Profire 2626 - Pops en clicks op de ADAT B Poort

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
Voor diegenen die ooit ook Pops en clicks gaan hebben op de ADAT Poort B van de profire 2626....

Na bijna 2 maanden zoeken,, denk ik 't hebben gevonden..

Ik heb de Standalone Sync source op Wordclock gezet,, (of anders gewoon een factory reset,, te vinden in het pull down menu)

Ik heb een profire 2626 enkele dagen als ADAT expansie gebruikt,
en mss dat ie daarom niet meer goed synct op ADAT Poort B, en ik dus pops en clicks geeft??

Ik dacht eerst dat dat aan de Toslink cables en aansluitingen daarvan lag, ook vd ADA8000.
Met alle risico's van dien, want ni meer of er ging echt iets stuk aan de de adat connectors, met daar zoveel aan te frommelen,

En wat ook lastig was,, na een tijdje gingen die pops en clicks op poort B weg,, en was het signaal goed
En dan startte ik de volgende dag alles weer op, en had ik terug van die pops en clicks op poort B

Dus tja,

De oplossing is Mss gewoon een factory reset doen,
of anders de standalone syncsource instellen op bv de wordclock van iets anders

't is dat je de standalone Sync op Poort A moet zetten, als je'm wil gebruiken als ADAT converter voor bv een ligtbridge

Snap7.png

En als dit de oplossing toch niet is, dan laat ik het nog wel weten,, of anders hoop ik het wel te horen ??

Ach zo okey,

Jandorie, Daar juist alles opgestart, en Yes,, het was in orde, tot enkele minuten daarna,, terug pops en clicks,
Als ik nu switch van 48 naar 44.1 Khz in de cubase project prefs, dan is 't weer terug in orde..

Alles staat nu af,, direct weer eens alles opstarten. Mss kan ik toch niet in 48 Khz werken, en moet het 44.1 zijn ??

Pff, toch een lastig probleem om op te lossen..
Ik heb twee profire 2626'n, en mss moet ik al de cables eens switchen, en de Profire verwisselen??

Aan de macbook en install ligt het niet denk 'k,,
Ik heb nu ook die pops met een nieuwe macbook onder Win7 64 Bit,, Daarvoor was dat met een witte macbook onder XP

De Pops en Clicks zijn verdwenen, Heel af en toe moet ik in cubase van Sample rate switchen,

Maar effe vandaag iets sharen ivm de Profire 2626, Dat ik vandaag ontdekt heb..
Ik was aan't zoeken om Ableton te samen met Cubase te draaien
Rewire krijg ik niet gestart, Dus zocht ik naar een audiocard met meer dan 4 uitgangen om tesamen te gebruiken met de Profire 2626
LoopBe geeft jitter.

Soit: De Profire 2626 kan te samen draaien met de Profire 610 !!
Ik heb het net ontdekt, maar cubase herkent ze als één audiocard;..
Twee Profire 2626'n gaat niet, dat staat vermeld

Soit, Toch straf vind 'k..
De mogelijkheden lijken hierdoor enorm toegenomen... Ik moet er eerst eens over slapen.. :)

Profire2626&610-1.png

Profire2626&610-2.png

Profire2626&610-3.png

OEPS,, Laat maar..
In het begin lijkt alles goed te werken, Maar na enkele minuten heb ik Digitale distortion
Jammer, want ik droomde al van twee digitale I/O poorten...

Ik begrijp nog niet helemaal hoe je je setup nu doet. Idealiter zou je vanuit de master unit (degene waar je de ADAT van de andere units inprikt) wordclock moeten sturen naar de twee slaves, en die instellen op externe sync. Ale je al wordclock doet, controleer dan ook dat je chain klopt. De meeste apparaten hebben een 'terminator'-knopje die je kan gebruiken als het de laatste in de chain is. Dan link je WC-out van de master naar de WC-in van de eerste slave (met terminator uit) en de WC-out van die naar de WC-in van de tweede (met terminator aan).

Ja idd, da's om de Clock te syncen van digitale ingangen...
De Profire 610 heeft geen Wordclock aansluitingen..

Soit,
Ik was alleen verwonderd dat de I/O van de Profire 610 gewoon bij die van de 2626 kwamen te staan..

Back