Program Change boven 99 met PSR-500

Mijn Yamaha keyboard verstuurt program change messages 0 tot 99 via de voice select.
Nu hebben de meeste banks in mijn softsynth meer dan 99 presets. Is dit gewoon een begrenzing van het keyboard en is het niet mogelijk om die andere presets op deze manier te selecteren?

Is even geleden voor mij en ik ken de specifieke gear niet, maar je kunt kijken of jouw softsynth de mogelijkheid heeft om verschillende 'midi-maps' te maken/veranderen/aanpassen.
In zo'n midi-map kun je elke willekeurige softsynthbank toewijzen aan elke willekeurige program change nummer.

Waar "by default" banks 1t/m 127 toegewezen zijn aan program change nummers 1 t/m 127 (in jouw geval komt jouw synth niet verder dan ProgChNr. 99) , kun je dan een 'map' aanmaken/aanpassen, waar je bijvoorbeeld banks 101 t/m 127 toewijst aan ProgChNr 1 t/m 27, of welk ander gewenst nummer/combinatie.

Succes.

Is dit gewoon een begrenzing van het keyboard en is het niet mogelijk om die andere presets op deze manier te selecteren?
Idd, en nee,, Je moet de manual eens binnenhalen, http://download.yamaha.com/ Er zitten maar 100 patchen in,,

Snap852a.png

EDIT:

Oeps, Aan ja, ik snap het over die midi map,, Je kan mss ook een controller of pedal ctrl message omzetten naar een program change message ??
Soit, ik zou de prg change gewoon met de mouse selecteren, ipv vanaf het PSR-500 keyboard,,

Laatst gewijzigd:
Het keyboard heeft idd.maar 100 voice lists. Dat had ik even nagekeken in de manual. Ik hoopte alleen dat hij in midi-mode meer program change aankon.
En er een midicontroler bijhalen en 1 van de knoppen toewijzen aan program change is ook geen probleem. Maar ik vroeg me gewoon af of het niet gewoon met het keyboard ging, vanwege de gemakkelijkheid.

Ja idd, Ik dacht bij het lezen, eerst aan de 10x100 soundpatchen bij m'n Kurzweil K2xxx. Maar da's anders,, en OFF topic.
Idd straf dat ze er geen 128 sounds hebben ingestoken... :) :)

Back