Eventide Space vs Strymon Big Sky

DigiLoog

Ouwe rot
Iemand ervaring met zowel de Eventide Space alsmede de Strymon Big Sky.
Wil naast mijn electro harmonix small stone (phaser) en electric mistress (flanger) nog een reverb pedaaltje.
Beide kopen is geen optie, weet dat de eventide (en lexicon) toch een beetje het rolls royce merk onder de reverb is, van strymon had ik nog nooit gehoord :?
Welke van de twee geniet hier de voorkeur en met welk argument :eureka:
Zie graag jullie onderbouwde reacties tegemoet, alvast mijn hartelijke dank :halleluja

Ik heb ze allebei. Had de Space eerst, liep toen tegen een 2de hands Big Sky aan en besloot die te kopen en de beste te houden. Ik kan niet kiezen...:)

De Strymon klinkt iets minder dik, eerder heel transparant en gedetailleerd. De Space is wel erg dikkig, som ook te. Qua interface is de space beter, je hebt meer gevoel bij wat je doet en krijgt betere feedback van het display.

weet dat de eventide (en lexicon) toch een beetje het rolls royce merk onder de reverb is, van strymon had ik nog nooit gehoord :?

Eventide is RR onder effecten maar niet perse reverb, meer reverb met pitchshifter/harmonizer in feedback loop. Lexicon verdient die titel eerder voor de 224 en 480 en zo en dan heb je Bricasti ook nog.

Strymon zijn ex Line 6 mensen, en ze maken heel gave dingen.

Wat zoek je precies? Wat zijn je referentiepunten qua albums of tracks? Wil je rooms, plates, halls, random halls, nonlinear of shimmer? Wat heb je al eerder gehad of wat heb je nog staan?

Gewoon niet zo pauper doen en ze beide kopen.....heb ze ook allebei staan en ze vullen elkaar goed aan.

Wat heb je al eerder gehad of wat heb je nog staan?

Ik had staan,
Lexicon MPX 200
Lexicon Vortex
Lexicon PCM 80
Lexicon PCM 90
EHM Memoryman de leluxe
Roland SDD 320 dimension d

Ik heb nu staan,
Alesis Midiverb 3
Lexicon PCM 70
EH Electric Mistress
EH Small Stone (2×)
Roland RE-201 space echo

Attachments

• 20151122_115323.jpg
    20151122_115323.jpg
    43,7 KB · Bekeken: 201
  • 20151122_115438.jpg
    20151122_115438.jpg
    35,1 KB · Bekeken: 193
  • 20151122_115345.jpg
    20151122_115345.jpg
    45,5 KB · Bekeken: 192
  • 20151122_115459.jpg
    20151122_115459.jpg
    22,2 KB · Bekeken: 211
zijn beide leuke reverbs, zie de eventide wel wat vaker in setups
zoals al eerder is gezegd is de Eventide wat bigger en Strymon wat meer lush
de EH Cathedral is trouwens ook erg leuk bakkie

zou trouwens eerder zeggen dat Bricasti de Rolls Royce is ;-)

Misschien wordt er gedacht waarom ik nog een effect zoek omdat ik al voldoende heb.
De space echo, small stone's en mistress zitten direct aan de audio out van een synth en daarmee dus niet in de mix (aux sends), de midiverb 3 (gebruik ik alleen voor delay) en pcm 70 (gebruik ik alleen voor reverb) zitten wel in de mix en kunnen dus wel aan elk aangesloten appataat op de mixer toegewezen worden.
Het probleem onstaat dat ik dus voor mijn cs 50 een ander soort reverb nodig heb dan de andere apparaten die op de Long Hall van de pcm 70 leunen omdat ik een reverb met een behoorlijk lange staart nodig heb om een beetje in de buurt van de Vangelis sound te komen.
Nu weet ik wel dat jullie gaan zeggen dat ik dan beter af ben lexicon 224/460/960, echter mijn rack zit vol een tweede rack heb ik ook al geen ruimte voor en ik was ook geenzins van plan om astronomische bedragen die deze apparaten kosten uit te geven.
Daarom een gitaarpedaaltje, maar wel één die een mooie volle reverb met een lange staart heeft om zo een beetje in de buurt van de door mij gewenste sound te komen.
Niet meer en niet minder.

5 effecten voldoende? Het leven begint pas bij minimaal 10 effecten:)

Wil je een donker klinkende reverb: space.
Wil je een hemels helder klinkende reverb: strymon.

En na twee maanden koop je gewoon degene die je nog niet gekocht hebt.

Na twee maanden koop je gewoon degene die je nog niet gekocht hebt.

En daarmee nog een kleine 1200 euro lichter zijn, nee dank je.
Uiteraard heb ik naar voorbeelden op YT gekeken, maar met een gitaar i.p.v. de typische brass/string sounds
die Vangelis gebruikt kan ik moeilijk inschatten of zowel de strymon alsmede de eventide aan mijn verwachtingen zullen voldoen.

En daarmee nog een kleine 1200 euro lichter zijn, nee dank je.
Uiteraard heb ik naar voorbeelden op YT gekeken, maar met een gitaar i.p.v. de typische brass/string sounds
die Vangelis gebruikt kan ik moeilijk inschatten of zowel de strymon alsmede de eventide aan mijn verwachtingen zullen voldoen.

Gebruikt heb je ze allebei wel voor 850 met een beetje geduld toch?

Als je nieuwsgierig bent dan koop je ze allebei en dan kan je ze vergelijken.
Bevalt het niet dan stuur je er eentje terug?
Of je gaat naar een winkel om ze beide te testen..

Bricasti, als je van dromen houdt

Gebruikt heb je ze allebei wel voor 850 met een beetje geduld toch?

Als je nieuwsgierig bent dan koop je ze allebei en dan kan je ze vergelijken.
Bevalt het niet dan stuur je er eentje terug?
Of je gaat naar een winkel om ze beide te testen..

Is net een gebruikte SPACE hier op SF voor m'n neus verkocht =(
Ga ze niet allebei kopen, dus een a/b vergelijk in huis zit er niet in :eureka:
Als ze ze beiden in de locale muziekzaak hebben ga ik ze daar vergelijken, maar ik denk niet dat ze ze daar op voorraad hebben :?

Bricasti, als je van dromen houdt

Wie is Bricasti, een lekker wijf (zoals Sylvie Meis) ;)

Ik heb ze beide en ben daar heel tevreden mee, ze vullen elkaar prima aan.

Mazzelaar.

Ik heb ze ook allebei. Vind de Space heel geschikt voor vreemde reverbs, en de Strymon maakt dat alles klinkt alsof het al op CD staat (lush). Beide erg de moeite waard dus.

Bricasti is het vervolg van lexicon
Maar je tis niet goedkoop en 2de hands zelden te vinden

Back