eurorack sequencer vs beatstep pro advies

mcdjan007

lid zonder grenzen
Huidige rack is vol, extra rails zijn besteld dus space is een kwestie van tijd.. Dilemma voor nu is: Schaf ik een Beatstep pro aan of ga ik voor eurorack sequencer(-s). Huidige rack heeft nog geen specifieke percussie modules maar dat is aankomend jaar wel de uitbreiding waar ik voor ga. Wat zouden jullie adviseren?

Wat wil je kunnen doen?

Mijn muis lekker op het bureau laten slapen en knoppen draaien maar wel in sync met andere hardware. heb in mijn rack nu een 8 step cv sequencertje voor modulatie of niet 1v/0ct sequences. Voor midi tempo naar pulse gebruik ik nu een volca beats en gebruik de sequencer van een Minibrute voor riedeltjes wat leuk is maar beperkt, op deze manier alleen een 3 osc monosynth eurorack ter beschikking, wil afzonderlijke sequences kunnen maken en niet met een midi>cv module. En verder.. Expirimenteren. Het leuke van modulair is voor mij juist patchen, verbindingen maken die verassende resultaten opleveren.

Ik zou voor een beatstep pro gaan, er zijn best toffe sequencers voor eurorack, maar die zijn duur en kunnen minder. Tof aan de bsp is dat je twee sequence kanalen en een drumsequencer parallel hebt lopen, en een enorme berg cv en gate/trigger outputs.
In een ander sterrenstelsel is de Archangel, maar ook dat is best een specifiek ding, wel meer handson (en duurder). Die Koma sequencer is ook tof, maar vereist een phd in theoretische natuurkunde.
Archangel

Bsp lijkt op het eerste zicht een goede koop maar valt toch af en toe tegen, eerst loopt alles stabiel , 5 min later hangende noten , noten die er plotseling ad random erbij komen,tempo en sync problemen, allerhande rare toestanden, niet op te lossen. Dag erna werkt alles terug naar behoren. Dus zoals gezegd firmware sucks. Zou normaal een update moeten komen deze week wat het systeem stabieler zou moeten maken! Fingers crossed! Sq1 is ook heel leuk (en stabiel) maar iets beperkter. Dus als je een bsp zou willen wacht nog ff en bekijk de reacties van de gebruikers na de update.

Just my 2 cents

ik sequence drums met een sympleseq (nieuwere versie is de Orbitals) in combinatie met clock dividers / multipliers en logic.
Een module die mij wel gaaf lijkt is de trigger riot, een soort matrix trigger machine met leuke semi-random toevoegingen.

Ga de reacties op de nw firmware vd bs pro maar s afwachten dan en als dit stabiel is mn nieuwe kast zo bouwen dat de onderzijde schuin naar beneden afloopt, Ruimte voor een bs pro erin frezen, 5V usb voeding van mn busboard en een breakout binnen in de kast naar een alu panel met female mini jacks! Gelijk even kijken naar de afmetingen, nu maar hopen dat hij kleiner dan 19" is..

koop toch n leuke euro sequencer... moskwa - ostankino - moskwa, maak ik n mooie prijs.

koop toch n leuke euro sequencer... moskwa - ostankino - moskwa, maak ik n mooie prijs.

Zal wel leuk staan naast de Polivoks vcg die ik onlangs van je overnam ;) maar helaas geen interesse=(

Al jullie input eens nader bekeken maar nu ben ik weer terug bij af. Over Prijs/mogelijkheden verhouding van de beatstep valt niet te twisten maar orbitals/trigger riot/ logic/ quantitizers ..mooi! En modules in mn eurorack genieten de voorkeur boven rand apparatuur ernaast.. Hoewel zo'n archangel of Koma.. Rrrr waarom maken ze zoveel mooie dingen en is een BKR registratie niet cool. Ga het Beatstep pro draadje eens volgen, sparen, kast bouwen, sparen en knopen doorhakken. Thnx voor de input allen

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar heb je je al eens verdiept in de Antimatter Audio Brain Seed? Helemaal in combinatie met een synth met sequencer als de Minibrute erg handig! Heeft een simpele quantizer wat weer handig kan zijn met je 8 step sequencer. Ontzettend veel power in 4hp en zelfs te gebruiken als stepsequencer met je Minibrute (8,16,32 steps of 1 tot 1000 in manual mode)

http://antimatteraudio.blogspot.nl/2012/01/implanting-brain-seed.html

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar heb je je al eens verdiept in de Antimatter Audio Brain Seed?

Nu wel! Dat is inderdaad een module om over het hoofd te zien maar met legio mogelijkheden, hier krijg ik direct wel een hoop patch ideeën bij. dank

Ik weet dat je graag knopjes wil, maar qua prijs-stabiliteit-functionaliteit zou ik toch ook eens naar de oplossingen van Expert Sleepers kijken... ik heb net mijn sequencer verkocht om hiervoor te gaan. Maar ik ben dan ook meer een software man, dus ja

Beatstep pro is veel "bang for buck". Heeft twee sequencers aan board en drum triggers.
Zou je dit in Euro willen hebben en de meest goedkope modules neemt zit nog snel boven de 500 euro.
Zoek je een sequencer voor meer complexe sequences dan zit je ook meteen in een totaal andere prijsklasse.
Je kan natuurlijk ook een aantal "logic" modules in je rack hangen en hiermee de sequences complexer maken.
Nog een voordeel van de beatstep is dat het midi in heeft en clock out ;-)

Dank allen voor de input. Prijs/kwaliteit en alle input bekeken en besloten om de BS pro aan te schaffen. Het apparaat sinds enkele dag en in huis en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben, en niet alleen voor mijn modulair. Gisteren eens aan reaper gehangen en dit past toch wel heel goed in mijn workflow. Zeker om ritme's te maken en deze dan vervolgens als midi in je daw op te nemen voor verdere bewerkingen. Niet extreem veel sequence mogelijkheden maar de beperkingen blijken goed voor de creativiteit. Fijne feestdagen dus

Back