A night with

ano220424

in de ban
in de ban
Even geleden dat ik nog iets publiceerde.
Zangeres is Cindy, een bloedmooi wijf die echt kan kwijlen, ik bedoel kwelen... :-)
Fully played, no loops, synths :

Virus TI (2X)
Virus Classic
An1x
KS Rack
JD990
K-Station
S5000
Battery 3
U87 + Focus Rite Voicemaster Pro

Deadmau5 meets Orbital :)

Ik vind um gaaf!

Waar de vocals precies over gaan kan ik nu even niet volgen, maar dat hoor ik later vast nog wel een keer..:-)
Ook typ je 'no loops'.. Maar het is toch één en al loops?

Verder klinkt het best mooi...

Allen dank voor de aangename reacties. Dat wordt uiteraard heel erg gewaardeerd.
@ Sceptist : onder loops versta ik samples van synths, ritme's ed.
Wat ik wilde zeggen is dat alles wat je hoort gemaakt is op basis van synth sounds en ingespeeld werd. Soms korte stukjes die je dan idd herhaald. Ik ga uiteraard geen 5 minuten aan 1 stuk door een waanzinnige arpeggio spelen. Ik heb nu al artrose in m'n vingers…(wat wellicht een gevolg is van m'n 5de te tokkelen…of aangeboren, wie zal het zeggen)

Wat niet betekend dat ik het verkeerd vind om samples van synth loops te gebruiken. Persoonlijk vind ik die vaak te pre-gedefinieerd om bruikbaar te zijn voor wat ik op dat ogenblik wil maken. Dan verval je al snel in het urenlang zoeken naar samples die passen. Verder drumsounds bij elkaar gezocht en drumritmes ingespeeld en verder afgewerkt. Ik gebruik nooit ritme loops. Om dezelfde reden. Je hebt daar te weinig controle over.

prima de luxe nummer.
alleen is de zang op 1:32 en verderop waar hetzelfde gezongen wordt nogal een beetje out of tune.
maar, dat mag de pret niet drukken.
( het is een kleinigheid die mij opvalt)

:mega:

prima de luxe nummer.
alleen is de zang op 1:32 en verderop waar hetzelfde gezongen wordt nogal een beetje out of tune.
maar, dat mag de pret niet drukken.
( het is een kleinigheid die mij opvalt)

:mega:

Dat heb jij heel goed gehoord. Out of tune is het niet helemaal, dan wel niet volgens zogezegde passende toonladder. Origineel was die zanglijn van een ander nummer, maar zag het niet zitten om daar teveel met Melodyne aan te klooien…vandaar. En tegenwoordig mag alles hé…?8)

Ja dit is best wel goed, wat vcovca zei maar dan nog wat massive attack erbij
Lekker gedoseerd allemaal :okdan:
:halleluja

cool hoor

Hartelijk dank voor de fijne reacties en waarderingen allemaal. Voor mezelf is het nog niet niet 100% af. Maar de laatste loodjes wegen het zwaarst (is dan echt zoeken naar de ultieme polijstjes en daar kruipt dan in verhouding tot het resultaat heel veel tijd in) en dan wil ik alweer aan iets nieuw beginnen...
Maar ik hoop volgende week nog een 2de versie te posten.

Je zou op de snare/sound een IETS langere reverb kunnen doen om de 2 of 4 keer. bassdrum kan ook wat zwaarder of meer op de Q.. bij die diepe synth seq valt je bassdrum een beetje in het "niet" bedoel ik.

Zo dan! Die komt lekker binnen hoor. Heerlijk open en helder gemixed. Ik ben geen fan van die ritmische leadsynth elke 1/2e. En wat Dre zegt, lange reverb op die snare zou ik ook wel mooi vinden. Vanaf 2:30, dus het tweede rondje van 32 na het stuk met de beats, zou ik ook wel een arpje willen horen, 1231-2312-3123-1231 etc., langzaam erin met volume en filter, beetje glide erop.

Ik hoor nu dat je op 3:00 inderdaad een arpje hebt lopen. Die zou er dus al eerder in mogen en dan in het patroon zoals ik hierboven schreef. vanaf 3:00 dan verder zoals het nu is. En vanaf 3:51 de kick 4x4?

Je zou op de snare/sound een IETS langere reverb kunnen doen om de 2 of 4 keer. bassdrum kan ook wat zwaarder of meer op de Q.. bij die diepe synth seq valt je bassdrum een beetje in het "niet" bedoel ik.

DRe, wat je zegt ja maar nee. Het treft me dat je hier schrijft wat ik normaal zou doen. Maar nu is die clap zo gortdroog dat hij volgens mij net een heel mooi contrast vormt met de rest.
In het refrein gebruik ik (goed luisteren want heel subtiel) 2 verschillende claps mét reverb. Dat zal ik nog iets iets benadrukken in de volgende versie.
Ik zal in ieder geval toch proberen om een reverb op de claps om de beurt te zetten, maar vrees dat ik uiteindelijk weer bij de droge versie ga uitkomen. Less is more ?

