welke digitale desktop synth vind jij vet

SlaveoftheWave

Ouwe rot
Zelf heb ik een an200, dx200 nord lead 2 als digitale synths en daar kan ik stuk voor stuk lekkere geluiden uit halen. Ik neig wel steeds meer richting analoog (bv tanzbar en xoxbox die ik ook heb). Eigenlijk lees ik voornamelijk dingen over nieuwe analoge bakken, daar ligt de focus tegenwoordig, maar ik ben ook wel nieuwschierig naar welke digitale bakken synthforum leden fan van zijn

Ik vermaak me nog prima met wat sample/groove desktopjes.. maar daar stop ik dan meer geluiden van andere synths in...
AN200 heb ik ook nog.. net iets meer functies als de An1x op synthesegebied..
Maakte ooit dit demootje met de AN200.. geen interne drums gebruikt.. alles met het ANboard via synthese gedaan en geluiden als losse sporen opgenomen en zo een trackje bouwen..

Verder heb ik nog een Waldorf XT, Novation KS rack en 'n Fizmo rack, die het meest favoriet qua sound is.

Geen desktop, maar wel goede editors voor:

Yamaha FS1R

fs1r_editor_for_mac.png

15958673070_42a2941fd1_c.jpg

Mijn favoriete digitale synths zijn: Nord modular G1/G2 en de nordrack 1 :)

Edit: en eigenlijk de akai Miniak en machinedrum ook wel, maar dan net iets minder.

FS1r heb ik gehad en vond ik fantastisch hi-fi klinken maar weggedaan omdat ik destijds geen fijne editor kon vinden.
En een nord modular kocht .Fm is mijn favoriete vorm van synthese maar niet perse de dx way.

Back