wil terug starten met hard/software maar ?

dvdyck1

Stamgast
Beste,

Enkele jaren geleden heb ik alle hardware verkocht (had geld nodig).

Nu wil ik terug beginnen maar dan met hardware/software.

Wat vinden jullie van deze opstelling ?

- Akai Advance 61 Advanced DAW controller
- Air Music Technology advance music production suite
- Steinberg UR242 4x2 USB 2.0 Audio-Interface

Groeten

(ik maak filmmuziek)

Alleen een adda converter dat is niet overdreven hardware. Want zeg nou zelf hoeveel procent is het hardware hoe je het gebruikt, of wil je mics kopen. Ik snap jouw gewoonweg niet denk ik.

Inderdaad... midi controllers en audio interfaces zijn geen "hardware" in deze context. (anders kan je een muis en een harde schijf ook "hardware" gaan noemen)

Sorry, ik ken er nog niet veel van.

Groeten

Inderdaad... midi controllers en audio interfaces zijn geen "hardware" in deze context. (anders kan je een muis en een harde schijf ook "hardware" gaan noemen)

Volgens mij zijn een muis en een harde schijf ook gewoon hardware hoor :eureka:. Maar los van de vraag of het om hard- of software gaat, wat vindt men van de opstelling van TS? Want dat was eigenlijk de vraag.

Tja, de term hardware was wat ongelukkig gekozen ;)

Ik heb niet alles bekeken wat er in dat softwarepakket zit. Het lijkt oké, maar ik zou eerder neigen naar Komplete van Native Instruments. Je hebt dan Kontakt, waar je later sample library's bij kunt kopen - juist voor filmmuziek zijn er legio library's te koop, en voor veel daarvan heb je de volledige (niet-gratis) versie nodig.

De geluidskaart is in deze setup nog niet superzinvol omdat je:
a) geen hardwaresynths/-effecten hebt
b) geen studiomonitoren hebt

Dat wil niet zeggen dat ik je afraad een geluidskaart te kopen, integendeel, maar het beste koop je er dan ook studiomonitoren bij.

Wat betreft het MIDI-keyboard, deze lijkt mij wel erg duur? Waarom is je oog op deze gevallen?

de Air Music Technology advance music production suite ken ik niet, op internet ziet het er wel aardig uit, maar het feit dat het zo onbekend is lijkt me toch dat je beter voor een keuze kan gaan die bijna iedereen doet.

Voor film muziek zou ik het volgende aanschaffen:

- DAW (zelf zou ik voor ableton live gaan maar in principe voldoet bijna elke daw wel).
- Omnisphere 2 (daar worden veel van de movie soundtracks mee gemaakt)
- de Steinberg UR242 4x2 USB 2.0 Audio-Interface is wel ok om mee te beginnen
- de Akai Advance 61 Advanced DAW controller is prima, maar dan zou ik ook zeker kijken naar de native isntruments keyboard in combinatie met native komplete software suite.

maar belangrijkste is de omnisphere 2.0 synth, voor filmmuziek is dat de vst die je moet hebben.

Back