• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Fizmo !!!->RACK<-!!! evt. met (in)ruil

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

n0_key

wazzaaa!
Ja, ik ga toch mijn zeldzame Fizmo rack weg doen. Het is een hele fijne bak die daarnaast er ook nog erg lekker eruit ziet, maar ik gebruik 'm, behalve voor sonische experimenten, eigenlijk nooit, en dat is zonde.

Het ding werkt prima, ziet er prima uit en er zijn geen voedingsproblemen zoals met de keyboard versie (ook al omdat de originele voeding er niet meer bij zit...). Goede FX, audio input, vocoder, veel real-time control, zowel als table-top en rackmounted te gebruiken, en anders dan anders...

Mijn vraagprijs is 625, maar ik ben ook in voor een leuke (in)ruil:

analoge poly- en monosynthjes, bijv. ARP, Korg (geen MS), een leuke Yamaha, Teisco, Roland maar geen Juno's, Sequential Circuits, goede stereo buizencompressor, niet beperkt tot presets (Mindprint T-Comp bv.), Kurzwel K2000RS, analoge vocoder, Sherman, Ensoniq ESQ1m, enzetera...

Meer info:

http://www.vintagesynth.org/ensoniq/fizmo.shtml

fizmor.jpg

blablabla..

The Fizmo is a 48-voice synthesizer which uses 2nd-generation Transwave technology to create very organic sounds unlike any other synth available. Every programming function has its own dedicated knob or button, and there is a limited but useful 4-character LCD display. The Fizmo features an Arpeggiator and 24-bit VLSI effects with 41 algorithms, including a Vocoder and the ability to process incoming audio through the Vocoder and effects.

Transwave synthesis uses wavetables of sound data with layered variations in harmonic structures such that their timbres progress naturally from one end to the other. This allows for sounds to modulate over time, or by velocity, wheel, pressure, or any number of other options.

There are 2 oscillators available for each of the 4 presets allowing for 8 unique oscillators at the same time, not to mention individual LFO and Noise generators for each Osc. Another wonderful feature is the ability to stack up to four individual presets together into one sound and map them across the keyboard. This synth is very capable of some very complex sounds.

The built-in Arpeggiator has 118 presets which can be easily edited to your liking, and 26 real-time control/editing knobs make mutating your sound a pleasure. All controls may be recorded in real-time to an external sequencer.

The Fizmo Rack is 5U rack-mount version of the Fizmo with more patches. The Fizmo will appeal to anyone who creates electronic music, particularly those into techno, trance, ambient or industrial. Sound designers and film composers would also enjoy this synth. The evolving motion and rhythmic patterns of its sounds created by the Transwave technology set this synth apart from the others.

/blablabla..

Hazes wil z'n keys ruilen voor een rack, misschien kan je met hem een deal sluiten? :)

Re: Fizmo !!!->RACK<-!!! evt. met (in)ruil

Rack voor keys, lijkt me niet:

Origineel geplaatst door n0_key
Ja, ik ga toch mijn zeldzame Fizmo rack weg doen. Het is een hele fijne bak die daarnaast er ook nog erg lekker eruit ziet, maar ik gebruik 'm, behalve voor sonische experimenten, eigenlijk nooit, en dat is zonde.

Re: Re: Fizmo !!!->RACK<-!!! evt. met (in)ruil

Re: Re: Fizmo !!!->RACK<-!!! evt. met (in)ruil

Origineel geplaatst door n0_key
Rack voor keys, lijkt me niet:

Deal sluiten wil niet meteen zeggen dat je moet ruilen. Hij neemt de jouwe over, hij verkoopt de zijne, beide blij... :z

Kunnen we wel een gecombineerde thread van maken ofzo. Wil je een Fizmo maar gaat je voorkeur uit naar een toetsen versie koop je de mijne, koop ik die van n0_key. Wil je de rack heb ik gewoon pech. Iedereen blij (behalve ik in het laatste geval, maar ja)
:luv:

ik zou wel eens een fizmo willen proberen, het liefst de keys, want ik ben heel benieuwd naar die vreemde geluiden en andere synthese en editmogelijkheden, maar (en ik durf het echt bijna niet te zeggen) 625 vind ik wel een stugge prijs.
ik heb ze ook wel voor rond de 500 voorbij zien komen. dat zou ik een mooie prijs vinden. mooi naar allebei de kanten.

als jullie samen kans zien mij de fizmo keys of evt rack voor 50 aan te bieden, heb ik interesse.
en als ik 2 spectral audio's kan inruilen, leg ik er 100 bij.

als jullie samen kans zien mij de fizmo keys of evt rack voor 50 aan te bieden, heb ik interesse.

Ik wil er zelf 75 voor geven :dubbel: :dubbel: :dubbel:

500 bedoelde ik, en bij de spectral audio's (over analoge monosynth gesproken!) wil ik trouwens ook wel 150 leggen, mits het de keyboard zou worden, en in perfecte staat.

