Goeie Juno hoovers uit de UKnow 007?

spdk

ech wel
Hoi korte maar simpelle vraag denk ik:

Komen er goeie hoovers uit de Creamware Plugin "U Know 007"? (Kant ie als een alpha juno klinken?)

Ik zag dat ze een mooie aanbieding hebben op www.creamware.com dus misschien wil ik "Synthesizer Package I" aanschaffen.

Alvast bedankt, ik hoor het wel!

kijk eerst eens naar het aantal en soort parameters...
aan de hand daarvan kun je opmaken of je wel of niet een typische juno hoover kunt brouwen...

dus: heeft ie PWM (dat zal vast wel, maar ook qua zaagtand?), een SUB OSC (zal ook wel), een instelbaar chorus (rate?)...
dit zijn zo'n beetje DE ingredienten voor een hoover geluid...

Volgens mij was de Uknow een emulatie van de Juno 6-60-106 serie en niet van de Alpha Juno.

Origineel geplaatst door Kevin
Volgens mij was de Uknow een emulatie van de Juno 6-60-106 serie en niet van de Alpha Juno.

inderdaad.....ik heb ooit een Creamware folder gehad, daar stond zoiets in...

gemodereerd

Check je pb

Last edited by a moderator:
geen typsiche hooversound.....algemene hoovers kan je overal mee maken ;)

Origineel geplaatst door spdk
??
klopt
ik had een verwijzing gegeven naar een legale site van de gebruikersgroep van creamware waarop ook de leverancier meepraat, waar je een user versie (zoals creamware ook graag wilt) kunt ophalen. Dit wordt als een verwijzing naar illegale software gezien. vandaar dat die verwijderd is. :confused:

ik vind het ook raar, maar laat het maar verder zo.

check http://www.planetz.com maar, hier kun je meer info krijgen.

en voordat dit weer gemodereerd wordt : Dit absoluut een LEGALE site voor gebruikers van het creamware platforum. Zucht....

een user versie van de You Know? Ik wist wel dat er aangepaste versies van Miniscope, Bluesynth en Inferno te downloaden waren (deze zijn trouwens ook niet illegaal voor zover ik weet, hoewel het feit dat deze dingen tegenwoordig in een apart pakket zitten waarvoor betaald moet worden misschien het één en ander verandert aan de status van deze gemodificeerde - en gratis te downloaden - versies).
Aan de andere kant is het waar dat CW zelf ook op planetZ meeleest en die heb ik er nog nooit over gehoord.

Origineel geplaatst door King of Snake
een user versie van de You Know? Ik wist wel dat er aangepaste versies van Miniscope, Bluesynth en Inferno te downloaden waren (deze zijn trouwens ook niet illegaal voor zover ik weet, hoewel het feit dat deze dingen tegenwoordig in een apart pakket zitten waarvoor betaald moet worden misschien het één en ander verandert aan de status van deze gemodificeerde - en gratis te downloaden - versies).
Aan de andere kant is het waar dat CW zelf ook op planetZ meeleest en die heb ik er nog nooit over gehoord.

JA er is een user versie van de uknow. ik mag hier blijkbaar niet zeggen waar die staat op die site, maar dat wijst zich vanzelf. daar is niets illegaals aan, anders had creamware allang ingegrepen op die site. Want ja, ze posten zelf ook op die site. Dat zou jij als veel poster op die site toch moeten weten! ;)

check de announcements sectie maar, daar staat net weer een post van Paul@CreamWare
Inclusief zijn email adres bij creamware.

Nou vertel mij maar waarom een leverancier een zogenaamd illegaal forum als zijn eigen klankboard gaat gebruiken. Beetje ongeloofwaardig lijkt me.

hmm, het lijkt wel of ik geiiriteerd ben over mijn moderated post. Verrek! dat is ook zo. :)

en nou hou ik er over op. :biertje:

ps. Flexor is fantastisch dus nog even doorsparen king of snake, je zal er geen spijt van krijgen :halleluja

Want ja, ze posten zelf ook op die site. Dat zou jij als veel poster op die site toch moeten weten!

huh? Dat zeg ik toch net?

