midi fx

Jur

abstract
Hallo mensen,

Ik gebruik cakewalk sonar als sequencer......

Daarin zitten een aantal midi fx zoals delay enz enz.......

Nu vroeg ik mij af zijn er nog van andere producenten midi fx te koop???

Iemand enig idee?

Let op dat je niet midi/audio door elkaar gaat halen hè. Midi fx is niets anders dan midinootjes erbij verzinnen zoals een delay(audio) dat normaal gesproken zou doen. Verwacht niets spectaculairs van midi fx

Verwacht niet teveel van midi FX?

Pardon!?

Het is gewoon dat bijna niemand hier het potentieel van door heeft want zover ik weet zijn er maar een handje vol bedrijven die hier commerciele produkten voor maken. Waarschijnlijk omdat het in DirectX gemaakt moet worden en dat schijnt nogal een drama te zijn. (dankuwel meneer microschoft)

Delay's, dubbeling (voor strings bijv), drum patterns of hele intelligente arps (ala Karma) kun je er theoretisch mee bouwen. Of ingewikkelde controller interpretatie om bijv je modwheel te gebruiken om een pitch exponentieel (ipv lineair) te benden of zo.

Leuk toch?

Nu nog mensen die daar tijd in willen steken.

Ik haal midi en audio fx niet door elkaar, maar vroeg me gewoon af waarom er zo weinig mid fx te vinden is.

Hetword dus wel gemaakt maar door wie?? namen?

tja toen ik nog midi maakte deed ik effecten zo maken:

chorus > midi track kopieren
reverb> nootjes met kleine delay en kleine velocity kopieren
delay> noot met delay dus kopieren
volume envelope> per note uittekenen
modulatie (LFO vibrato) envelope> per noot intekenen
arpeggio's> gewoon zelf uittekenen of inspelen met quantizing

had je al eens naar cal gekeken? sonar's interne pregrameertaal heeft vregaande mogenlijlheden voor midi effecten. mocht je de inherente schoonheid van lips dialecten (wat het feitenlijk is) niet zo zien dan kan je ook een hoop gratis cal scripts online vinden....

Misschien is Max/MSP wel wat?

Of koop een Karma, die GE's (Generated Effects) lusten MIDI-input rauw :D , en dat in real-time

Of je wacht nog even op de op-stapel-zijnde Karma Creator

Origineel geplaatst door Slipperman
tja toen ik nog midi maakte deed ik effecten zo maken:

chorus > midi track kopieren
modulatie (LFO vibrato) envelope> per noot intekenen
deze 2 snap ik ff niet zo best...

chorus... door een midi track te kopieren? er komt wel wat meer bij chorus kijken dan alleen dat...

modulatie, dat doe je normaal toch al met je mod wheel of zie ik dat verkeerd?
met noten lukt het iig niet omdat deze geen traplose tussen waarden hebben... of bedoel je soms glisando?

Origineel geplaatst door 6 trak
deze 2 snap ik ff niet zo best...

chorus... door een midi track te kopieren? er komt wel wat meer bij chorus kijken dan alleen dat...

modulatie, dat doe je normaal toch al met je mod wheel of zie ik dat verkeerd?
met noten lukt het iig niet omdat deze geen traplose tussen waarden hebben... of bedoel je soms glisando?

toch is het zo. probeer maar eens een drumtrack ofzo. kopier kanaal 10 maar eens en speel maar af. is gewoon chorus geluid. Ok geen heftige (tis gewoon het typement chorus wat die roland en yamaha bakkies hebben...) maar wel chorus dus :)

Back