Binnenkort KARMA in software

Hover

-
Op http://www.karmalab.com las ik dat de KARMA-technologie binnenkort ook beschikbaar wordt als software en dit voor gelijk welk MIDI-beestje.

Dus als je al over wat MIDI-spullen beschikt en je lonkt al een tijdje naar een KARMA,... best nog even wachten. Je kan het binnenkort gewoon als software aankopen tegen een allicht lagere prijs dan de KARMA zelf.

De software zal eerst beschikbaar zijn voor Mac, daarna voor PC en dit rond de zomer/herfst.

Dat was ook wel te verwachten. Het had natuurlijk al veel eerder gekund, maar ja eerst moesten er toch wat Korgjes verkocht worden.
Nou is er opzich weinig mis met een Triton-klankopwekking, zoals in de KARMA gebruikt wordt, maar met een 'echte spannende synth'...oei...kon het best eens smullen worden.

Re: Binnenkort KARMA in software

Origineel geplaatst door Hover
Je kan het binnenkort gewoon als software aankopen tegen een allicht lagere prijs dan de KARMA zelf.

Als ik het goed begrijp, is die software gewoon bedoeld voor het maken van patches en effecten voor de Karma Workstation en zal het geen stand-alone software-synth zijn. Ik denk ook niet dat Korg zo gek zou zijn om dat te doen, omdat ze dan veel inkomsten kwijt zouden raken.

Volgens de info op www.karma-lab.com is het wel degelijk bedoeld voor gelijk welke synth:

Projected Release Date - KARMA Creator
(Full version for use with any and all MIDI Synthesizers and Sound Modules)
Macintosh - Summer/Fall 2002
Windows - Summer/Fall 2002

De Karma software voor de Korg Karma zelf heet volgens mij Karma MW. En komt eind april uit ofzo.

De standalone software van Karma welke gebruikt kan worden met alle gangbare synthesizers die via midi communiceren komt pas met de herst uit.
Let op dat het hierbij gaat om een zelf te programmeren (complexe) engine en niet om de standaard presets van de Korg Karma.

bron: Yahoo karma group (waar Stephen Kay een moderator is).

Inderdaad

Inderdaad

Ja, dat is inderdaad juist maar net zoals ik vind dat het maken van eigen synthgeluiden veel leuker is dan het gebruiken van presets, vind ik (enfin dat hoop ik toch) dat dit ook geldt voor de Karma technologie.

Wat je zelf doet doe je toch beter, niet?

mja en nee :-)
ja ben ik het wel mee eens, maar ik werkte tot nu toe eigenlijk alleen vanuit presets met toevoeging van tikkeltje reverb, cutoff en resonance.

Maar Karma standalone software ziet er supercomplex uit. Heb je die screenshotjes gezien?
En ik vraag me af wat de verwachte prijs wordt. Is nog met geen woord over gerept. Karma MW software schijnt gratis te zijn voor gebruikers die vanaf januari 2002 de Korg Karma hebben aangeschaft.
Grappig detail is trouwens dat de Karma MW software 4 extra modules toevoegd ... modules, GE, bladiediebla ... ik weet niet hoe het precies zit nog, maar waar het op neer komt is dat je met de Karma MW software in een tweede karma ernaast krijgt die vanuit je computer werkt. Scheelt je aanschaf van tweede Karma ;)

Ja, 't zal nog even wachten worden vooraleer het zover is, en hopelijk valt de prijs mee.

Een soort 'band-in-a-box' maar dan voor en door synths.

Back