[Roland] I've got my SH-32 :)

Redstudio

Pulverturm
Eindelijk heb ik hem.
Precies 1 week nadat ik hem bestekd had kreeg ik hem vanmiddag. Onwijs gaaf ding, superklein en light. Wel ingewikkelde menu'tjes dus dat wordt de manuel lezen :stupid

Als ik effe tijd + zin heb (woensdag) ga ik wat mooie samples maken zodat jullie hem eens kunnen horen.

dus je hoort nog van me

Groeten,

Rob

is het wat dan...
ik heb er slechte verhalen over gehoord..:confused:

Het is zeker wat (vind ik) komen echt lekkere geluiden uit die ik voor mijn muziek (trance) kan gebruiken. Zal woensdag effe wat samples maken. En hier posten.

Origineel geplaatst door EDP
is het wat dan...
ik heb er slechte verhalen over gehoord..:confused:

Niet om lullig te doen, maar het ding is werkelijk... nou ja hoe zeg je dat netjes: "niet zo best". Vergeleken met een MicroQ (Lite), en die is toch ook spotgoedkoop, is het zelfs een.... lachertje. Dat ie dan ook nog SH heet, is gewoon een belediging. Beetje hetzelfde verhaal als bij de JP's en MC's zullen we maar zeggen. Staaltje Japanse marketing.

Sorry, echt helemaal en alleen mijn mening, hoewel ik om mij heen ook dit soort 'meningen' hoor. Ach, voor d'r bij is het best een leuk ding.

Laatst gewijzigd:
mischien is die micro q beter kwa klank. Maaar ik vind de klank van sh-32 zwaar ok. En smaken verschillen.
PLus dat ik met Sh-32 veel meer kan dan met een micro q.

Smaken verschillen inderdaad. Heb je helemaal gelijk in, maar ik snap niet waarom de SH32 meer mogelijkheden zou hebben? Wel meer knopjes natuurlijk.

Ten eerste de knopjes ja.
Ten tweede op de micro q lite zit geen reeverd :s vind ik toch echt een klein minpuntje.

Ten tweede de vorm. Ik heb geen rack spullen staan dus voor mij wel lekker.
+ zitten nog wel geinige drumgeluidjes in etc.

Maar het is voornamelijk om de knoppen. Want die sturen ook midi uit ook alle schuifjes

leuke sound

luister voor de gein eens naar

future breeze - how much can you take

en vergelijk met jouw mp3'tje ;)

Origineel geplaatst door Pjotr G
leuke sound

luister voor de gein eens naar

future breeze - how much can you take

en vergelijk met jouw mp3'tje ;)

Kan dat nummer niet vinden :(

Niet om lullig te doen, maar het ding is werkelijk... nou ja hoe zeg je dat netjes: "niet zo best". Vergeleken met een MicroQ (Lite), en die is toch ook spotgoedkoop, is het zelfs een.... lachertje

Over smaak valt niet te twisten.
Je moet niet alleen naar de klanken kijken,
maar ook naar de functionaliteit/prijs verhouding
Die zijn tussen de twee synths wat dat betreft gelijk.
Dat Roland ze dan de term SH geven is hun goed recht!
Ze maken nu synths die jij ook kan betalen,
is dat nu zo erg?

Het gaat er om dat JIJ er tevreden mee bent en er me leert werken zoals jij dat wil. Er zijn zoveel mensen hier op het forum dus krijg je natuurlijk ook ´zoveel´ meningen en smaken.

In ieder geval gefeliciteerd. Ik hoop binnen een week mijn Triton te krijgen!

Eric

Dat Roland ze dan de term SH geven is hun goed recht!

En vergeet niet dat de SH-101 door veel mensen vroeger ook als een goedkope prul werd gezien... er was zelfst een of andere band die de onschuldige SH-tjes aan gort sloegen op het podium (moord !!!)

De Sh-32 lijkt me een leuke kleine synth om mee te beginnen of als aanvulling op jet set-up.
(en hij kan handig mee op reis :-) )

equate

inderdaad dat ding is klein joh! :P
Echt super! Hij is precies wat je zegt leuk om mee te beginnen. ik ben er zeker tevreden mee :)

Ik maak nu met emkedouwe (hiier ook op het forum) muziek
hij heeft een virus a. En dan gebruiken we reason voor de drums icm met cubase lekkere setup :) en mobiel ook!

kijk !

prima toch !

dat doet me denken aan een jaar of 10 geleden, toen ik samen met een maat muziek maakte met een Amiga 500, een Roland D5 en een Juno 60 (niks geen midi, gewoon zelf inspelen !)

(dat was wel zo'n beetje mijn meest creatieve periode, nu zit ik soms alleen al uren te kloten om alles goed getunde, ge-synct, ge-edit of opgenomen te krijgen !!)

SH32

SH32

Ik vind het een prima ding, vier bank met voldoende geluiden, die je realtime kun beïnvloeden. Verder is de vormgeving heel mooi, hetzelfde als alle andere SH-synthesizers. En inderdaad, de SH101 werd destijds als goedkoop en kinderspeelgoed afgedaan. Maar ik ben wel blij dat ik de SH101 weer in huis heb. Ook de Korg Poly800 werd bij zijn introductie als eenvoudig afgedaan, afgezien dan dat deze een poly-sequencer aan boord had. Deze heb ik nu ook weer in de studio staan en daar ben ik ook blij mee.:) >:| :D

Ik ben zelf heel tevreden over de SH32. Ik gebruik 'm vooral voor rare effecten en achtergrond geluiden: echt vette leads maken lukt er niet mee (daar hebben we dan weer een K-station voor...). Echt gebruiksvriendelijk vind ik 'm niet: de performance mode werkt nog al vaag, veel verrotte rare (typisch Roland) menu dingetjes en als aller ergste dat veel te kleine schermpje!
De opmerking dat de SH serie met goedkope prut vergeleken wordt vindt ik wat krom. Zei men dat eerst ook niet van de tb303??? Johannes Heil is ook een vervend SH101 gebruiker en weet er ook nog heel wat meesterlijke geluiden uit te halen. De SH32 is ook zeker wel een goeie bak, alleen zul je eerst diep in het ding moeten 'duiken' voordat je er iets uithaalt.

Back