Welke geluidskaart?

boombipbass

Het lid
in de ban
Beste synthfolks,

Ik heb een hardware studio wat allemaal uitkomt op mijn mengtafel van Mackie, nu wil ik een nieuwe geluidskaart met rond de 6 ins en 6 outs zodat ik dus mijn hardware multitrackend kan opnemen en ook een geluid uit mijn computer via een apart kanaal naar bv. een aux-in van een filter kunnen sturen. Wat raden jullie aan en waar moet ik op letten?

Goede analog to digital converters dus? Is het ook een goede om hem aan te sluiten met FireWire? Ik werk overigens op een iMac met Abletong.

Ik had zelf een Echo audiofire 8 voor ogen, maar die wordt niet meer gemaakt helaas..
Is een presonus firestudio project een aanrader? :peukie:

Jep, die Firestudio will do the trick ;).
Heb zelf geen problemen met Firewire in een Windows omgeving.
De MOTU Ultra-Lite MKIII Hybrid geeft je ook mooie waar voor je geld.

Cheers,
Exo. :mega:

Oke, weet jij toevallig of Firewire naar Thunderbolt kabels goed werken voor
deze geluidskaart en de nieuwe iMac varianten zonder Firewire?

Geen ervaring met firewie>thunderbolt kabels. Wel interessant overigens.

Ik heb een RME Fireface800 in de aanbieding... :D

Audiofire 8 heeft inderdaad een mooie AD/DA-conversie. Support van Echo is top (doen nog steeds driver updates voor de nieuwste besturingssystemen). Als je geen pre-amps etc. nodig hebt, kan je ook op zoek gaan naar een Audiofire 12. Veel analoge i/o en goedkoop te vinden.

Ik weet niet welke audio interface je nu gebruikt, maar als die ADAT heeft kan je er ook een ADA8200 aanhangen. 8 extra ins en outs voor weinig geld. Een van de weinige dingen die ze bij Behringer ooit goed hebben gedaan (de originele ADA8000 was dan ook een rip-off van een RME-design dacht ik).

Wat betreft TB naar FW, die Thunderbolt to FireWire Adapter van Apple zelf geeft zo goed als nooit compatibiliteitsproblemen.

Back