Ik is nieuw hier...

B

bullie

Guest
Hallo muziekantjes...Ik marco,kom uit schiedam en wil over een maandje of 2,3 een eigen studio`tje bouwen in me nieuwe huisje...maarja,wat voor hardware is er te koop om house/dance/trance muziek mee te maken? mischien dat jullie eens wat voorstellen kunnen geven omtrend de aanschaf van div apperatuur...
Wat gebruiken jullie zelf eigenlijk,ben ik ook wel benieuwd naar..

Tja en het prijs kaartje,zo rond de 10.000 eurotjes..zoiets gaat dat wel kosten denk ik zo..:confused:

Hebben jullie nog vragen,dan hoor ik ut wel:halleluja

Gegroet:doei:

Re: Ik is nieuw hier...

Origineel geplaatst door bullie
Hallo muziekantjes...Ik marco,kom uit schiedam en wil over een maandje of 2,3 een eigen studio`tje bouwen in me nieuwe huisje...maarja,wat voor hardware is er te koop om house/dance/trance muziek mee te maken? mischien dat jullie eens wat voorstellen kunnen geven omtrend de aanschaf van div apperatuur...
Wat gebruiken jullie zelf eigenlijk,ben ik ook wel benieuwd naar..

Tja en het prijs kaartje,zo rond de 10.000 eurotjes..zoiets gaat dat wel kosten denk ik zo..:confused:

Hebben jullie nog vragen,dan hoor ik ut wel:halleluja

Gegroet:doei:

ey gast, wil je aub ff terug met je voeten op de grond komen & geen domme dingen met je geld doen ?

Koop een pc, soundcard & een set deftige monitors. Als het nix wordt kan je je pc nog voor "patience" gebruiken. Als je zelf ni weet wat je wil : DON'T BUY IT !!! Wat jij nu doet is hetzelfde als een snob tent binne wandelen & vragen welke schoenen je moet kopen

om de rest van deze topic ff samen te gaan vatten :
* WELKOM !!
* alle synths zijn goed &,,,
*alle synths zijn slecht
*koop een 303,808,909,707,505

:slotje: ?!

Laatst gewijzigd:
Welkom :D

Al enige ervaring in de muziekwereld of ga jij in 1 keer die monsterhit maken ? 8o)

Tsk, tsk, wat een jaloersie weer gelijk op het forum.....

Kijk maar eens op 't [zoeken]-gedeelte: daar staan ZAT tips & merken/types besproken.
Verder flink rond kijken en testen bij (in jouw geval 't dichtste bij) Feedback R'dam.

O ja, Welkom en veel succes met je (aankomende) studio!! :biertje:

Origineel geplaatst door Zoidsity
Tsk, tsk, wat een jaloersie weer gelijk op het forum.....

beste Zoid, "jaloersie" komt niet voor in mn woordenboek, ik wil onze nieuwe vriend hier gewoon een plezier doen zodat ie geen onnodig geld hoeft uit te geven. Tenzij hij natuurlijk geld, tallent & kennis van zaken genoeg heeft,

tsk, tsk, tsk, tsk boem boem boem boem
daar heb je wel een punt ja...

grz jzz

Welkom.
Misschien is het nuttig om eerst ff wat te vertellen over je muzikale achtergrond. Misschien heb je al van alles gegaan op dat gebied, maar nog geen spullen voor wat je nu wilt gaan doen.

Als je helemaal nieuw bent.....koop een pc met een goede soundcard. Cubase ofzo draaien, en verder nog een hardware seq/sampler met sounds. (mpc?) en en midikeyboard.

Dat is wel ff genoeg. lijkt me zo.

Succes

gegroet en welgekomen!

hmm, misschien moet je toch eerst maar eens je wegen verkennen op software gebied, neen?
of een groefboxje...

dit zijn de cliché antwoorden die het em ook wel doen als je wil beginnen...

anyway, veel fun hier, en vertel eens wat meer over jezelf ;)

greetz

cloudy

Welkom!

Als beginner ofwel:

-Koop een PC en installeer "fruityloops 4 studio" erop of "reason" maar misschien wel in combinatie met LOGIC of CUBASE VST of SX als hoofdprogramma, om toekomstgevoel te krijgen.

Of als je toch ineens hardware wil:
-Koop een oude atari 1040st(e, f, fm) met cubase 2.01 erbij, met 1 VA synth, 1 rom synth en een sampler S2000 akai +zip drive, midiverb 4 effectmodule aan een behringer mixer en hang er je hifi-speakers aan.;)

-Of koop niX en zoek een oudere fruityloops versie her en der voor op je oudere PC (maar dan moet hij al heel oud(t) zijn)
om te zien of je er wat van bakt al dan niet bevlieging.

-Of koop 2 MOOG voyagers, 2 alesis andromeda's en verkoop die aan mij binnen 8 maand voor een dumpinggeldnodigprijsje nadat je alles beu bent :dubbel: :dubbel:

er zijn nog veel andere goedkope beginnerscombinaties die hierboven met de atari en die andere synths 2nd hand alles kost hooguit 2000 euro, zoveel als een nieuwe PC met een goede geluidskaart dus (zonder studiomonitors uiteraard)

Mischien heb ik me verkeerd voorgesteld...

Mischien heb ik me verkeerd voorgesteld...

Ik had me mischien iets anders moeten voorstellen...:D

De afgelopen 2,3 jaar heb ik niks meer met muziek gedaan....Daar voor heb ik zelf een dateq 7.2 gehad,2 mkII draaitafels,1dateq xtc,een roland mc 303,een compie met allerlei software,waaronder:cubase VST,fruityloops,en nog wat van dat spul....ik heb toendertijd verkocht omdat ik er geen zin meer in had...:stupid Maar nu ik ga verhuizen en een zee van ruimte heb in me beneden woningkje,dacht ik daar kan ik best wel eens wat leuk spul gaan neer zetten...en ik wil gelijk goed spul hebben....Mag ik?
Nou ik gaat maar weer stoppen en een beetje rond snuffelen op het wereld wijde web...

Laturzz!!:biertje:

Laatst gewijzigd:
wat toevallig! ik maak ook muziek omdat ik ruimte over heb!

Origineel geplaatst door cyan_circle
wat toevallig! ik maak ook muziek omdat ik ruimte over heb!

onder de hersenpan zeker :duivels: 8o)

anyway, welkom. (en koop niet te veel ineens, maar bouw het rustig op en leer je apparatuur kennen) :biertje:

Origineel geplaatst door Hazes
onder de hersenpan zeker :duivels: 8o)

in de boxershort ook hoor!

Re: Ik is nieuw hier...

Hoi Marco, welkom en je hebt mijn volle 'medeleven'. :halleluja

Ik ben afgelopen weekend begonnen met de opbouw van mijn 'studio' op de zolder boven de garage. Ik hoop over een maand of wat alles klaar te hebben, zodat m'n vingers weer eens terug aan de slag kunnen :okdan:

:doei:

Back