MFB 503 software reset? Scherm geeft rare tekens

Vijay

Nieuwkomer
Dag allemaal,

Er is iets vreemds aan de hand met mijn geliefde MFB 503, ik had m sync lopen met Ableton en toen is ie uitgevallen, na het opstarten werd er opeens niks meer weergegeven op het scherm. Nu na wat dingen uitproberen, krijg ik weer tekens op het scherm als ik de record knop indruk tijdens opstarten maar zijn dat andere tekens dan hoe het er hoord uit te zien..

Het enige wat ik kan vinden online is een tumblr post hier: “MFB-503 Rehab & Recovery “ maar het lijkt een ander probleem te zijn.

“I also reflowed the solder on the LCD header, both where it attached to the LCD PCB and the main PCB. You never know. Shazam! Fixed! Righty O.”
Anywho, long story short, weet iemand misschien iets over een software reset of zou iets met het solderen van het scherm zoals bovenstaand kunnen helpen?

Alle hulp is zeer welkom, ik heb een beetje ervaring met sleutelen ad binnenkant van synths en dergelijke maar ben geen expert. Het zou fijn dit fijne drum machinetje weer back on track te krijgen.
IMG_0630.jpeg

Werkt hij verder normaal, dwz is het alleen dat er wat rare tekens op het scherm staan? Of start hij op met onzin op het scherm en is de boel dan vastgelopen.

of je moet reflowen kun je denk ik checken door de unit open te maken.
aan te doen en dan op de lcd connector/header duwen. als dan het display goed werkt ligt het aan het display of de connector.
mits de rest goed werkt.

Dank voor de reacties!

Ik zie heel kort even de normale tekens staan, dan gaat ie zelf andere tekens en indelingen maken en vervolgens reageert ie niet als je bijvoorbeeld een sound wilt aanpassen of een pattern wilt programmeren, ook als ik aan de encoders draai is de meest rechtse bijvoorbeeld opeens de scherm helderheid aan het aanpassen, de meest linkse veranderd de tekens links op het scherm maar boven in, dus het lijkt wel alsof het meer is dan alleen het scherm dat verkeerd verbinding maakt, misschien inderdaad vastgelopen.. zijn er oplossingen die ik over het hoofd zie die jullie misschien kennen?

Ik zal m is openschroeven en kijken hoe ie er uitziet en of op het scherm duwen zoals flyweight tipt werkt. Dank voor de hulp!

Als er nog iets op het scherm beweegt dan is hij hoogst waarschijnlijk niet vastgelopen.

Is het aanpassen van de helderheid een normale functie? Waarvoor je een shift knop moet indrukken ofzo.

Ik dacht in dezelfde richting als flyweight. Openmaken inderdaad. Er kan ook iets los in liggen wat kortsluiting veroorzaakt.

Super bedankt iedereen voor het meedenken, ik heb m zojuist opengeschroefd en het bleek inderdaad zo simpel als dat het scherm niet goed contact maakte. Het opnieuw in elkaar zetten bleek eigenlijk het probleem al op te lossen, nog even een beetje F5 in de pots gespoten en nu draait ie weer als een zonnetje!

Back