logic studio en macbook, System Overload.

bobaphat

Ouwe rot
Het is weer feest met logic:
System Overload.
The audio engine was not able to process all required data in time.
(-10011)

Zijn er hier meer mensen met logic studio op de macbook?? Ik heb echt al system overload messages met 256s, en dan 1 softsynth en een reverb terwijl de cpumeter niet eens tot de helft is getaxt.

Opslaan, afsluiten en opnieuw openen.

Opslaan, afsluiten en opnieuw openen.

Daar had ik ook last, ik las ergens op de apple website in het forum dat het een bekend logic fenomeen is (nog van versie 7) als je een nieuw project begint.
Als je je project opslaat, logic afsluiten en opstarten en dan project openen gaat het goed.

Patrick.

Vind je het gek met een .0 versie?
Dat is gewoon vragen om kinderziektes.

volgens mij is dit toch echt een fundamenteel probleem bij logic wat niet zo snel zal verdwijnen met een upgrade en een bugfix. In 7.1 was het al feest, en nu weer. Ik kan iig gewoon niet werken zo, buhhhhh,, moe van :(

Dus met Logic kan je gewoon niet werken? Of is er toch een oplossing voor?

zal wel moeten ik heb niks anders,,, maar idd het is veel bouncen freezen en workarounds om je ding te doen..

Ik zie nu iig geen mogelijkheid om echt iets af te maken

Die melding (als je ze al krijgt) krijg je normaal 1 maal wanneer je een project opent of naarmate je aan een project bezig bent, daarna herschikt ie de boel qua cpugebruik ofzo en gaat hij die system overload ook niet meer weergeven normaal.
(je kan dat system overload venster ook uitschakelen, dan pauseert ie je playback 1 maal zonder een melding)
Het is iig geen bericht waar je zwaar aan tillen moet hoor, hij herschikt de boel dus gewoon even.
Ik gebruik logic 8 op een macbook pro... gaat prima.

nope, het blijft feest hoor met die overload shit..
Je kan de overload message uit zetten in audio-general, maar dan blijft nog steeds de sequencer stoppen
Ik heb nu echt alles gedaan, mn hele mac osx optimizen en checklist van apple logic afgewerkt. Alles optimaal ingesteld in Logic,, en het is nog steeds prut. Ik ben trouwens niet de enige, ik lees heeeel veel klachten hierover op het net.

Echt na 2 instruments een paar plugins al hangups,,, muhhh hier wordt ik niet blij van.

Ik had dat ook met die demo track van de roots .
Toen was mijn kaart niet aangesloten .. mischien daardoor .
Daarna heb ik er geen last meer van gehad .
@ Boba : Zal dat dan door het gedeelde geheugen met de videokaart van de MAcbook te maken hebben ?
Heb ik niet op jouw aanraden een Pro genomen ? :)

dont worry dextah, het ligt echt aan logic

Ableton, logic express 7.2 en photoshop lopen veeeel beter dan logic 8. Er zit echt iets in logic wat niet goed zit. Mischien is het te verhelpen met een update, ik heb me hier iig een ongeluk lopen configureren en tweaken.

geluidskaart ? en wat is de samplerate van logic ? logic moet goed gesynced staan met je audiodevice .. mijn motu geeft ook gezeik als ze niet allebei op dezelfde audioclock/samplerate lopen ..

:L

Ik heb een ultralite,

hoe bedoel je met dat sync aan je audiodevice?

Ik heb gewoon alles op dezelfde sample rate staan,,

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik heb een ultralite,

hoe bedoel je met dat sync aan je audiodevice?

Ik heb gewoon alles op dezelfde sample rate staan,,

ik moet altijd kloten met me Motu Audio Setup .. maar dat zijn midi & audio not in sync messages ..

Wat je moet doen is het probleem isoleren.
Dus audiokaart er af en kijken hoe ie op je interne geluidskaart wel goed loopt ..

En als je latency verhoogt wanneer gaat ie dan plat ? ik draai op 512 samples trouwens
Ook de laatste drivers van motu ? firmware van ultralite ? heb je motu al gemailed ? ik vond ze daar altijd erg hulpvol ..
ik denk dat als het probleem bij de ultralite ligt zij je wel verder moeten kunnen helpen ..

ik heb echt overload messages, dit word veroorzaakt door gebraak cpu resources, en niet aan sync dingen,,, daar heb je de "problems synchronising audio to midi" problemen voor.

Ik heb idd alle laatste updates dus dat lijkt me ook niet het probleem,,,

Het zou wel kunnen dat het ligt aan de lacie fw hd die ik aan mn motu heb doorgelust.

werk je op een mac Madr?

Op die ouwe logic 5.0 op de pc had ik er ook veel last van.

Laatst gewijzigd:
Heel vreemd dan hoor... mijn logic 8 draait als een trein op mijn macbook pro.
(ik gebruik overigens ook de ultralight)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bobaphat
ik heb echt overload messages, dit word veroorzaakt door gebraak cpu resources, en niet aan sync dingen,,, daar heb je de "problems synchronising audio to midi" problemen voor.

Ik heb idd alle laatste updates dus dat lijkt me ook niet het probleem,,,

Het zou wel kunnen dat het ligt aan de lacie fw hd die ik aan mn motu heb doorgelust.

werk je op een mac Madr?

Op die ouwe logic 5.0 op de pc had ik er ook veel last van.

Yep logic 7.1.2 op een dual g5 2.0 ghz .. maar ik doe effe rustig aan de laatste tijd. veel werken dus weinig achter logic

En heb je nu al eens dezelfde track op je interne geluid van je macbook afgespeeld ? en haal idd die fw drive er eens af .. je moet zoals ik al zei het probleem isoleren .. en dingen uitsluiten zonder zeker te weten gaat niet werken .. Want vaak zijn de open deuren tevens ook de grootste valkuilen ! En ik kan het weten. Probeer maar eens aardlus te vinden een half uur voor show met een front of house tafel van 56 kanalen .. ;)

Origineel geplaatst door MadR
En ik kan het weten. Probeer maar eens aardlus te vinden een half uur voor show met een front of house tafel van 56 kanalen .. ;)

56 seconden? :)

Back