Ensoniq Transwaves in EPS-16 Plus & ASR-10

Roshi Ai

Stamgast
Hi EPS-16 Plus & ASR-10 gebruikers,

Wie van jullie maakt er gebruik van Transwaves en de Transwave functionaliteit van bovengenoemde samplers?

Ja, ben ik al lid van. Emma is goed! :D

Ik vraag me af wie er HIER mee werkt en wat JIJ ermee doet.

Robin.

Ik heb er veel gebruik van gemaakt, maar nadat ik de Waldorf XTk had gekocht en later de PPG Wave 2.3 niet meer. Ik heb ook wel eens geprobeerd zelf een transwave te maken aan de hand van een instructie, maar dat was geen succes. Ik hoorde nog steeds overgangen tussen de golfvormen. Wil je weten hoe de transwaves van Waveboy en Ensoniq klinken, dan moet je mijn derde cd Conflicting emotions kopen via www.syngate.net Je zou de eerste zijn op het forum!

Glitchy dingen kunnen soms leuk zijn. :)
In de tijd dat ik em had heb ik weleens iets geprobeerd, het maakte destijds niet veel indruk op me maar het materiaal wat ik had om te gebruiken/samplen was niet erg toereikend..
Een test met het Microwave materiaal als golfvorm zou dan al stukken beter moeten klinken..

Het schijnt ook te kunnen met de EMU ultra reeks maar daarop is het mij tot nu toe nog niet in gelukt.

Ja, ik snap dat wanneer je een wavetable synth koopt je de transwaves enigzins laat liggen.

Ik dacht eerst ook: nou, is dit nou alles? Nu ik wat dieper erin duik wordt het steeds leuker.

De simpelste manier om van wat voor sample dan ook een transwave te maken is dit:

1: Maak een sample, maak niet uit wat.
2: Zet de 'auto loop finding' in je systeem op off
3: Maak een loop met start waarde 0 eind waarde 256 (samples, niet procent uiteraard)
4: Zet Mod: Transwave Source: Wheel (ik zet dan de vibrato meestal even uit in de Pitch)
5: Zet de Mod Amount op +99

Je hebt nu een transwave gemaakt. Wanneer je een toets indrukt hoor je een hele korte loop en wanneer je met je Wheel snel omhoog beweegt dan scroll je door de wave en hoor je je sample zoals je 'm normaal zou afspelen. Wanneer je met je Wheel omhoog klikjes hoort dan kun je het beste in de Mod Amount de waarde naar beneden brengen totdat de klikjes verdwijnen.

Ik vind het wel interessant dat je op een sampler zonder resonantie filter toch een door een envelope aangestuurde filtersweep kan maken zonder ook maar de filtersectie of effecten daarvoor te gebruiken.

Oscilator Sync? De EPS-16 Plus/ASR-10 heeft het!

Ik ben begonnen met een een PW envelope sweep van de 202. Ik heb uitgevonden hoe ik kan opnemen en een loop kan maken. Ik heb een ping pong loop gemaakt maar dat tikt nog een beetje aan beide zijdes, waarschijnlijk omdat hij zero crossings gevonden heeft die bij het reversen ineens een langere golf maken. Ik ga proberen door de loop een beetje te nudgen hem wat beter te krijgen.

Als dat gelukt is ga ik kijken of ik hem onder een transwave kan hangen die met een LFO door de waveform heen scant zodat het PWM effect over alle octaven de zelfde snelheid heeft. Als dat ook werkt ga ik voor de "2 Osc detune...than what!??!" 8)

Je kan ook bij een bi-directional loop het beste de 'auto-loop finding' op 'off' zetten.

Voor deze loop funktie kan je juist beter géén zero-point crossings hebben.

Wat bedoel je met: hang ik er een transwave onder? Of bedoel je 'maak ik er een transwave van?

Die thread over 2osc is mij te vaag en niets zeggend. Oscillator detuning is wat ik vaak doe wanneer ik een
sound programmeer. Ik copieer de layer (parameter + data) zodat ik alles kan aanpassen onafhankelijk van
layer 1. Dus iedere layer ook z'n eigen waveform.

Goed bezig!!!

Laatst gewijzigd:
Back