Wat de bassdrum betreft : die stond aanvankelijk iets forser en dieper maar kreeg van een collega muzikant te horen dat er teveel bass was. In zijn studio dan. Alles onder 30 HZ is in elk geval weg.
8D Maar ik laat het nu een een paar dagen rusten en dan luister ik opnieuw.

Ik hoor nu dat je op 3:00 inderdaad een arpje hebt lopen. Die zou er dus al eerder in mogen en dan in het patroon zoals ik hierboven schreef. vanaf 3:00 dan verder zoals het nu is. En vanaf 3:51 de kick 4x4?

Dokter : jouw comment beschouw ik ook steeds als waardevol. Ik hoor wat jij maakt en daardoor 'fully entitled' !
Allen begrijp ik helaas niet waar je heen wil met die Arp. Dat kan ik moeilijk opmaken uit je tekst...Misschien even neuriën ? :D Dus als je je geroepen voelt om iets te doen, wees welgekomen...ik hoor het graag.
Kick 4x4 is zeker een optie. Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Ga ik proberen.
Eind volgende week tracht ik een 2de versie te posten. Al zullen de verschillen minimaal zijn want overproduktie is een reëel 'gevaar'

Aan jullie beiden : dank voor de subtiele opmerkingen. Had er zelf ook aan gedacht dus geheel terecht. Het overwegen en proberen waard dus !

wondermooi meneer skeletvm. Er is wel een beetje veel bas ja. Maar dit is een track die ik meerdere keren beluisterd heb. Is dit nou een arrangement gebouwd om een bestaande zanglijn? De dokter doet dit ook en ik blijf het razendknap vinden om op die manier je track te bouwen. Detaildingen heb ik niet, het is en blijft een persoonlijke uitwerking. Ik weet dat je hiermee oneindig lang mee bezig kan zijn. Het totaal klinkt goed. Maar gezien jouw muzikale historie die ik al een keer eerder heb gezien op het forum ben jij niet de eerste de beste.
Dus mijn beste: ik vind het jammer dat deze tracks en muzikaliteit nooit meer aandacht krijgt dan hier op dit forum. Deze blijft hangen. De lol en de kick dat het wordt wat jij wil is onbetaalbaar. Mijn complimenten. Pakkend nummer. Te weinig van deze kwaliteit.

wondermooi meneer skeletvm.Mijn complimenten. Pakkend nummer. Te weinig van deze kwaliteit.

Uiteraard ben ik heel blij met deze comment. Omdat het niet zozeer mijn ego streelt dan wel dat het een prettig gevoel geeft om te lezen dat mensen kunnen genieten van een stukje muziek. Maar laat me ook eerlijk wezen : Dit nummer is van A tot Z opgebouwd uit redelijk basic knowhow inzake compositie en arrangement. Op zich niks fout mee en daar heeft een opleiding die ik ooit kreeg schuld aan... Ik schrijf schuld, want soms vind ik het zelfs spijtig en ergerlijk dat ik enkel daar 'goed' in ben (tot op zekere hoogte) en daardoor soms snel verval in die academische kennis.
Hoewel die kennis tegelijk een 'veilig' gevoel geeft zodra ja aan het werk gaat en vrij snel relatief goede resultaten oplevert, beperkt ze me ook ten aanzien van mensen die helemaal geen kennis hebben, en eerder door experiment tot dingen komen die werkelijk soms baanbrekend zijn en waar ik niet meteen aan denk of zou kunnen verzinnen. Met dat verschil dat ze daar meestal wat langer voor moeten 'klooien' en het resultaat veel minder goed of makkelijk op voorhand te bepalen is.

But who cares ? Het is wat je maakt dat wordt beoordeeld, niet wat je hebt gebruikt of hoe je het gedaan hebt. (in die zin vind ik het oeverloos gelul over het belang van bepaalde synths soms ronduit ergerlijk)
En ander belangrijk aspect binnen (synthesizer) muziek is het compileren van sounds die liefst complementair aan elkaar zijn. En het zoeken naar arrangementen met diezelfde sounds. Ja, ik kan wat keyboard spelen en zelfs klassiek componeren (ik post graag nog eens een stukje piano) en het voordeel daaraan is dat speeltechniek het zoeken naar arrangement met bepaalde klanken sterk vereenvoudigt. (in tegenstelling tot blokjes tekenen - LOL - wat in het geheel niet fout is) En als ik erg geconcentreerd en uitgerust kan werken (bij voorkeur in de ochtend) kom ik tot dit soort resultaten.

En ja, ik vind vocals een gigantische meerwaarde hebben. Maar niet noodzakelijk. De betreffende vocals zijn origineel van een jazz track. Ik moet gaan zoeken om die terug te vinden want al wat ouder en heb verder alle vocal opnames apart in een gigantische folder zitten waaruit ik eindeloos kan puren. En ik werk samen met zangers over het internet die vocal tracks sturen.
Thanks again voor de bijzondere waardering.:okdan:

Back