Eerste Goa Track *experimenteel* - Twisted Shiva

chemicalxposure

The Only Constant Is Chan
Zoals de titel al zegt, dis mn eigen eerste goa track... veel vintage hardware..( oa yamaha s03, waldorf pulse1, juno 6..etc). veel weirdness.... wat old skool style met wat neogoa sounds *fusion goa* (complexiteit van de ouwere goa mid/eind 90's met toch wel een frisse 2015 vibe

En om niet te vergeten, een lkkr psychedelisch sausje....I'll hope you'll enjoy the journey as much as I did ...8~

All feedback welcome (still heavily working on my masterings skillzz, cause they suck :p )

Now, just sit back and relax :D

Voor het experimenteel te noemen vind ik het persoonlijk iets te veel grijpen naar de cliché's die er in dat genre zijn (de psytrance kant dan), zoals ducking en het bijna plat compresseren van de mix. De ducking op bijna alle synths vind ik niet echt om aan te horen. Ik heb daar fysiek last van. :P Alles moet wijken voor de kick en de baslijn, in plaats van dat het een geheel vormt. Jammer, want wat ik wel heel goed vind is de atmosfeer; plaatsing van de samples, de pads, de melodieën en arrangementen, het weidse, de mysterieuze vibe... Zit allemaal zeer goed! Doet me een beetje denken aan het oude werk van Elysium in een psytrance jasje. Mastering zou ik nog achterwege laten, het is dan makkelijker om te horen wat er nog in de mix beter kan.

Ben in ieder geval benieuwd naar je volgend werk, en het mag allemaal wat experimenteler hoor... Laat je brein de vrije loop!

Oke thnx voor je feedback , hier kan ik iig wat mee...
En met experimenteel bedoelde k eigenlijk.... khad nooit eerder Goa gemaakt, dus of t uberhaupt
Zou lukken was al een experiment opzich

Deze track gooi ik binnekort ff op de operatietafel :)

Voor de rest, geef je mening, hoe kan t beter, of je kut vind of dope, maakt niet uit
Elke vorm van kritiek die niet afkrakend is daar heb k wat aan en kan ik wat van leren
Wat uiteraard ook de reden van mn post is

Dussssss brand maar los *wat s goed, wat nket, wat s helemsal K*T, onderbouw je mening en alle tips
over afmjxen en compressie zijn welkom , ik beschouw alles als positieve feedback, hier kan ik tenminste
leren van iemand advies / mening :)

Cheers !!! :D

ja die sidechain kan wel tikkie minder, sommige geluiden komen er te hard in, zowieso op veel plekken te harde leads, wat meer cliche filtersweeps :) zou kunnen, meer modulatie, kick staat iets te zacht. lekkere sounds maar ik zou wat volgordes van sound veranderen meer naar climax toewerken ipv direct al los gaan met kb. vooral beter volumes afmixen. is nog wel wat van te maken. have phun.

Cool thmx, hier kenk wel wat mee.... deze track ga k binnekort wel ff reanimeren en van wat plastische chirurgie voorzien :D

Btw vette muziek op je soundclpud zeg !!

Cheerssss :)

Zo, die sidechaincompressie maakt het inderdaad erg onprettig om naar te luisteren. Voor de baslijn is het nog wel acceptabel, maar voor de sferische elementen zou ik het een paar tandjes minder straf instellen. Luister eens rond 5:14, dat gaat nergens over. :)

Eigenlijk sluit ik me aan bij DjunaSaurus voor de rest, de sounds en opbouw zijn niet verkeerd maar de mix maakt het erg onplezierig om te luisteren en dan vooral de compressie.

Ach van fouten maken leer je... btw tis geen sidechain- maar deez gaat opnieuw de mix in
Voor de rest iemand tips voor multiband compressie !??
Hardware matig, geen plugin...
Kwil idd zoveel mogelijk kritiek... maar ook tips...
En ask naar mijn ID genoeg weet post ik m opnieuw...
Maar ik raffel niks af, ik wacht wel even wat voor commentaar er nog meer komt...
En dan gaan we ff de chirurg uithangen...

Iik heb hier bijna alles al gelezen over hoe af te mixen en te masteren, waar ik dus een noob in ben
Maar ik heb extreme tinnitus, en hoor maar met 1 oor *andere oor is 24u per dag kijhard aant pipen suizen etc*
Ongelukje met europees tournament karate.... tjah, fucked, mja tis niet anders

Dus ws heb ik wat meer moeite met objectief luisteren/mixen/etc....maar juist daarom post ik mn tracks hier.
Ik wil n eigen skillz verbeteren dus opbouwende kritiek is van harte welkom
Kheb nu iig door dat ik compressie anders hoor of ervaar als anderen...
Dus daaeom kank alle tips en advies gebruiken

Heren bedankt voort luisteren en de feedback, mochten jullie meer tips of advies hebben
dan hoor ik t graag

Mvg Claudius, fijne avond nog !! :)

wat een fijne trip heb je me bezorgd met je plaat man, heerlijk gewoon. Jij maakt echt wel goeie muziek hoor.. Maar wat betreft de mastering kan ik niets zeggen hier op deze speakers.. Het klinkt in ieder geval wel goed. Puik werk ! :)

Kijk, zoiets s ook wel eens fijn om te horen. Ja kwa afmixen doe ik maar wat, k heb wel gemerkt dat je soms een track ff 2 weken moet laten liggen om er weer objectief naar te kunnen luisteren, wat in mijn geval lastig is met 1 oor, mja dat demotiveerde me eerst enorm, ik werd van de ene op de andere dag aan 1 oor doof wakker plus tinnitus erbij...hoor dat 24u per dag kijhard,en helaas ist progressief...en eerst kon ik gwn geen muziek meer maken, ben ook overgeloelig voor geluid aan mn linkeroor....maar..bij de pakken neerzitten is geen optie ... en nu ist juist iets dat ik me door geen ene tegenslag laat stoppen, ook al is doof aan 1 kant met tinnitus geen pretje, maar muziek *en sport* zijn altijd passies van me geweest, thnx voor je commentaar op deze track, hij gaat zeker opnieuw de mix in, en... er komen nog wel meer trips aan :)

Thnx again want zoiets doet me gwn goed... en jij sowiso nog een fijne avond :).

Ok geen genade hier komt het commentaar, omg 11 minuten
1.00 Ok ik ga plat liggen voor de complete ervaring
2.00 Nog steeds geen last van de sidcomp, wel beetje phase-moeheid
2.30 ergens wel creatief apart maar ook teveel
3.30 dit gaat echt de goede kan uit en dan
ineens ...
echt waar heej? ... nee geen hoempapaswing

Laatst gewijzigd:
Back