E-Mu SP-12 Drumulator Eurorack clone

SmartBits

hodie mihi cras tibi
Staff member
Nog geen draadje over gezien, dus deze even onder de aandacht brengen:

SP12Drumulator.jpg

SP12DrumulatorEURO.jpg

Via indiegogo te backen:
https://www.indiegogo.com/projects/sp-12-drumulator-euromodule#/

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=y_58X1Lf9FI

Ziet er erg vet uit, mooi retro panel. Als ie een beetje makkelijk is om te maken ga ik wel voor de DIY kit. Pre-built is hij me net wat te duur. Wel handig om een er een fijne drummodule in 10 HP bij te hebben... :{

ja, heet sp12, maar zijn dacht ik de drumulator samples. ik heb ze allebei gehad en ik dacht toch echt dat die verschillend klonken.

wel leuk natuurlijk.

weer een marketing gelul?

sp12 - het kan niet eens sampelen
Dat kon de eerste Drumulator ook niet. En de SP-12 had ook een set preset drum sounds, dus zo raar is de naamgeving ook weer niet. Ik had ook niet verwacht een volledige SP-12 in 10 HP te krijgen, wordt ook nergens beloofd. Het belangrijkste voor mij is dat hij in ieder geval goed klinkt als ik zo op het filmpje af kan gaan.

En "marketing gelul" is een redelijk sterke term voor een product wat door twee enthousiastelingen gemaakt wordt en waarvoor zo'n 50 klanten gezocht worden om het product mogelijk te maken. Er zijn veel DIY-ers die iets briljants maken, maar alleen voor zichzelf, of te moeilijk voor onervaren mensen om na te bouwen. Ik vind het bewonderenswaardig dat ze zoiets doen, dat maakt het aanbod in Eurorack alleen maar leuker. :luv:

Ja daar heb ik het chippie van onderweg.
Ik heb er vorige week de latin percussion verise van gebouwd, erg leuk!
Die is nu ook toegevoegd bij het indiegogo gebeuren, ziet er ook wel erg tof uit:
TR727euro.jpg
TR727eurorack.jpg

Ontzettend mooie panels maakt die gast! :halleluja

de Drumulator en de SP-12 (ook wel Drumulator II genoemd) hebben wel verschillende drumkits, beetje raar dat ze er wel allebei op staan gekalkt?

vin t ook niet goed klinken maar er wel mooi uit zien.

Wellicht zijn het een paar geluiden van de Drumulator en een paar van de SP12

Ziet er inderdaad cool uit, wat is dat voor font eigenlijk die EMU old school? Kan ik SP12 / Drumulator stickers maken en op mijn Emax II zetten
of ik verf het ook nog grijs met blauw :)

Ik mis die Emulator look wel

Back