Welke midi keyboard voelt als een CS6X ?

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Ik heb een hele tijd geleden een yamaha cs6x gehad en ik was vooral onder de indruk van het keyboard :okdan:

Nu ben ik mij aan het oriënteren naar een andere midi keyboard in de studio en vroeg mij af of er toevallig goedkopere alternatieven zijn die hetzelfde (yamaha ?) keyboard of iets vergelijkbaars hebben.
300 euro voor een 2e hands cs6x is een beetje overkill.

Om alvast aan te geven welke ik ook heb gehad en niet dezelfde indruk hebben gemaakt: cs1x, an1x, juno's, kb37, korg 707, mirage, akai midi keyabord uit de jaren 80,

cme uf5 was ook een leuke, maar de bouwkwaliteit van de controllers was echt belabberd.

Jij al wat gevonden niel?

Ben zelf ook opzoek naar een keyboard, heb momenteel een novation remote 25 die heb ik al jaren en al jaren nog nooit een schuif of pot van gebruikt. Hij staat nu lelijk in de weg omdat het bureau nu vol staat met een push, maschine, toetsen en muis. Wil zelf graag een 4 octaafs keyboard, Potmeters, schuiven etc hoeven er niet op te zitten die gebruik ik toch niet. Liefst zo slank mogelijk, dan kan ik hem onder het bureau wegschuiven.

Iemand ervaring met de 4 octaafs keyboards? Van die bagger dingen hoef ik ook niet, net als wat niel zegt geen zin in.

Iemand die de nektar controllers kent? De grote versie eens gezien en leek wel degelijk. Verder geen shops meer in de buurt om uit te proberen.

Deze nektar is het goedkoopst onder de 4 octaven keyboards en "ziet" er nog het meest degelijk uit. (70 euro) Ik wil echt niet voor een dubbeltje op de eerst rang zitten, maar alle 4 octaafs in welke prijsklasse dan ook zien er een stuk lelijker (goedkoper) uit.

http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/nektar-impact-ix-49-usb-midi-controller#specificaties

Kan ook altijd een leuke tweedehands synth op de kop tikken en onder het bureau hangen, een Nordlead 2 of 1 zou ook kunnen desnoods.

Ik denk niet dat ie op de CS6X lijkt maar qua nieuw te kopen midi keyboards vond ik zelf de Impulse van Novation het lekkerste spelen. Heb zelf de 49. Niet super mooi maar speelt wel lekker. Zit er wel eens aan te denken hem zwart te verven.

Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Korg Triton Taktile. Enig nadeel is 4-oktaafs ipv de 5 van de CS6X. De CS6X heeft ook op mij ooit een diepe indruk achtergelaten toen ik 'm probeerde bij een muziekhandel, inderdaad erg fijne keys (niet te zwaar, niet te licht, goede grootte)

Heb sinds pas de Nektar LX61, nog niet echt gebruikt, gewoon lekker basic.

Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Korg Triton Taktile. Enig nadeel is 4-oktaafs ipv de 5 van de CS6X. De CS6X heeft ook op mij ooit een diepe indruk achtergelaten toen ik 'm probeerde bij een muziekhandel, inderdaad erg fijne keys (niet te zwaar, niet te licht, goede grootte)

Koel :okdan: deze zal ik onthouden als ik in de burt ben van een muziekwinkel.
En als het even kan probeer ik die korg microkey 2 ook even uit, iets kleinere keys vind ik niet erg zolang ze niet zo klein zijn als de irig keys.

Koel :okdan: deze zal ik onthouden als ik in de burt ben van een muziekwinkel.
En als het even kan probeer ik die korg microkey 2 ook even uit, iets kleinere keys vind ik niet erg zolang ze niet zo klein zijn als de irig keys.

Ter aanvullende info: Korg levert die Taktile series met (Triton) of zonder geluid aan boord. Zonder is uiteraard iets goedkoper.

Ik heb ooit ook een CS6x gehad. Idd een lekker toestenbord. De enige cheapo midicontroller die voor mij in de buurt kwam was die van Emu: Xboard61.

Back