EMS Synthi A, with mods!

heeft wel erg veel mods. al die lelijke knoppen waar de speakers horen. verder wel erg mooi.

als ik mocht kiezen, liever 6500 zonder de ks.

de moog source heeft veel van de functionaliteit van de ks

En dan die lelijke knoppen niet eens goed kunnen uitlijnen. Tssss.

Hehe. Dat lijkt wel altijd de meest uitdagende taak voor de mannen die panels maken..
Kijk maar is bij sommige Eurorack prutsers, waar de gaten als een soort confetti over het paneel zijn
verdeeld.. :)

@Arv:
Het is zo te zien inderdaad een enorme uitdaging ;)
Binnekort dan maar eens een nieuw topic openen over de ins/outs van het fatsoenlijk aftekenen en boren/vijlen van gaten?

Hehe. Ja.. Ok ik ben een zeikerd.. :)

@Arv:
Het is zo te zien inderdaad een enorme uitdaging ;)
Binnekort dan maar eens een nieuw topic openen over de ins/outs van het fatsoenlijk aftekenen en boren/vijlen van gaten?

Voor mij als voormalig plaatwerker een koud kunstje, niks moeilijks aan :?

Keywords: Goed aftekenen en een centerpons gebruiken. En een loepje om te zien of je precies in het kruispunt zit van de
aftekenlijnen. En bij het boren altijd een goeie boor nemen en niet meteen diameter 15 pakken oid maar eerst 6 oid..

Geen draad voor nodig toch, het is ook geen rocket science. Maar sommigen hebben andere kwaliteits standaarden dan
anderen... ;)

mijn ervaring met hout, als ik er voor kies om eerst klein en dan groot te boren (vb 6 en 15mm) is dat het gat dan wat rommelig kan worden omdat je een wel erg ruime centerpons hebt dan.

het fijnst is natuurlijk gewoon goed gereedschap.

mijn ervaring met hout, als ik er voor kies om eerst klein en dan groot te boren (vb 6 en 15mm) is dat het gat dan wat rommelig kan worden omdat je een wel erg ruime centerpons hebt dan.

het fijnst is natuurlijk gewoon goed gereedschap.

Goed gereedschap en de juiste tools voor de juiste job. Met hout moet je zowiso nooit voorboren. Maar bij metaal wel.

Het allerbeste is een freesbankje hebben/kopen met een translatietafel en een freesje. Loopt nooit weg
en je kunt de verdeling maken met 0.01mm nauwkeurigheid als het moet.

Hout boor ik ook vaker voor( kleiner dan 6mm beginnen....)
Voorkomt splijting
Verder herken ik verhaal wel

En laat ik nu net totaal niet geinteresseerd zijn in jou en je domme opmerkingen. Dat weet jij ook wel, dus quote mij svp niet. Ga er gewoon van uit, dat als ik eens iets post, ik me niet tot jou richt. Behalve nu dan even.

Daar heb je een punt.

Laat ik daar nu net over beschikken :D

"Daar heb je een punt."
Maar wat voor punt? eentje met een centerpons vind ik helemaal niks.
Ik gebruik een keiharde en vlijmscherpe etsnaald waarmee zeer precies een puntje (putje) in staal, aluminium of hout gezet kan worden.
In hout kan er meteen een boor in (een echte houtboor). In Staal of alu eerst met een 1mm het putje boren opdat het een goede geleider wordt voor de grotere ijzerboren.
In alu, gebruik ik overigens het liefst geen nieuwe boor - die slaat er makkelijk te hard doorheen.

Back