Aan de andere kant is het waar dat CW zelf ook op planetZ meeleest en die heb ik er nog nooit over gehoord

Er staat geen vraagteken achter deze zin dus ik bevestigde wat jij zei :)

Het forum zelf is natuurlijk niet illegaal maar het is wel zo dat je voor de You Know, Inferno etc. moet betalen als je een Luna of Powersampler hebt gekocht waar deze synths niet standaard bij zitten. Dus is het wel enigszins vreemd dat deze gemodificeerde versies wel gewoon door CW getolereerd worden.

Flexor is fantastisch dus nog even doorsparen king of snake, je zal er geen spijt van krijgen

Ja Flexor ga ik zeker kopen in de toekomst, helaas gaat dat nog wel een paar maandjes duren :(
Het klinkt in ieder geval zeeer interessant en ik heb in mijn hoofd al allerlei bizarre granulaire filterbakken gemaakt waar ik dan mijn gitaar doorheen ga sturen :{

Origineel geplaatst door King of Snake
huh? Dat zeg ik toch net?
Er staat geen vraagteken achter deze zin dus ik bevestigde wat jij zei :)

:stupid dom dom dom, ik las het als een vraag, duidelijk, zat weer niet op te letten :)

Het forum zelf is natuurlijk niet illegaal maar het is wel zo dat je voor de You Know, Inferno etc. moet betalen als je een Luna of Powersampler hebt gekocht waar deze synths niet standaard bij zitten. Dus is het wel enigszins vreemd dat deze gemodificeerde versies wel gewoon door CW getolereerd worden.

Klopt. en dat had ik ook in mijn originele post staan. Aangezien ik zo'n beetje alle keys die er zijn gekocht heb bij creamware kan ik niet controleren of die gemodificeerde versies het ook doen zonder key. Ik ga ervan uit dat de creamware beveiliging gewoon ingrijpt als het niet mag. Dat doen ze bij alle versies die op hun systeem geinstalleerd worden. Indien je een key nodig hebt , verteld de creamware kaart je dat gewoon en je krijgt de aanvraagcode direct op je scherm. Dus lijkt me een kwestie van proberen. Ook hier is niets illegaals aan.

Ga nu weer verder met mijn flexor fx patch :{

Cool! Maar komen er nou goeie hoovers uit of niet? :) Lijkt ie een beetje op de alpha juno?

Origineel geplaatst door spdk
Cool! Maar komen er nou goeie hoovers uit of niet? :) Lijkt ie een beetje op de alpha juno?

waarschijnlijk is jouw referentie de hoover sound uit de jp8000. De supersaw patch zeg maar. Nou, die krijg je er in ieder geval niet uit. Dat lukt gewoon niet.

Voor de rest kun je er zowat alles mee wat een juno 106 ook kan. :)

De zware hooversounds kun je trouwens wel eenvoudig uit de flexor module krijgen voor de modular van creamware. Dus dat is misschien een betere keus. Is nog goedkoper ook, 99 euro maar. :okdan:

Is nog goedkoper ook, 99 euro maar.

Het zou verbooooden moeten worden! :D

Als je een ECHTE hoover sound wilt zul je zoiezo al een synth moeten hebben met als Osc's een Pulse met PWM en een Saw met ''PWM oftewel SWM'' en dan moet je de pitch nog kunnen aansturen met een envelope.....

waarschijnlijk is jouw referentie de hoover sound uit de jp8000

Mijn referentie is de hoover uit de Alpha Juno, de enige echte zeg maar. Ik ken die andere juno's niet. Ik ga es ff kijken wat die flexor doet. Bedankt voor de hulp!

Origineel geplaatst door Kevin
Als je een ECHTE hoover sound wilt zul je zoiezo al een synth moeten hebben met als Osc's een Pulse met PWM en een Saw met ''PWM oftewel SWM'' en dan moet je de pitch nog kunnen aansturen met een envelope.....

JUIST DIT IS HEM HELEMAAL!!! :okdan:

Back