Fonotheca en Jake Mandell live!

Fonotheca

Nieuwkomer
Zaterdag 04_10_2003 Pictura Dodrecht

ZENDERRUIS # 1 [experimental electronic music in a unique and artistic setting]

Line up: Jake Mandell (Force Inc, Carpark, Worm Interface)
Âme Solitaire (Fonotheca)
Thee Vaporizer (Jetlag, Robo)
Goudi Vs Dispatch (Fonotheca)

inkom: 7,- euro
van: 22.00 tot: 03.00 (geen entree na 01.00)
waar: Pictura, Voorstraat 190-192, Dodrecht

voor meer info: www.fonotheca.com
vragen of reserveringen: info@fonotheca.com

Origineel geplaatst door dextah
Moet jij niet Dob ?

Nope.

Werd me teveel om ook nog een liveset voor te bereiden.
Daar gaat heel veel tijd in zitten wil het echt goed en live zijn, en ik doe dat of ik doe het niet.
Had er ook niet de goeie apparatuursetup voor, en bovendien was ik heel erg toe aan een muzikale rustperiode...
En nog bovendiener; ik haal geen kick meer uit live dingen doen. Ik doe thuis mijn ding. Ik vertel verhalen. Op mijn manier.
Dat is waar ik goed in ben en wat ik totaal te gek vind om te doen. Ik ben geen podiumbeest, ik krimp als ik op zo'n ding sta met mijn verhalen, in plaats van dat ik groei. Dus moet ik er wegblijven.

Alhoewel Fonotheca deze opstelling niet helemaal begrijpt ben ik blij dat men het geduld en vertrouwen heeft gehouden. Ik ben met mijn buien geen gemakkelijke geloof ik om... zaken mee te doen.
De 2e EP was ook bijna niet doorgegaan toen ik met de nieuwsgeving kwam dat ik met muziek helemaal wilde stoppen. Maar de big boss :L heeft toen best wel veel begrip getoont uiteindelijk, en.......

4 maanden later ben ik weer meer met muziek bezig dan ooit :kroon: :confused:

Das goed om te horen robert! Ben benieuwd naar nieuw werk! Zelf zal ik als ik terug ben uit texel ook weer aan muziek en een live set gaan werken (eindelijk!). Zal proberen er zaterdag te zijn, kom je zelf ook?:biertje:
Ben echt beniewd naar Jake mandell, vind z'n muziek behoorlijk goed.

Werd me teveel om ook nog een liveset voor te bereiden.

en dankzij dat de hollanders het laten afweten krijgt een belg nog eens de kans om met zijn gepruts naar buiten te komen :D

Vind de MP3's van die gast op zijn site niet om over naar mijn homepage te e-mailen.
Maar live is het meestal toch anders.

Wist niet dat ie Belg was? Belgen zijn okay!
Heb een tijdje in Belgie gewoond :)

I'll be there.
(Als ik het met vervoer rond krijg)

Vind de MP3's van die gast op zijn site niet om over naar mijn homepage te e-mailen.

8D oeps, die gast ben ik zelf dus, welke mp3's heb je het over ?

Origineel geplaatst door StiebZ

Had het over Jake Mandell... Ben jij die thee-man dan?? Waar heb je die mp3's staan? Kan ik vast ff checken!!

Origineel geplaatst door StiebZ

"nee nee, ik had het over jake mandell, echt waar!" hehe :stupid ;) ;)

De nummers van jake die ik op m'n hd heb thuis zijn gewoon erg ok, ik ken niet alles van hem maar weet dat hij een nogal breede sound heb, het wordt vast vet!

ok, ik zie iedereen daar, kreeg net te horen dat ik vrij kan krijgen hier, jippie!

Origineel geplaatst door Gran&Tilly
"nee nee, ik had het over jake mandell, echt waar!" hehe :stupid ;) ;)

Jah.... ik meen het!!
Vind er niet veel aan... kan er niks aan doen.
Ik wil een GROOVE horen de laatste tijd, niet meer van die "intelligente" moeilijke knoopdingen.
Bovendien komt zoiets niet over als je niet uitgaat van analoge gear.... maarja ik heb geen zin in de zoveelste analoog/digitaal discussie....
Ik vind het te digitaal, misschien is het dat wel gewoon.

http://www.orange-pink.com/

Ook dat gedichtje zo op die site over mp3...... nounounou.... niet mijn ding.
Misschien trek ik wel bij als we de man in actie zien, ik hoop het!!

Trouwens ik vind heel weinig muziek nog maar echt goed... mijn eigen dingen incluis.
Het kan BETER. VEEL beter.

