Korg 700(s)

Status
Please reply by conversation.

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
In goede staat aub. Liefst in de buurt van R'dam voor een beetje normale prijs. Die 2 op MP gezien maar Friesland is mij effe te ver op het moment en ik vind ze ietsjes te duur.

Dank!

In goede staat aub. Liefst in de buurt van R'dam voor een beetje normale prijs. Die 2 op MP gezien maar Friesland is mij effe te ver op het moment en ik vind ze ietsjes te duur.

Dank!

Als je denkt een $ onder de 600 euro te krijgen dan ben ik bang dat je met lege handen blijft staan :?

Ach wat is 600 voor een goed klinkende cool uitziende echt vintage analoge synth ...
Zou zeker voor de 700s gaan , als er meer te besteden is de 800dv

Het is zelfs mogelijk om er eentje voor de helft van 600 euro te scoren met een beetje geluk..

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=189219&highlight=korg+700

Kun je lezen :?

Had het over een $ :eureka:

Als kij die voor 300 euro kunt scoren dan verkoop hem maar meteen door aan mij, alhoewel ik er al één heb :okdan:

Overigens vind ik de 700 bij lange na geen 600 euro waard.. mensen die meer voor dat ding betalen zijn gek!
Voor dat geld kan je zoveel meer synth kopen..

Ik heb voor mijn $ meer dan het dubbele betaald (uiteraard volledig gerecapt en met midi) dus moet ik wel knettrrgek wezen :D

What a utterly fantastic little gem of a synth this is and loved by many synth heads (like us). The MiniKorg 700S is by any standards an archaic synth, but it’s really rather special indeed and has been used by all the great synth bands, including the Human League (“listen to the voice of Buddha” etc.).
Plenty of stuff on the net about these wonderful old-school analogue synths, and we rate them very highly, with 10/10 for character and quirkiness and the same for the flexibility & quality of the wonderful analogue sound it produces.
This particular example is in almost as-new condition..stunning! We have had brand new Walnut end-cheecks made for it by Lamond Design, and the whole synth has been fully pro-restroed by KSR, so this is arguably the best condition example available for sale in the world right now.
Operates on EU 220V and sold with a 3 month warranty.
Guide Price: £1290 GBP
Availability: This Korg MiniKorg-700S is now SOLD as at 23rd April 2014.

What a utterly fantastic little gem of a synth this is and loved by many synth heads (like us). The MiniKorg 700S is by any standards an archaic synth, but it’s really rather special indeed and has been used by all the great synth bands, including the Human League (“listen to the voice of Buddha” etc.).
Plenty of stuff on the net about these wonderful old-school analogue synths, and we rate them very highly, with 10/10 for character and quirkiness and the same for the flexibility & quality of the wonderful analogue sound it produces.
This particular example is in almost as-new condition..stunning! We have had brand new Walnut end-cheecks made for it by Lamond Design, and the whole synth has been fully pro-restroed by KSR, so this is arguably the best condition example available for sale in the world right now.
Operates on EU 220V and sold with a 3 month warranty.
Guide Price: £1290 GBP
Availability: This Korg MiniKorg-700S is now SOLD as at 23rd April 2014.

Dat lijkt van de website van rlmusic te komen. Ze bieden een hele specifieke service en vragen daar een enorme hoofdprijs voor. Ze hebben bijvoorbeeld Model D te koop staan voor £4990, grofweg €7000. Ik hoop niet dat je wil proberen te stellen dat dat een redelijke prijs is voor een mid series Minimoog.

Dat lijkt van de website van rlmusic te komen. Ze bieden een hele specifieke service en vragen daar een enorme hoofdprijs voor. Ze hebben bijvoorbeeld Model D te koop staan voor £4990, grofweg €7000. Ik hoop niet dat je wil proberen te stellen dat dat een redelijke prijs is voor een mid series Minimoog.

Nee hoor!
Maar zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen, stond op MP ook niet een minimoog voit 6500 euro.

ik heb 2 maal de 700s gehad, en 2 maal de 800dv.
die laatste is gebleven.
maar die discussie hebben we al eens eerder gehad
het zijn beiden karaktervolle machientjes

Ach wat is 600 voor een goed klinkende cool uitziende echt vintage analoge synth ...
Zou zeker voor de 700s gaan , als er meer te besteden is de 800dv

800 dv holy grail
hebm ooit gehad
geruiold tegen een cs30 debk dat deze waarde 1200 ofso voor eeen 800 dv best gerechigd is
geen cv gate erop

De Maxikorg (800DV) is zeker een 'holy grail'.
Vooral het afregelen naar maximale specificaties is een feest.
Eerst de afregelpotje met aceton bewerken en dan met 'grof geweld' in beweging krijgen om vervolgens miniscul te verdraaien op de perfecte instelling,. Je hoort het er aan af.

Ik heb mijn 100% minte 700s ooit voor 300 euro verkocht,
niet alleen voor de waarde nu maar verder ook spijt van,
leuk ding.

Eerst de afregelpotje met aceton bewerken en dan met 'grof geweld' in beweging krijgen om vervolgens miniscul te verdraaien op de perfecte instelling,. Je hoort het er aan af.

Plastisch uitgedrukt
Heb je nooit de neiging gevoeld de instelpotmeters te vervangen voor nieuwe multiturn of zo ?

Ik heb best of both worlds: een 700 én een 800DV.

De 700S is iets minder zeldzaam dan de 700 in mijn perceptie, en de 700 heeft natuurlijk de eer de enige eerste Korg synth te zijn. Dat gezegd zijnde biedt de 700S mooie extra's tov de 700, dus als de meerprijs niet te gortig is kan je voor een S gaan. Anderzijds biedt de 700 voor mij alle essentiële klanken van die bak, wil je heerlijk Kitaro violen of Vangelis freaken kan dat met de 700 ook. En hou er ook rekening mee: de functies van de 700 lijken misschien beperkt, maar alle mogelijke standen en combinaties ervan geven een bruikbare klank. Sweetspot 100%.

De 800DV is een klasse apart, door de complete duofone opbouw en aanwijzingsmodes van de stemmen kan je daar klanken mee maken waar geen enkele monosynth een antwoord op heeft. Maar goed, buitencategorie niet alleen in wat hij biedt maar ook in wat mensen ervoor bieden. :)

Waarde is wat de gek ervoor geeft, maar de 700 en 700S bieden een klankpallet aan dat andere monosynths niet hebben dus ze zijn altijd een meerwaarde in je studio. En om die reden alleen al schat ik ze heel hoog in. Relatief tov andere analoge monosynths zeg ik: 300€ is een superkoopje. Daar koop je alleen min of meer prulsynths voor en de 700 is een parel van een synth. 600€ vind ik nog altijd een topdeal, ik kan voor dat bedrag geen enkele monosynth verzinnen die ik liever zou hebben. Gewoon supermooie lead indraaien, fijne melodie spelen en met je andere hand de traveler beroeren en je hebt de meest expressieve, unieke monosynth aan de leuke kant van de 1000€ grens.

Veel succes met de zoektocht, je zal het je niet beklagen!

ik denk eertlijk gezegd dat de korg 800dv niet voor ieeren is
want spelt ..inventief/weirdraar opje oorgevoelzoiets

trigger switches zijn wel egt bepalend en tuurlijk kunje der een cv gate un it aan hangen ..asje mod,t

Status
Please reply by conversation.
Back