 te kopen? Deze kosten doorgaans minder en je hebt 3 stemmen meer.

Een mono synth is wel makkelijker aan te sturen en zeldzaamheid is ook wat waard natuurlijk. (Niet voor iedereen) :)

ja voor verzamelaars die willen denk ik graag zo'n promars in hun museum hebben

hij blijft zeldzaam deze synth

In goede staat is z,n ding 400 euro waard.Ik heb er een op ebay.de gezien en daar werd boven de 500 op geboden.

Musichouse had er om precies te zijn eentje te koop op Donderdag 15 Mei 2003,en moest 350 eurie opbrengen.

Ik wou hem eerst aanschaffen maar heb toen maar een pro-one gekocht in het zuiden van het land.

De Pro-mars is opzich wel een leuke bak een vriend van mij heeft in de jaren negentig er nog een plaat meegemaakt onder de naam PA ofwel Peter Aarsman op het label U-TRAX.8)

350 tot 400 euro is inderdaad zo ongeveer de gemiddelde prijs.
Die wordt echter meer veroorzaakt door de zeldzaamheid dan door een fantastische sound.
De klank lijkt inderdaad heel erg op de JP-4. Wat minder leuk is, is dat de filter instelling niet
continu regelbaar is, maar duidelijk hoorbaar in stapjes gaat.

Laatst gewijzigd:
De Pro-mars is opzich wel een leuke bak een vriend van mij heeft in de jaren negentig er nog een plaat meegemaakt onder de naam PA ofwel Peter Aarsman op het label U-TRAX.

Ja dat plaatje herriner ik mij nog erg ok..'flight stimulator'!

Back