Jupiter 4 midi oplossing

YaboyB

Ingeburgerd
Beste SF leden,

Sinds enkele dagen in het bezit van een Jupiter 4. wat een bak, wat een geluid. een groot feest.

gebrek aan midi/cvgate is echter wel een beetje vervelend maar ik heb begrepen dat daar oplossingen voor zijn.

ik ben een aantal midi mods tegengekomen waaronder de Kenton retrofit, IO van ene Laszlo en nog een kit van CHD --> deze http://www.chd-el.cz/index.php?id=403&lngid=en

wat zou de beste oplossing zijn? (dat is voor mij de kit die de meeste mogelijkheden heeft en relatief makkelijk geïnstalleerd kan worden) heeft een van jullie wellicht ervaringen met een van deze midi-kits? ik heb op dit moment de CHD kit op het oog maar nog niks beslist.

bvd,

Die is met zijn 100 euro ook niet te prijzig, je moet zelf wel een beetje handig zijn.
Gewoon kopen en proberen, lijkt me niet dat er iets mee mis zou kunnen gaan.

Een uitgebreide is natuurlijk het fijnste. Wel is het zo dat daarvoor meer voor moet worden gemodificieerd en dus inbouw ingewikkelder en tijdrovender/duurder is.
Die CHD kit kan je zelf als je handig bent.
Kenton is voor de ervaren mensen.
Die van Midipolis lijkt me interessant maar, ik vermoed dat het net zoals bij de Kenton een omvangrijkere modificatie is als de CHD.

Een uitgebreide is natuurlijk het fijnste. Wel is het zo dat daarvoor meer voor moet worden gemodificieerd en dus inbouw ingewikkelder en tijdrovender/duurder is.
Die CHD kit kan je zelf als je handig bent.
Kenton is voor de ervaren mensen.
Die van Midipolis lijkt me interessant maar, ik vermoed dat het net zoals bij de Kenton een omvangrijkere modificatie is als de CHD.

Inzichtelijk, dank!

jongens bedankt voor alle reacties.

Wat Elektrovolt zegt in zijn eerste post is precies wat ik wil. Heb begrepen dat de CHD kit de knoppen alleen midi laat ontvangen. wel leuk als ze ook kunnen sturen. lekker automations recorden dan als ik het goed begrijp.

Ik ga die kit van Laszlo K halen denk ik. inbouwen wordt spannend maar ik ga het in ieder geval proberen. ik hoop dat ik die jupi niet om zeep help.

@SoulC thanks voor het aanbod en de mooie prijs.

:mega: Echt awesome die kit. Alles is via CC aanstuurbaar en je kijgt 2 extra LFO's (fixed op Pitch en Filter) + meer patches kunnen opslaan.. z'n meerprijs meer dan waard.
Succes iig met het inbouwen.. volgens mij genoeg mensen die willen helpen hier. ;)

staat op zijn pagina / blog:
gewoon even een mailtje sturen.

http://midipolis.blogspot.nl/p/order_25.html

Laszlo vroeg mij bij de bestelling welke versie filter de jupiter heeft, daarop heeft hij een aanpassing gemaakt.
Neem de tijd voor het inbouwen. Zelf heb ik de twee din-connectoren gemonteerd op de plek van het waarschuwingsplaatje achterop.

Laatst gewijzigd:
Back