Exoterrestrial
Het zal je kind maar weze 😳
Zwijg me van cos phi inderdaad... 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Hey, misschien kunnen we een koelcel van een slager op de kop tikken en daar onze gear in plaatsen![]()
En nou jij!
Voel je uitgedaagd om te reageren met oplossingen of verdere vragen.
Ik hou de vinger op de pols
Met vriendelijke groet,
Marc Marc
ik repareer nu alreeds bijna 40 jaar, en het recappen beslaat slechts een erg klein gedeelte daarvan, uitzonderingen daargelaten.
maar als je verlegen zit om werk, dan zou ik toch een andere manier proberen....
![]()
+1, dat recapping 'nodig' is blijkt ondertussen bewezen dat het een mythe is,heb het ook gehoord van ernstige bron (tot mijn eigen verbazing)

Is een variac trouwens niet schadelijk in een transistor schakeling?
+1, dat recapping 'nodig' is blijkt ondertussen bewezen dat het een mythe is,heb het ook gehoord van ernstige bron (tot mijn eigen verbazing)

Wat je zegt is wel waar ,maar niet helemaal waarom het stuk gaat,en vooral bij modernere toestellen.
De pannes zijn als het ware 'ingeprogrammeerd' door de fabrikanten,door het gebruik van specifieke minder kwalitatieve onderdelen op specifiek plaatsen.

Ik heb ooit een oud (jaren 80) digitaal apparaat gerecapped.
(tantaal condensators vervangen)
Dat was niet zo'n goed idee.
Ik kwam er via die weg achter dat de capaciteit en spanning van een condensator niet de enige bepalende waardes zijn voor een correcte functionaliteit.
last gehad van zelf oscillatie bij een lineaire voltage reg. ? of zoiets ?Vertel eens wat meerlast gehad van zelf oscillatie bij een lineaire voltage reg. ? of zoiets ?
Dat is al vaak opgevallen bij herstellingen. Enkele van de afvlakkings elco's worden nagenoeg tegen de koelribben van de voltage reg's geplaatst en na een paar jaar heb je prijs.