Logic system overload : extra RAM = oplossing?

Bobby

.com
het gekende

System Overload.
The audio engine was not able to process all required data in time.
(-10011)

De CPU gaat dus tegen z'n dak.

Gaat het helpen als ik wat RAM bijsteek (kheb nog vrije slots) ?

:)

Je kunt een aantal zaken proberen om CPU gebruik naar beneden te halen:

- De I/O Buffer size te vergroten (vind je in de Audio preferences > Devices)

- Je kunt ook de Processing Treads op automatisch zetten of op het hoogt aantal cores die je hebt.

- De Process Buffer Range kun je op Large zetten

- Als dit allemaal niet werkt kun je ook tracks Freezen. Dit is sowieso een goede truc als je met grote projecten werkt. Hiermee Freeze ik tracks die eigenlijk al helemaal klaar zijn.

Geheugen bijprikken is alleen handig als je veel sample based instrumenten gebruikt....zoals EXS24, Alchemy, Kontakt e.d.. Eventueel kun je ook je CPU overklokken maar heb daar geen ervaring mee.

Ik hoop dat er iets bij zit wat helpt voor je :D

Ik krijg de melding ok wel eens. En ik heb er 24 Gb aan RAM inzitten dus dat zal het niet zijn. Ik houd het er altijd maar op dat de computer zijn dag niet heeft. Gebeurt bij Apples ook.

Maak een lege track aan in je arrangement, no audio output. niks erop en erin.

Ga op deze track staan en press dan play......je cores zullen beter gebalancerd zijn.
Je bent dan in zgn LIVE INPUT MODE, maw Logic zal alles op deze track proberen te renderen, maar omdat ie leeg is blijft alles lekker laag.

Dat is zeg maar de truuk om net wat meer power te hebben. De rest van je tracks zal Logic lekker gaan multibalancen. Alles wat op je actieve spoor staat zal ie altijd op 1 core gaan renderen in LIVE INPUT MODE.

inderdaad, latency verhogen en freeze

Welke audio interface gebruik je? Welke OSX versie?

/Offtopic
telkens ik de titel lees hoor ik deze:

Maak een lege track aan in je arrangement, no audio output. niks erop en erin.

Ga op deze track staan en press dan play......je cores zullen beter gebalancerd zijn.
Je bent dan in zgn LIVE INPUT MODE, maw Logic zal alles op deze track proberen te renderen, maar omdat ie leeg is blijft alles lekker laag.

Dat is zeg maar de truuk om net wat meer power te hebben. De rest van je tracks zal Logic lekker gaan multibalancen. Alles wat op je actieve spoor staat zal ie altijd op 1 core gaan renderen in LIVE INPUT MODE.

erg interessant dit :) Ik heb de indruk dat het wel helpt, maar op een moment dat er veel instrumenten tegelijk invallen dan geeft ie het toch weer op.

Screen shot 2015-12-01 at 10.59.41.jpg

M'n computer is aan vernieuwing toe wrslk

je hebt gelijk ja :) ik ga sowieso met m'n huidige comp nog verder gaan voorlopig.
Tracks freezen ga ik wat meer doen, maar het zijn vrij grote bestanden op schijf, daarom dat ik het voordien nooit zo graag deed.

Back