synth meets hang

Soul C

gecalibreerde soul augurk
ik had laatst een maat van me met zijn hang gesampled en daar vervolgens wat synth en drumgeluiden omheen gebreid . tot nog toe heb ik er 4 nummertjes mee gemaakt, en als mn studio weer operationeel is willen we nog meer op gaan nemen. hier alvast een versie, ben er best tevreden mee en ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden..

Attachments

• 10 Nummer 10.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 67
Ik vind het best leuke combinatie maar die drums en ritme had voor mij niet per se erbij gehoeven.
In het begin had ik een beetje een Brain Eno gevoel. :)

idem dito 8)

Ik vind het best leuke combinatie maar die drums en ritme had voor mij niet per se erbij gehoeven.
In het begin had ik een beetje een Brain Eno gevoel. :)

dank voor het luisteren en jullie commentaar . ik zal later nog wel een mix maken zonder drums maar op dit moment is m'n mixer niet aangesloten ;{

@Hover, dank voor de link, ja stom, ik ging er van uit dat iedereen wel weet wat een hang is ..waar ik woon kom je ze regelmatig tegen onder straat musici :)

Ik denk dat de combinatie met de drums best kan, maar de mix kan nog wel ff opnieuw. Nu is het wat te chaotisch en te veel dat elkaar in de weg zit.

Goedkoper alternatief op de 'original handpan' de Hang is bijvoorbeeld de Halo (een vriend van me speelt mee).

Ik heb echt een tyfus hekel aan die dingen.. live enorm ruk om uit te versterken in een zaaltje. Je hebt de hele tijd het idee dat er feedback aan het ontstaan is, maar da is nie!

Verder, desondanks mijn haatgevoelens naar zowel dit apparaat alsmede vrijwel alles waar geen snoer aan zit, vind ik de track wel weer gaaf. De hang is niet nadrukkelijk aanwezig maar ligt mooi in de mix op de achtergrond :)

Ik vind het dan weer super vet dat er ritme bij komt, al had ik er een gebroken ritme ipv 4x4 onder gezet. Sfeer is goed, mooie klank ook die hang zeg!

Fraai hoor!
Zeker het begin..

Dope vibe!

Van mij mocht die spanning ook wel vastgehouden worden..
Maar iig inspirerend voor een zweerbeer

Ik denk dat de combinatie met de drums best kan, maar de mix kan nog wel ff opnieuw. Nu is het wat te chaotisch en te veel dat elkaar in de weg zit.

Goedkoper alternatief op de 'original handpan' de Hang is bijvoorbeeld de Halo (een vriend van me speelt mee).

ik had een aantal mixen gemaakt van dit nummer en vond zelf deze wel ok, maar idd best wel druk.
wellicht had ik nog wat meer aandacht aan eqing kunnen besteden..

over het algemeen vind ik de orginele hang wel het beste klinken, maar zwaar overpriced als je het mij vraagt

Mooi sfeertje :)

dank je!

Ik heb echt een tyfus hekel aan die dingen.. live enorm ruk om uit te versterken in een zaaltje. Je hebt de hele tijd het idee dat er feedback aan het ontstaan is, maar da is nie!

Verder, desondanks mijn haatgevoelens naar zowel dit apparaat alsmede vrijwel alles waar geen snoer aan zit, vind ik de track wel weer gaaf. De hang is niet nadrukkelijk aanwezig maar ligt mooi in de mix op de achtergrond :)

:D kan me voorstellen, qua dynamiek gaat het ook flink op en neer. volgende keer dat we gaan opnemen plug ik een compressor achter de mic..
heb zelf een tijdje het geluid gedaan bij Afrikaanse feesten, en wat jij hebt met de hang heb ik met de talking drums :bekdicht: voor de rest leuk instrument

Ik vind het dan weer super vet dat er ritme bij komt, al had ik er een gebroken ritme ipv 4x4 onder gezet. Sfeer is goed, mooie klank ook die hang zeg!

dank je.. je hebt gelijk.. die 4x4 was een beetje lui van me en ook omdat dat de basis was bij het samplen

Fraai hoor!
Zeker het begin..

Dope vibe!

Van mij mocht die spanning ook wel vastgehouden worden..
Maar iig inspirerend voor een zweerbeer

dank je! als jij er geinspireerd door raakt dan is dat het beste wat ik kon bereiken met deze track :okdan:

die andere nummertjes zijn weer heel anders geworden qua vibe.. wel allemaal met 4x4 drums maar meer uptempo. een ervan was een poging tot psy trance (omdat mijn hang spelende makker daar nogal van houdt ) maar is meer een soort acid geworden. anyway superleuk dat jullie er naar geluisterd hebben en de tijd genomen voor een comment. voor de liefhebbers zal ik nog een nummertje posten, waarom ook niet..

Lekker sfeertje in het begin, halve hippiestijl. Die synth die erin komt rond 0:37 heeft daarentegen een enorme jarentachtigfeel, en van die botsing van klanken moest ik lachen (nofi verder :)). Van de 4x4 ben ik ook niet kapot. Hier hoort imho altijd een psychedelische breakbeat onder in een vage maatsoort. :)

Back