Ik ben het voor 99% met dob eens: ik vind dob's dingen namelijk wèl goed! Al kan ook dat inderdaad beter, net als mijn eigen gepruts trouwens.

Snap eerlijk gezegd niet waarom Jake Mandell zo'n grote naam is...
smaken verschillen kennelijk!

Ben wel benieuwd naar zijn liveset in ieder geval, al ben ik feitelijk meer geinteresseerd in wat de anderen in Dordt gaan uitspoken

Origineel geplaatst door dob
Jah.... ik meen het!!
Vind er niet veel aan... kan er niks aan doen.
Ik wil een GROOVE horen de laatste tijd, niet meer van die "intelligente" moeilijke knoopdingen.
Bovendien komt zoiets niet over als je niet uitgaat van analoge gear.... maarja ik heb geen zin in de zoveelste analoog/digitaal discussie....
Ik vind het te digitaal, misschien is het dat wel gewoon.

http://www.orange-pink.com/

Ook dat gedichtje zo op die site over mp3...... nounounou.... niet mijn ding.
Misschien trek ik wel bij als we de man in actie zien, ik hoop het!!

Trouwens ik vind heel weinig muziek nog maar echt goed... mijn eigen dingen incluis.
Het kan BETER. VEEL beter.

Vind het jammer dat ik de mp3's waar je het over hebt niet kan luisteren hier... Maar kan me wel een beeld vormen, ik hou zelf ook niet echt van glitchy-dsp-idm om het zo maar eens te noemen. Er zijn wel uitzonderingen, sommig van Squarepushers laatste werk vind ik weer wel helemaal geweldig, terwijl dat ook 100% dsp is, al gerbuikt hij als oorsprong weer wel vaak analoge geluiden.
Maar laten we inderdaad de analoog-digitaal discussie maar niet starten en gewoon afwachten wat Jake te bieden heeft.

C U and U out there!

Origineel geplaatst door dob
Belgen zijn okay!

Gister nog het M&M uit Gent gezien met een blote Raes.
Een moderne versie van Kabouter Plop (in ieder geval afgeslankt)
Belgen zijn inderdaad okay.

Wout

Nou klein verslagje dan;
vond 't erg geslaagd!

De setting was erg mooi. Heel licht en hoog. Met in de zaal een witgeverfde houten vloer... zucht. Daar ben ik een grote fan van! Alhoewel ik er niet snel een poster van zou kopen.
Pictura's zaal is van origine een expositieruimte.

Er waren veel videoprojecties op muren/vloeren, de meeste (1 speelbare!) waren old-school videogames.
Het begint wel cliche te worden, dat wel, maar een "oude gamer" als ik kan het nog steeds wel erg goed hebben dat hij zijn jeugdpassie onder het genot van een :biertje: en een paar mooie vrouwenbenen 8~ die eroverheen dansen mag herleven... Mooi is die tijd!
Het doet goed te zien dat die vent met dat helicopterpack op de rug, de laser-ogen en de bommetjes in de tas achter toevallig ontstane muurtjes nog steeds op zoek is naar vastzittende mijnwerkers. Wat een toffe peer!

Nou de acts: (let wel; dit is zoals het hele stukje subjectief)

Jake Mandell was live beter dan ik had gedacht maar HEEL (te) digitaal teknoid en met te weinig afwisseling voor mijn behaging. Op den duur kreeg ik koppijn en dacht ik: geeft mij een pil en ik ga mee interessant doen op de dansvloer, of trekt de stekker eruit en zet Miles Davis op.
Hij gebruikte een laptop die hij met de monitor naar het publiek toe gemikt had, en stond zelf te spelen met een geavanceerde midi controller. Leuk! Hij had erg veel controle op losse geluiden/kanalen, kon deze omdraaien, er fx overheen leggen of een ander startpunt v.d. sample nemen. Hij deed erg veel live en dat is natuurlijk alleen maar goed.
De set leek wel qua opbouw helemaal voorgeprogrammeerd.
Soms liep hij om de tafel heen naar het scherm en de muis omdat zijn programma even niet meer op midi leek te reageren. Het blijft grappig; een laptop set in de multitask Windows omgeving.

Thee Vaporizer was erg chaotisch. Geen laptop maar HD recorder, sampler en nog wat fx, als ik het goed gezien heb. Harde broken breakbeats (of is dat een tautologie?) maar niet ritmisch naar mijn gevoel.
Weinig melodie (jammer!), veel beats. Voor de liefhebbers?

Ame Solitaire was afwisselend; dan melodisch, dan electro achtig, dan strings, dan even emotioneel, dan weer soundscape.... Gelukkig geen over-de-top drumprogrammering maar wel the sound of now. Interessant dus!
Jammer dat ik het eerste deel heb moeten missen.

Back