Proces Verbaal voor postertjes plakken ????

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

C-Code

Addicted to Breaks
Gisteren met een maat postertjes geplakt voor onze nieuwe avond in de boulevard, komt er een bromsnor aan (echt met snor), en die zegt: "dat mag dus niet he postertjes plakken, dan moet je een vergunning van de gemeente hebben", wat denk je, gaat die flikker ook nog effe de gegevens van mn legitimatiebewijs 1 op 1 overschrijven (staat mijn woonadres van mijn huurappartement van 4 jaar geleden op). Zeg ik tegen die gast: "ik wil natuurlijk nu wel weten wat ik moet betalen" zegt die "op het plakken van posters staat geen bedrag, dat bepaalt justitie".......vuile flikerrrrrrrrrr dacht ik.........bah, dat ze zich eens met echte zaken gaan bezig houden !!!

Ow ja dit logo staat mega groot op de posters:

dik.gif

Ik ben blij dat je er een vergunning voor moet hebben. Voor je het weet hangt heel de stad onder met posters.

Blijft rot, maar ook niet erg slim.

Tja, balen. Er wordt tegenwoordig stevig gejaagd op wild plakkers. Dit komt mede doordat er nogal wat organisaties zijn die doorflippen in het wild plakken en werkelijk overal die posters opplakken... dan is het eigenlijk net zo irritant en asociaal als taggen van graffiti gasten.

Tja ik weet ook niet wat voor boete ik ga krijgen......50 euro is niet zo'n probleem.......als het al 50 euro is.....don't know......effe afwachten.

En loesje mag ondertussen overal blijven plakken........:kont:

Origineel geplaatst door Christov
beter maak je stickers is de toekomst is 50 euro boete hooguit voor wildplakken(maar weet neit of maat uitmaakt)

maarja is goed ruk voor je

Stickers zijn moeilijker te verwijderen volgens mij.

We hebben de postertjes geplakt op de blauwe prullenbakken.........A3 past daar perfect op ;)

Was het niet wat slimmer geweest om eerst die vergunning te regelen?

(hoezo bijdehandte opmerking?)

Origineel geplaatst door fuse
Was het niet wat slimmer geweest om eerst die vergunning te regelen?

(hoezo bijdehandte opmerking?)

Ooit van bureaucratie gehoor.........hoe lang denk je dat het duurt voor je een vergunning krijgt ?
Denk je dat de gemeente vergunningen afgeeft voor dit soort zaken ?
Ik denk dat ze ook geen poot hebben om op te staan omdat op geen enkel hokje een waarschuwing zit dat je er niet op mag plakken, en als ik dus die boete krijg ga ik hem aanvechten bij de gemeente !

BTW graffity is permanente schade een posterje iis er met wat water zo af.....

Er zijn toch ook publieke opplakplaatsen?

Wat stond er eigenlijk op de poster? Alleen het logo?

Ik zou niet zeggen dat het er makkelijk met water af te halen is.. stel voor dat ze voorstellen dat jij dat moet gaan doen, dan piep je wel anders..

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Er zijn toch ook publieke opplakplaatsen?

Wat stond er eigenlijk op de poster? Alleen het logo?

Ik zou niet zeggen dat het er makkelijk met water af te halen is.. stel voor dat ze voorstellen dat jij dat moet gaan doen, dan piep je wel anders..

publieke plakplaatsen werken alsvolgt: ik plak gisteren iets erop, vandaag hangt er alweer iets overheen (openbare plakborden zijn er ook maar 4 of 5 in heel Den Bosch, op plekken waar niemand langskomt)

Op de poster stonden naast het logo alleen een datum en de plek, en onderaan de 2 logotjes van de organisatoren.

Ik verdien ook niks met de avond die ik organiseer, ik doe dit puur om weer het uitgaansleven in den bosch op gang te krijgen. Ze zouden al die commecieele jongens eens aan moeten pakken. Als de boete boven de 50 euro is ga ik hem aanvechten

Ik denk dat ze ook geen poot hebben om op te staan omdat op geen enkel hokje een waarschuwing zit dat je er niet op mag plakken

Dat hoeft ook niet....het kan een algemene politie- of gemeenteverordening zijn of domweg in de wet staan.
En iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen. Staat er letterlijk in juist om argumenten die jij noemt te voorkomen.
Het zou er anders op neer komen dat winkeliers dan ook maar op hun artikelen moeten zetten dat ze niet gestolen mogen worden. Dus niet zo'n hele gekke regel lijkt mij.

groet

Tom

Origineel geplaatst door C-Code

Ik denk dat ze ook geen poot hebben om op te staan omdat op geen enkel hokje een waarschuwing zit dat je er niet op mag plakken, en als ik dus die boete krijg ga ik hem aanvechten bij de gemeente !

De regel is dat je nergens mag plakken behalve op daartoe aangewezen plaatsen. Dus een waarschuwing is niet nodig. Eigenlijk wat Johnny al zegt.

tja, maar dat ze niet meteen een boete kunnen geven dat slaat toch nergens op.......voor wildplassers hebben ze toch ook direct een boete ?

Ik heb het idee (althans dat hoop ik), dat het gewoon was om me bang te maken..........eikels die politiesnorremansen

Wij hebben ook een keer gezeik gehad met plakken ... Rasti Rostelli trad op met zijn hypnose ding dus hadden we op elk bord dat we van Rasti tegen kwamen een poster over Rasti zijn hoofd geplakt ...

Origineel geplaatst door C-Code
tja, maar dat ze niet meteen een boete kunnen geven dat slaat toch nergens op.......voor wildplassers hebben ze toch ook direct een boete ?

Ik heb het idee (althans dat hoop ik), dat het gewoon was om me bang te maken..........eikels die politiesnorremansen

Tja dat lik op stuk beleid. Kans is groot dat nu er niet direct een boete is gegeven het in handen wordt gegeven van het OM, en dat die de zaak seponeren. Geen idee waar zij op dit moment de prioriteit hebben liggen.

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België worden dergelijk regels ingesteld via het gemeentereglement. Als daar tegen 'gezondigd' wordt, dan krijg je normaal ofwel een 'Onmiddellijke Inning' wat een papiertje is dat je zo vlug mogelijk dient te betalen bij het lokale politie (meestal wanneer de overtreder niet aanwezig is, bv. fout parkeren), ofwel moet je gewoonweg onmiddellijk betalen of als je dat niet kan ... ook weer zo vlug mogelijk.

Voor zo'n futuliteit wordt in Belgie Justitie (PDK eigenlijk) gewoonweg niet aangesproken. Als ze dat zouden doen, zou er op Justitie helemaal niets meer gebeuren. Hebben ze je gezegd dat je nog iets thuis kan verwachten???

Vlijft natuurlijk wel dat je inderdaad de wet dient te kennen ... er moeten niet expliciet berichten dat aanplakken verboden is, aangebracht zijn. Volgende keer wat voorzichtiger zijn ;)

:doei:

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Tja dat lik op stuk beleid. Kans is groot dat nu er niet direct een boete is gegeven het in handen wordt gegeven van het OM, en dat die de zaak seponeren. Geen idee waar zij op dit moment de prioriteit hebben liggen.

Ik denk niet dat het OM daar op zit te wachten om posterplakkers aan te pakken, dat zullen ze hoogstens doen bij plakkers van facistische of beledigende posters.....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back