Inbraak instrumenten gestolen

matrixxx

Ouwe rot
Afgelopen donderdag 3-12-2015 is er tussen 18:00 en 19:00 is er bij een vriend van mij in Purmerend ingebroken en zijn voornamelijk zijn muziekspullen gestolen waaronder laptop met alle gegevens.

Dit is o.a. ook meegenomen, Nord stage 2 (met hoes), prophet 08, Moog Sub Phatty, Focusrite ISA preamp, verschillende microfoons waaronder een AKG C414 en een macbook 13" uit 2011 met een g sleutel op het apple logo.

Mochten jullie iets verdachts zien op marktplaats of elders laat het me dan aub weten.

He,heb me net ingeschreven hier op aanraden van o.a. Mike uit Diemen waar ik mn prophet 08 had gekocht een maand geleden. Vergat het steeds maar nu dus snel gedaan omdat dat mijn spullen zijn die Matrixxx hier noemt. Bedankt daarvoor trouwens!
Ik heb alleen nog het serienummer van mn macbook c02g4ga6dh2g en sub phatty SUB01003. Staan de serienummers toevallig op de facturen van bax shop en music store?

Er zijn beelden van jongens die o.a die Akg microfoon bij used products in Amsterdam Noord en Zaandam wilden verkopen. Afwachten wat de politie daarmee doet. Macbook is ondanks zijn mindere waarde, uit 2011, verreweg het belangrijkste wegens 3 maanden muziek wat ik suf genoeg nog niet had opgeslagen op mijn externe harde schijf.

Mocht iemand iets toevallig tegenkomen, of nig tips heeft dan hoor ik het graag.

JE zal bedrijven kunnen bellen om te vragen of ze dat bijhouden, of je dozen bekijken....

Houd sites als marktplaats in de gaten, maar ook sites als tweedehands.be en eBay kleinanzeichen (ff googlen). Sterkte!

Winkels die dingen verkopen ook inlichten. En een lijst online op fora van alles, zeker t speciale vermelden.
Collega zijn band hun aanhangwagen werd gestolen tijdens hun tour in UK.
Ze hebben veel terug: een aandachtige man herkende een zeldzaam fx dat werd aangeboden en bingo: die shop had alles overgenomen.
Het zure:
Die shop had eerder de lijst gehad van gestolen materiaal...

Bestaan er eigenlijk goedkope trackers? Ik zeg maar wat, iets met een simkaart zodat ie te volgen is bij diefstal? Of een gps achtig klein inbouw ding? Vst wel.

Er zijn bewakingsbeelden van used products winkels waar ze het hebben proberen te verkopen. Ze vertrouwde het niet en hebben ze latrn lopen. Politie schijnt er niks mee te doen normaal gesproken.

Beelden worden nu bekeken, en via een screenshot dat ik bij de winkel had opgevraagd heeft een buurman een van de verdachten herkent. We hebben dus ook een naam. Nu wordt een Neumann Tlm 102 verkocht op marktplaats sinds gisteren, waarvan ik verdenk dat die van mij is. Ik heb alleen geen serienummer dus de politie kan daar niet zo veel mee. Er zit iedergeval schot in de zaak, maar alles wat ze hebben heb ik aangeleverd dus dat is wel een beetje jammer.

Zal ook eens op die andere sites kijken.

Wordt vervolgd

Wat ik mij afvraag, hoe hebben ze nu ingebroken, ik bedoel dat valt toch op met zulke apparaten? Gewoon de voordeur? En misschien een leermoment voor ons om beter te beveiligen. Goed dat er voor jou positieviteit in de zaak zit!

Wat ik mij afvraag, hoe hebben ze nu ingebroken, ik bedoel dat valt toch op met zulke apparaten? Gewoon de voordeur? En misschien een leermoment voor ons om beter te beveiligen. Goed dat er voor jou positieviteit in de zaak zit!

That reminds me.
Moet nog een paar mooie booby traps in/om het huis installeren.

Rond etenstijd, donker, via de achterkant steegje ingeladen in de auto. Woon vlakbij de hoek. Ga zeker de boel nu beter beveiligen, serienummers noteren, vaker backups maken ook in de cloud. Hopelijk zal ik het niet meer nodig hebben....

220 v op de deurklink zetten help al een heel stuk :z
Alarm setje met bewegingsmelder, magneetcontacten op de deuren en een sirene en flitslamp aan de gevel en/of een 200 watt halogeen bouwspot met sensor plaatsen (tuinkant/steegje) doet ze wel afschrikken.
Voor 300 euro ben je al klaar.
Je kunt ook met onzichtbare inkt je spullen merken of schroef ze open en plak ergens binnenin een stukje tape met je naam erop :eureka:

Laatst gewijzigd:
Waarom mag dat niet, wat flauw weer.
Moet hij (de inbreker) maar van de deur @fblijven, zou zelfs voor de deur nog een bak water zetten, weet je zeker dat hij het noooooooit meer doet :okdan:

Dat is 't 'm nou juist, het valt helemaal niet op. Als jij iemand op straat ziet die een paar synths in een auto staat in te laden, vind jij dat dan verdacht? Zolang je het met een stalen gezicht staat te doen alsof het allemaal heel normaal is, dan kijkt niemand er van op.

Een paar jaar geleden was er een programma op TV waar ze (met medeweten van de bewoners) iemand lieten inbreken in huis op klaarlichte dag. Echt ongelofelijk hoe makkelijk dat was in sommige gevallen, en hoeveel zooi ze in een paar minuten mee konden nemen - zonder dat iemand op straat wat door had.

Onopvallend inbreken gebeurt overdag soms door opvallend iets anders te lijken doen. Gewoon een verhuiswagen op de oprit parkeren. In Delft is een standbeeld van de markt gestolen, gewoon door 3 lieden met oranje overalls aan alsof ze voor de gemeente werkten. En zoals Proto zegt: als ik iemand voor een huis spullen in zijn auto zie laden, denk ik dat die naar een optreden gaat of wat gekocht heeft...

Veel succes met het terugkrijgen van je spullen! Je hebt in ieder geval wel goede info lijkt het, hopen dat de plisie wil meewerken.

een jaar of wat geleden zijn er , ik dacht op de musicmess enkele vleugels gejat op die manier...:D

en een bouwspot helpt niet, die is alleen voor mensen die bang zijn in het donker, in tegendeel, als je een onverlichte achtertuin hebt, dan is de kans op inbraak een stuk kleiner, inbrekers houden er niet van om in het donker te moeten ¨werken¨.
het bewijs daarvan is Phoenix, in de usofa ( cojbojland)
de daar aanwezige telescopen, op die berg, hadden nogel veel last van het strooilicht van phoenix.
ze hebben toendertijd de verlichting flink gedimt, en uitgedaan waar mogelijk.
was goed voor de sterrenkijk belevenis, en als bijkomend voordeel dan de inbraak nog maar minder dan een kwart voorkwam.

:mega:

Of ze het nu dag of nacht is of niet, het dieventuig dat de meeste lef heeft kan altijd wel toeslaan..

Back