Mackie Control Universal

Rachid

Ouwe rot
Beste forumleden,

We zijn op zoek naar een adapter voor de Mackie Control Universal. We hebben Mackie reeds gecontacteerd, maar de originele adapter van Mackie kost belachelijk veel geld.

Nu onze vraag:

Waar kunnen wij een alternatieve adapter kopen voor een redelijke prijs, zo rond de 20 a 25 Euro?

Alvast bedankt.

Werkt prima met een gewone 12 VDC-adapter van de Mediamarkt. Ik kocht er indertijd eentje bij feedback die in de showroom had gestaan, konden ze de 'echte' voeding niet meer bij vinden. Hebben ze toen ook een random andere voeding bijgedaan en 50 euro van de prijs af. Heeft al de tijd prima gewerkt. Gaat ook geen audio doorheen, dus het luistert allemaal niet zo nauw.

Hoi Exel,

Dank voor je antwoord.

Dus 12 volt voldoet prima? En hoe zit het met de ampère? Ik verwijder even de andere topic.

Ok ik lees net even verder, het is niet 12V maar 7.5V, 4A. Ietsje lastiger te vinden, maar met een beetje zoeken op eBay moet je voor $10-$20 klaar zijn. Ik zie voor die prijs zelfs aanbiedingen die specifiek melden dat ze voor MCU / MCU Pro zijn.

Voor nog iets meer intrige, het lijkt er op dat het voltage alleen maar minstens 7.5V kan zijn, maar ze alsnog een voltage regulator op het ding zelf hebben, waardoor hij het ook prima doet met een 12V-adapter. Wat verklaart waarom de bak die ik van feedback kreeg indertijd werkte met een bijna random van de plank getrokken adapter:

Old thread, but in case anyone has this problem again you need a minimum of 3.3 amps and at LEAST 7.5 volts. My MCU's running properly off a 12V DC 3.3A PSU. It was cheap ($10-15) and is used for hard drives and external CD players.

Er staat 'you need a minimum of 3.3 amps and at least 7.5.' Betekent dit dat alle stroom -en ampere sterktes wat erboven is toegestaan is? Lijkt me sterk.

Ik ben eerder bang voor de overdosis ampères dan voor stroomsterkte.

Ampères kun je niet overdosen. Een apparaat trekt zoveel amp als het nodig heeft. Het enige gevaar daar is dat je te weinig ampère op je voeding hebt. En dan nog gaat er niks roken.

Let wel, het gaat niet zozeer om de hoeveelheid Ampères, als om het totale vermogen. De originele mackie-voeding is 4A tegen 7.5V, dus 30W vermogen. Daarom voldoet het bij een 12V-voeding om 3.3A te leveren.

Oke heren,

Dus te weinig ampere, onder de 4a, is niet genoeg en moet sowieso erboven zitten. En voltage is evenmin van belang, als het maar boven de 7.5v ligt, aangezien het apparaat zelf haar benodigde voltage ampere trekt.

Exel, welke adapter gebruik jij? IS die nog te verkrijgen, denk je?

P.S. Ebay heeft niet echt wat opgeleverd. Veel van die dingen hebben een Amerikaanse stekker + er hangen verzendkosten aan...

ik heb er misschien nog wel een liggen voor je orgineel van mackie, moet het even checken en ook even kijken of de spanning en stroom de juiste is!

Ja, graag voor een redelijke prijs altijd:P

Trouwens, is dat je gearlist je link volgend? Je kan zo een winkel beginnen.

ik zou niet boven de 7.5 volt gaan zitten als het orgineel dat is, aangezien je er ook het een en ander mee kan beschadigen, de interne spanningsregelaars kunnen bijv heter worden, je kunt aan de buiten kant niet zien welke ze gebruikt hebben en wat voor marge deze hebben...

stroomsterkte moet idd minimaal 3.3a zijn erboven is geen probleem

Ja, graag voor een redelijke prijs altijd:P

Trouwens, is dat je gearlist je link volgend? Je kan zo een winkel beginnen.

zal vanavond even voor je kijken!

ja dat is mijn huidige gearlist! tis idd een aardig lijstje inmiddels :)

Back