Hoi Leo,

Ten eerste is het een vraagprijs en ten tweede brengen de racks nu eenmaal meer op dan de keys. Waarom? Er zijn er maar heel weinig van gemaakt (ik dacht 150-200), ze hebben normaal gesproken geen last van het voedingsprobleem, ze zijn betrouwbaarder dan de keys versie in algemene zin en het is een rack, neemt toch wat minder ruimte in... Volgens mij heeft ie ook wat meer patchgeheugen, maar ik kan me vergissen.

Ik heb zelf geen interesse in jouw Spectral Audio's, die doen me niet zoveel. 500 euro voor het rack vind ik echt te weinig. Op de fizmo maillijst wordt 600 euro als een koopje beschouwd voor een rack, simpelweg omdat ze heel lastig te vinden zijn.

Mijn intentie is hier echter niet om winst te maken, ik wil er gewoon wat leuk analoog spul voor terug zien. En als het kan wat geld terug verdienen omdat ik die Paia van Monopoly heb gekocht 8o)

Wat het geluid betreft, ik vind 'm zelf heel gaaf. Het is wavetable, maar dan meer. Soms net zo hard en rauw als de Waldorfs, soms zacht en sfeervol. Dankzij de transwaves kan je echt van die continue evoluerende geluiden maken waarvan je niet echt weet waar het naartoe gaat en de FX zijn echt beter dan menig andere synth. Het is echt een synth synth zegmaar. Als ik geld zat had, dan hield ik het ding ook om lekker mee te experimenteren. Echter, dat heb ik niet, en het ding past gewoon niet in mijn plaatje qua muziek maken, ik gebruik 'm om te freaken, niet voor muziek. Ik heb dan liever iets wat ik wel in mijn tracks gebruik.

Dus...

Waarschijnlijk kan niemand hier iets mee, maar het is iig gezegd :D

ja, ik kan hier wel iets mee, dat van het prijsverschil tussen rack en key wist ik bv niet.
ik kijk ook altijd uit naar de key, is 500 dan wel een goede prijs? naar mijn idee wel. pas werd er nog een voor 425 aangeboden.
nou ja. zoals gezegd, mij ging het om de key. misschien wil hazes wel wat bij de key leggen voor de zeldzamere rackversie?! beetje passen en meten?!

Origineel geplaatst door Leo
ja, ik kan hier wel iets mee, dat van het prijsverschil tussen rack en key wist ik bv niet.
ik kijk ook altijd uit naar de key, is 500 dan wel een goede prijs? naar mijn idee wel. pas werd er nog een voor 425 aangeboden.
nou ja. zoals gezegd, mij ging het om de key. misschien wil hazes wel wat bij de key leggen voor de zeldzamere rackversie?! beetje passen en meten?!

Ik vond 425 ook een mooie prijs, daarom heb ik 'm toen maar gekocht. ;)

Origineel geplaatst door Hazes
Ik vond 425 ook een mooie prijs, daarom heb ik 'm toen maar gekocht. ;)

Tja, lekkere handelaar, dat had je natuurlijk niet moeten zeggen 8o) Kijk, als jij en Leo eruit komen, dan ben ik natuurlijk ook game, das simpel.

Is geen geheim hoor, kan iedereen hier op synthforum terug vinden. Overigens denk ik niet dat Leo en ik ergens over uit moeten komen. Ik wil gewoon iets meer hebben dan jouw vraagprijs (wil er niks op inleveren). Denk dat Leo (of wie dan ook) beter met jou kan overleggen over de prijs, aangezien de mijne afhankelijk is van de jouwe. ;)

Tja, als je niks wilt inleveren op je keys versie, dan komt er simpelweg geen rackversie, dat kan ik je zo wel vertellen. Die dingen zijn nu eenmaal duurder omdat er erg weinig van zijn, terwijl je soms wel lijkt te struikelen over het aantal keys versies die aangeboden worden.

Heihoo Silverrrrr! :D

Leuke module hoor mensen. Zeker als je van geluidsexperimenten en anders dan anders houdt. Daarnaast ook bijzonder decoratief in je rack of als tabletop (dat kan ie nl. ook!)...

..deze heeft erg lang behoorlijk hoog op m'n gear-verlanglijstje gestaan..maar is nu een aantal plaatsen gezakt, omdat er toch zoveel leuke nieuwe dingen uitkomen steeds..ik zou 'm nog wel 's willen, maar dan als ik 's geld over heb..voorlopig nooit dus. maar wel een erg leuke module voor freaky geluiden ja.

En we staan weer bovenaan. Als je 'm op komt halen dan krijg je een lekker kopje koffie, een kopje thee een glaasje cola en/of een glaasje melken als je mazzel hebt ook nog wat te knabbelen :D Doe is een leuk bod anders...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back