Je zou op de snare/sound een IETS langere reverb kunnen doen om de 2 of 4 keer. bassdrum kan ook wat zwaarder of meer op de Q.. bij die diepe synth seq valt je bassdrum een beetje in het "niet" bedoel ik.
DRe, wat je zegt ja maar nee. Het treft me dat je hier schrijft wat ik normaal zou doen. Maar nu is die clap zo gortdroog dat hij volgens mij net een heel mooi contrast vormt met de rest.
In het refrein gebruik ik (goed luisteren want heel subtiel) 2 verschillende claps mét reverb. Dat zal ik nog iets iets benadrukken in de volgende versie.
Ik zal in ieder geval toch proberen om een reverb op de claps om de beurt te zetten, maar vrees dat ik uiteindelijk weer bij de droge versie ga uitkomen. Less is more ?
Wat de bassdrum betreft : die stond aanvankelijk iets forser en dieper maar kreeg van een collega muzikant te horen dat er teveel bass was. In zijn studio dan. Alles onder 30 HZ is in elk geval weg.

Maar ik laat het nu een een paar dagen rusten en dan luister ik opnieuw.
Ik hoor nu dat je op 3:00 inderdaad een arpje hebt lopen. Die zou er dus al eerder in mogen en dan in het patroon zoals ik hierboven schreef. vanaf 3:00 dan verder zoals het nu is. En vanaf 3:51 de kick 4x4?
Dokter : jouw comment beschouw ik ook steeds als waardevol. Ik hoor wat jij maakt en daardoor 'fully entitled' !
Allen begrijp ik helaas niet waar je heen wil met die Arp. Dat kan ik moeilijk opmaken uit je tekst...Misschien even neuriën ?

Dus als je je geroepen voelt om iets te doen, wees welgekomen...ik hoor het graag.
Kick 4x4 is zeker een optie. Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Ga ik proberen.
Eind volgende week tracht ik een 2de versie te posten. Al zullen de verschillen minimaal zijn want overproduktie is een reëel 'gevaar'
Aan jullie beiden : dank voor de subtiele opmerkingen. Had er zelf ook aan gedacht dus geheel terecht. Het overwegen en proberen waard dus !