microswitches voor SY99, W30, D20, EMU: waar te vinden?

Ik moet zeggen dat ik me na deze thread ook begin te ergeren aan het enorm harde klik geluid van de knopjes bij een van m'n synths 8>

Volgende keer toch maar echt spullen gebruiken 8o)

(ook al is het dan 10x zo duur ;{)

Hoi,

Een dikke maand geleden ben ik begonnen met de werkzaamheden die aan het begin van deze thread gesteld werden en voor zij die het interesseren wil ik feedback delen.

In totaal werden 882 solderingen gedesoldeerd en na vervanging van de switches opnieuw gesoldeerd (uiteraard). Ik had dit nog ooit eerder gedaan maar met behulp van de thread "Solderen moet je leren" heb ik kunnen profiteren van de kennis en kunde van een aantal forumleden, waarvoor dank.

Alle switches zijn aangekocht via http://www.synth-parts.com (Gregor Walbeck piano's), zijn van ALPS en waren op de site omschreven als bruikbaar op de specifieke synths SY99 en W30. De D20 werd niet vermeld, maar bevat hetzelfde type als de W30. Ook de knoopcellen met soldeerpootjes voor oa een DX7 of SY77/99 zijn daar verkrijgbaar.

In de loop van volgend voorjaar zijn nog de twee EMU's en de DX7 aan de beurt en dan is alles vernieuwd en kan er voor een tijd weer tegen :).

:doei:

Danny

Mooi gedaan.

Als je wil kom ik je wel meehelpen volgend jaar. Ik heb flink wat soldeer ervaring.
(Smd wel niet maar dat is het ook niet hé.)

Hoi Audiocollage.

Door de reparaties uit te voeren, heb ik het zelf ook al redelijk in de vingers (alhoewel ik me zeker en vast geen expert zal noemen). Maar het is altijd leuk om nieuwe synthliefhebbers te ontmoeten dus als je echt eens een keertje wil afspreken wanneer ik de EMU's onder handen neem, dan zal ik je zeker contacteren :koffie:

:doei:

Danny

Hoi Audiocollage,

Beetje offtopic, maar dat liedje op jouw site, is dat een eigen compositie? PRACHTIG!

Moest ik ff kwijt :)

Back