Opnaaien zonder snaredrum?

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag forummers,

Ik ben met een nieuwe track bezig en wil de spanning opbouwen naar de break. Filters opendraaien enzo doe ik allemaal wel, maar de climax blijft een beetje uit. Normaal gesproken zou ik er dan een snaredrumfill ingooien, maar dat vind ik zo makkelijk en cliché. Zijn er alternatieven? Of gebruiken jullie handige trucjes om de boel op te naaien, zonder die afgezaagde snaredrumroffel? Ik ben benieuwd! :mega:

even de freq die opnaait vervangen - door noise sweep of zo.

@Bonnefooi,

Wat je zegt, het is allemaal zo voorspelbaar. Maar goed, ik heb nog niet echt een alternatief gevonden. Misschien zelf maar een creatievere riser in elkaar freubelen, of zo.

Sequence met lange noten steeds korter maken.
Sequence met korte noten steeds langer maken.
Drum sequence mooi hakken in steeds kleinere stukjes.
Effects van normale stand naar een steeds extremere stand laten lopen.
Geluid in het geluid wegfilteren en een nieuw geluid er clean overheen sequencen en dan weer verder...

Etc etc etc.

Ik denk dat 't altijd op 't zelfde neerkomt, nietwaar? De 'ruimte' vullen. Meer dan ervoor, meer dan erna. Met wat is minder belangrijk. Vanalles kan.

Arrangement wat spannender maken?
Geluid interessanter maken -> modulatie

Een noise sweep is net zo'n laffe borrelaar imo

Recent ontdekt dat er in de early 80's al noise sweeps gebruikt werden in muziek zonder dat 't opvalt. Dat lijkt me ook kunst. Pas na dat nummer 1000 keer te hebben gehoord, hoorde ik 't plots. 't was OMD trouwens, of iets uit die periode.

Je kan een aantal sounds in een groep gooien en dan met een high- of bandpass filter of parametische eq het laag er langzaam of snel uit filteren in een omhoog gaande beweging.

Op de eerste tel van het volgende stukje weer terug naar normale settings en nog een ander geluidje starten wat min of meer het omgekeerde doet.

Roland Scatter(tm)

Back