S2000-samples

Het punt is, Beat boy, dat ik m'n sampler gebruik om live te spelen (in een bandje). Voor opnames gebruik ik toch liever saoftware samplers of plug-inn's. Dus een SCSI-verbinding tussen m'n PC en de S-2000 heb ik niet persé nodig, maar wel een manier om op m'n PC samples tot een programma te maken en deze op één of andere manier in de S-2000 te krijgen. Dus via een gebrand CD-tje.

Recycle

Recycle

Origineel geplaatst door Yoozer
ReCycle of MESA gebruiken? De eerste kan ook nog hele coole dingen met de samples uitvreten, de tweede is door Akai gemaakt voor dat soort dingen.. SCSI kaartjes zijn echt niet zo duur meer en misschien een hele verstandige investering als 't zo niet gaat.

Yoozer,

'k Heb inmiddels Recycle, juist aangeschaft om iets met de S2000 te doen. Maar ik word uit dat programma niet echt gewaar dat je daar programma's voor de S2000 mee kan maken.
Kan dit wel specifiek voor deze sampler? En hoe doe je dat dan?

P.S.

P.S.

Nog even ter aanvulling; het is de bedoeling dat zo'n S2000-programma (als het me gelukt is dit te maken in Recycle) op een CD-Rom wordt gebrand, die ik dan vervolgens met de eerder genoemde Chinon CD Romspeler via een SCSI-kabel in de S2000 inlees. Ik heb een PC met een P4 2,8 GHz en Windows XP. Kan ik gewoon met zo'n allesbrander als Nero de zaak op CD branden? Floppy's moeten speciaal worden geformatteerd om door de S2000 gelezen te kunnen worden. Hoe zit dat met CD Roms?

(...damn, I'm having a deja-vu...)

Nee, het idee is dat dit een eigen Akai formaat is.
Da's dus niet simpel te doen, waarvoor ik al eerder verwees naar het programma ChickenSys Translator.
Maak daarin een virtuele Harddisk-image (in Akai formaat), sleur & pleur de samples (incl. automatische conversie) en vervolgens kan je de image gewoon branden met elk fatsoenlijk brandprogramma.

En oh ja, kan *iemand* mij helpen aan een plek waar die S2000->Zip SCSI kabel (DB25->DB25) te koop is?
(gaarne niet die ene vage webshop in (eh...) Eindhoven (?) die ze opstuurt voor 2x de kabelprijs... :( )

Ik heb onlangs een nieuwe PC gekocht en ik heb hierbij bedongen dat ik zo'n kabel er voor noppesteijn bij kon krijgen ('t ding kostte me anders 27 eurie) . De PC-boer ging er zonder met de ogen te knipperen mee akkoord (achteraf had er dus wel meer in gezeten). Dus, Hanz, doe als ik, probeer een package-deal (maar ja, dan moet je wel net op het punt staan om iets "groots" aan te schaffen).

Trouwens, waar kan ik dat ChickenSys Translator downloaden of anderszins te verkrijgen?
Mijn eerste vraag was trouwens of en hoe Recycle een S2000 programma kan maken. Wie kan me daar meer over vertellen?

'k Heb 'ns even de site http://www.chickensys.com/translator/ bekeken, maar dat is me nogal een full-functional programma. Veel te groot en veel te duur voor mijn doel, namelijk samples leesbaar voor m'n sampler op CD Branden. Voor dat geld kan ik beter het spul via MIDI overzetten (dat duurt een nachtje, maar dan heb ik toch meestal wat anders te doen).

Weet iemand niet een wat functioneel toegespitst programma?

DB-25 // Ultrawide kabel

DB-25 // Ultrawide kabel

Hallo,

'K heb bij de locale PC-boer een SCSI-kaart gezien, Adaptec 2409 (dus geen 2490), voor 40 Eurie. Alleen stond die man (eerlijke vent, trouwens) niet te trappelen om 'em aan me te verkopen. Volgens hem zou ik de volgende dag weer bij hem staan omdat het niet zou werken. Daarnaast was het volgens hem onmogelijk om een passende kabel te verkrijgen. Vanaf m'n S2000 (= DB25) moet dat naar Ultrawide op de kaart (zo'n hele slanke, veelpinnige connector) en dat zou alleen met ingewikkelde verloopjes kunnen.
Klopt dit? Was ik eindelijk zo blij om zo'n mooie nieuwe SCSI-kaart te pakken te krijgen, heb ik dit weer.

Graag jullie reactie.

Re: DB-25 // Ultrawide kabel

Re: DB-25 // Ultrawide kabel

Daarnaast was het volgens hem onmogelijk om een passende kabel te verkrijgen. Vanaf m'n S2000 (= DB25) moet dat naar Ultrawide op de kaart (zo'n hele slanke, veelpinnige connector) en dat zou alleen met ingewikkelde verloopjes kunnen.

Dubieuze computerboer... Die kabels zijn vrij gangbaar, zeker in de Mac-wereld.

Ik heb toevallig vorig jaar november nog een 50 pins ultrawide naar DB25 scsi kabel gekocht
bij http://www.digitalrevolution.nl. Werkt als een trein tussen mijn Adaptec 2940AU en de S2000.
Hangt ook nog een scsi harddisk (voor de Akai) en een scanner aan dezelfde bus.
Ik heb Chickensys Translator Akai edition en die kan direct de harddisk van de Akai aanspreken.

Overigens heb ik na meer dan twee maanden nog steeds de officiele cd van Translator
niet ontvangen en inmiddels is mijn tijdelijke key voor de download verlopen.
En Chickensys zwijgt in alle talen, dus wat daar precies gaande is weet ik niet...

Louis

Je moet ook geen Adaptec 2409 hebben maar een 2904. Deze heeft een zogenaamde 50pins HP connector. Dan moet je een kabel hebben van 50pins HP naar DB25. Die zijn nog wel te krijgen. mijn computerboer had ze niet op voorraad maar kon m wel bestellen.

Gewoon zo'n 2904 in je PC (of een goedkoper kaartje van een ander merk, werkt bij mij ook prima). Kabel tussen pc en S2000 en klaar. T loopt wel af en toe vast dat MESA maar ach dat went wel.

Voor live gebruik moet je dan nog wel een cd-rom speler of zip drive aan je s2000 hebben. Het zal je alleen niet lukken om complete programs op je pc te maken en die dan op cd te fikken en vervolgens in je s2000 te laden. Volgens mij moet je de samples eerst in je sampler flikkeren, daar de programs bouwen (eventueel met mesa) dan die programs met samples en al naar je pc halen en branden. Kan het mis hebben maar denk dat het zo ongeveer moet.

Je bedoelt waarschijnlijk een 2940. Overigens is voor mij alles water onder de brug, en alle hulde voor OnAcid. Bas verkoopt mij z'n Adaptec 1505 mét kabel. Die plaats ik mooi in m'n oude PII met ISA slots. Dat is voor mij in deze beginnersfase mooi genoeg. Later zien we wel verder.

Overigens kent MESA ook de mogelijkheid in die Wave-editor om WAV-bestanden in te laden en daar samples van te kleien. Dus je hoeft niet te beginnen met Akai-samples. Overigens zijn er altijd nog die listige DOS-progjes om van een wav een sample te maken.

MESA werkt idd gewoon met WAVjes.

Maar ik bedoel dus echt wel de 2904. DAt is HET standaart SCSI kaartje voor als je een cd-brander/speler, sampler, scanner of weet ik wat voor ander simpel SCSI spul aan wilt sluiten.

Die duurdere kaarten zijn eigenlijk alleen bedoeld voor snelle harddisks.

Back