MTC naar SMPTE-converter

Mike Philco

Ehmmm,...
Ik ben op zoek naar een apparaat dat op een eenvoudige manier MTC om kan zetten naar SMPTE (Analoge Tijdcode).
Het is de bedoeling dat ik een tijdcode-inserter voor videosignaal laat slaven aan Logic.
Nou weet ik dat het normaal is het langzaamste apparaat master te maken maar in dit specifieke geval moet het precies andersom.
Standaard MTC naar SMPTE dus.

Het is erg lang geleden dat ik met deze materie bezit ben geweest, maar kan een Unitor8 dat niet standalone?

[edit]
Nadat ik op "post" had geklikt schoot Garfield me meteen te binnen.
Volgens mij kan een Garfiel Masterbeat dit ook.

Voor zover ik weet kan je met een Unitor-8 alleen stripen. Meer niet helaas.
Ik ben wel eens bezig geweest de SMPTE-uitgang van de Unitor-8 zo in te stellen dat ik van MTC naar SMPTE moet kunnen. Wat ik ook probeerde,...gaat niet.
Mijn basis midi-setup bestaat uit een Unitor-8 en 2 stuks AMT-8.
De Garfield Masterbeat ziet er veelbelovend uit.
Van de week zal ik eens kijken wat dit apparaat precies doet en of het nog te verkrijgen is (mocht het doen wat ik wil).

Ik heb een Garfield Masterbeat in mijn bezit, die mag je eventueel wel lenen om uit te proberen.
Hij zit niet in de verkoop, maar kan eventueel omgewisseld worden voor een andere unit die doet wat ik nodig heb (ik gebruik namelijk veel te weinig van de opties).
Wat ik gebruik is MTC/clock naar Korg/Roland clock en ik gebruik geloof ik één sync output op 12ppq, meer niet.
Dat kan ook met veel eenvoudigere doosjes dan de Masterbeat.

JL Cooper PPS-2 met de Plus Option doet het.

Ik heb er een zonder de plus optie, anders had je die van mij wel kunnen overnemen.

Mvg.

CoolRunning

Back