Tijdmachine thread

mcdjan007

lid zonder grenzen
Stel: je reist met een tijdmachine naar het jaar 1920 inclusief een aggregaat, brandstof, en belachelijk PA system. Waar sta je en welke synth of ander hardware electronisch muziek instrument neem je mee?

IK zei nog zo van die LSD pillen afblijven. 8~

Ik weet zeker dat niemand geïnteresseerd zou zijn. In een muziek genre moet je groeien.

stel dat je een 52 inch Ultra Hd tv set met recorder zou zetten in een kamer uit 1790 met mensen uit die tijd. denk je dat ze dat leuk zouden vinden. Je wordt gelijk op de brandstapel gegooid.

In de 18e eeuw waren toverlantaarns al aardig hip onder de rijkere mensen, dus kan me juist wel voorstellen dat een TV als een wat geavanceerdere toverlantaarn gezien zou worden. De brandstapel en heksenjacht is toch een wat vroegere periode geweest...

Ik zou een modulair systeem meenemen met Charleston patches voorgepatched, voor de herkenbaarheid...

SmartBits

Ik zou een modulair systeem meenemen met Charleston patches voorgepatched, voor de herkenbaarheid...

Nou! Met een beetje fantasie:

Zie het wel voor me

Last edited by a moderator:
Mijn Tyros 7 waar de ARP 2600 ook perfect in gemodelled zit.
Daar laat de 'styles' van Todd Terje daar in programmeren door niemand minder dan Peter Baartmans.
Verder 'n zak met 10.000 MDMA pillen.. en dan ga ik een 24 uurs versie doen van de track hieronder..
https://www.youtube.com/watch?v=LUOIvT9hzD8

En als ze dan nog niet naar huis willen doe ik nog een toegift van een paar uur met de track hieronder...
https://www.youtube.com/watch?v=ebjXsc0UjdQ

:D

Je zou eigenlijk voor hetzelfde schockerende effect ook een reisje naar de rimboe kunnen maken natuurlijk.

Kraftwerk's instrumenten en een Emulator 2 om verder te bouwen op de geluiden van de industriële revolutie. Het genre zal Steamsynth heten. Subgenres; Mechanical Noise, en Cobalt Core. De bijhorende stijl, een leren jack, aviator goggles, en Brylcreem.

:maffia:

Stel: je reist met een tijdmachine naar het jaar 1920 inclusief een aggregaat, brandstof, en belachelijk PA system. Waar sta je en welke synth of ander hardware electronisch muziek instrument neem je mee?

Hoe kom je hierop! Ik zit me nu af te vragen waar je wat aan hebt in het jaar 1920... ik denk dat ik mijn computer met Steinberg software mee zou nemen. En als het hardware moet zijn een 'all in one' groovebox van Roland.

Hoe kom je hierop!.

Soms is het producers vlammetje ff laag. Dan denk ik :een kick, een snare, een hihat, basslijntje duhh gaan we weer. Er is, en er wordt zoooveel geproduceerd.
Waar doe ik het ook al weer voor?
En dan...sluit ik mijn ogen en stel ik mij even voor dat er nog niets van dit alles is uitgevonden om vervolgens mijn studiootje in te lopen, alles aan te zetten en dan gewoon 1 toets aanraken en die sound tot mijn beenmerg door te laten dringen. Dan gaan die mondhoeken omhoog en denk ik: wOohaaaa vet tijdperk! Weg regels, genres, loudnesswars, digitale vs analoge discussies en bandcampfacebooksoundcloud shizzle. Gaan!:dj:

ik zou niets meenemen, en met de technologie van toen het geheel een extra zetje geven zodat we nu verder zouden zijn....

( er werdt toendertijd volop geexperimenteerd met muziek en elektronica, veul spannender dan nu)

:koffie:

Back